Hari Minggu

Semalam (26 Jun 2011/Ahad), bpk,abg  & adik lelaki aku masuk pertandingan memancing yang dianjurkan oleh Dewan Pustaka Negeri Sarawak. Pertandingan bermula jam 8 pagi hingga  2 ptg. Aku, mak & adik perempuan aku pergi tengok waktu tgh hari, nak pergi awal x sempat sbb nak kemas rumah & masak. Bila dah habis semua kerja di rumah baru kami pergi ke Pustaka. Bila sampai ke Pustaka, rasa macam pergi berkelah sbbnya kami bawa makanan sambil duduk bersantai di bawah pokok di tepi tasik buatan tempat peserta2 memancing.... hehehe...

Nilah bangunan Dewan Pustaka Negeri Sarawak.

Ni abg aku yg tengah duduk sambil menunggu mata kail dimakan ikan.

Ni bpk aku, sedang duduk bersantai.

Joran oh Joran...

Joran Pancing Peserta

Ikan2 yang berjaya ditangkap oleh peserta2.

Walaupun bpk, abg & adik aku tak menang, kami tak kesah. Bpk, abg & adik aku masuk pun hanya suka2, kalau menang alhamdulillah rezeki, kalau tak menang sekurang2nya dapat sedikit pengalaman. Bagi aku, sesiapa pun boleh menang dalam pertandingan memancing ni, kita tak tahu rezeki sorang2. Sbb kita tak tahu joran siapa yang akan dapat ikan paling besar dan paling berat.

Previous
Next Post »

1 Komen:

Write Komen
Elih Japahar
AUTHOR
Sabtu, Jun 30, 2012 10:45:00 PG delete

Esok join pancing sik? hehe..kamek join ni...:)

avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.