Bulan Penuh Dan KFC

Bulan Penuh dan KFC..... Apa kaitan kedua2nya..... Kalau nak difikirkan memang x da kaitan...


Aku nak crita, ni crita dahulu kala... waktu aku masih sekolah menengah. Waktu tu adik bongsu aku masih sekolah rendah. Biasalah anak bongsu ni manja, apa yang slalu dia minta mesti dapat.... Ni crita antara bpk aku dgn adik bongsu aku.... Bila je tengok KFC, mesti dia nak duduk makan KFC... budak2 bukan dia tahu bpk aku ada duit ke x da, yg dia tahu nak makan KFC je.... Kadang2 tu bpk aku bawa kt org family jln2, makan angin je... suka2, x dpt beli apa2 pun x apa, janji raon(jalan-jalan) kata org Swaklah.

Waktu tu waktu mlm, adik bongsu aku tu nampaklah KFC dia ajaklah kt org makan. Bpk aku cakap bulan blm penuh.... Adik aku tengoklah bulan, memang bulan blm penuh... Lepas tu, slalulah adik bongsu aku ni tengok langit nak tengok bulan dah penuh atau belum... Kalau bulan penuh maksudnya gaji bapak dah masuk laa... itu laa dlm fikiran adik aku... 

Satu hari tu.... adik bongsu aku tu nak makan KFC jadi dia tengoklah langit nampak bulan dan bulan pun penuh... heheheh..... jadi dia cakaplah kat bpk aku bulan dah penuh jadi bolehlah pergi dan makan KFC. Bpk aku terpaksalah belanja adik bongsu aku tu makan KFC sebab bpk aku dah janji bila bulan penuh dia boleh makan KFC walaupun waktu  tengah bulan dan belum hari gaji... hehehe

Sekarang ni, adik bongsu aku tu dah besar dan lebih tinggi dari aku dan bpk aku dan adik aku tu dah jarang sebut nak makan KFC, kadang2 je.....
Previous
Next Post »

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon