Cara Memotong Kuku

As Salam... 


Cerita tentang cara memotong kuku, aku rasa sebahagian drpd kt sudah tertedah dgn cara untuk memotong kuku dan sebahagian nya, suka memotong kuku mengikut cara masing2... dan ada juga yg x suka potong kuku
(bg aku manusia yg x potong kuku tu pengotor sbbnya segala kuman2  masuk di celah2 kuku walaupun mereka membersihkan kotoran, aku percaya kuman2 tu masih tertinggal di celah2 kuku).
Tak kisah lah entry ni ada org pernah buat ke x da buat ke... aku cuba nak kongsi ilmu ni bersama2. (^_^)

Mulakan dari tangan kanan  di ikuti tangan kiri dan kembali ke tangan kanan semula

Kaki pula dimulakan dari kaki kanan dan berakhir di kaki kiri
Rasulullah s.a.w bersabda, yg bmaksud barang siapa yg mengerat kuku pd hari :

SABTU
Nescaya KELUAR dari dlm tubuhnya ubat dan MASUK kepadanya penyakit

AHAD
Nescaya KELUAR drpdnya kekayaan dan MASUK kemiskinan

ISNIN
Nescaya KELUAR daripadanya gila dan MASUK sihat

SELASA
Nescaya KELUAR daripadanya sihat dan MASUK penyakit

RABU
Nescaya KELUAR daripadanya was-was dan MASUK kepadanya kepapaan

KHAMIS
Nescaya KELUAR daripadanya gila dan MASUK kepadanya sembuh dr penyakit

JUMAAT
Nescaya KELUAR dosa2nya spt pd hari dilahirkan oleh ibunya dan MASUK kpdnya rahmat drpd Allah Taala

***So, hari yg elok utk memotong kuku ialah ISNIN, KHAMIS dan JUMAAT***
Previous
Next Post »

4 Komen

Write Komen
masz86
AUTHOR
Khamis, Ogos 25, 2011 12:57:00 PTG delete

@CaYe Cik iLa Sy pun bru taw awal thn ni...(^_^)

Reply
avatar
Rose Emely
AUTHOR
Khamis, Ogos 25, 2011 2:05:00 PTG delete

haah laaa...bru tau.
selama ni maen potong jek...

Reply
avatar
masz86
AUTHOR
Khamis, Ogos 25, 2011 2:43:00 PTG delete

@Rose Emely hehehehe... Bila dah tu ni, kt amalkanlah cara memotong kuku dgn betul...

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon