Zzzzzzzzzzzzzz


ZZZZZZZZZZ.... korang mengantuk x?????
Aku sekarang ni tengah tahan mata yg sedang mengantuk.... kalau boleh aku nak letak batang mancis supaya mata aku x tutup dan tertido... huhuhuuhu
Sejak masuk bulan Ramadhan ni, boleh dikatakan hampir setiap hari mata ni nak tido je bila masuk ptg....
Aku kalau boleh x nak tido ptg, lainlah kalau aku betul2 letih baru aku tido ptg...

***Peringatan : Jgn sesekali menyalahkan bulan Ramadhan***

#Sebab2 aku x leh tido#
Keletihan kat badan aku ni masih terasa sampai hari ni.... kalau nak tahu bukan aku sorang je yg rasa letih macam ni. Kazen2 aku pun macam aku jugak... mungkin sbb bberapa hari sblm Ramadhan nenda tersayang kembali kerahmatullah, kembali kepada pencipta-NYA. Byk urusan yg perlu kami semua uruskan... mungkin sbb itu kami keletihan...

Selain tu... keadaan cuaca yg tidak menentu juga boleh menyumbang kpd keadaan mata supaya tido.
Bila keadaan hari hujan.... udara akan menjadi sejuk, so mata pun mudah mengantuk... (keadaan di dlm opis yg mempunyai aircord menyebabkan mata aku mudah mengantuk lebih2 lagi ketika hari hujan  udara aircord akan lebih sejuk)

Keadaan cuaca juga menyebabkan penyakit yg bernama "DEMAM SELSEMA" datang menyerang... cuaca yg sekejap hujan dan sekejap panas @ panas seharian boleh mendorong kita mengantuk... Kesan ubat yang di makan kebiasaannya ubat selsema memang mengantuk.... bila makan waktu mlm slps pulang dari tarawih @ tadarus kesan mengantuk akan sampai ke waktu sahur... dan sekiranya masih kurang sihat waktu sahur kita akan makan lagi  ubat lagi dan kesan mengantuk tu akan terasa pada waktu pagi... Sekiranya kita bekerja... di waktu pagi mesti kita akan tahan mata supaya x tido dan kesan mengantuk tu akan berlarutan hingga ke petang.... Kesan mengantuk tu akan hilang sekiranya kita mendapat tido secukupnya... huhuhu...

***Ini sekadar pendapat aku sahaja***

***Apa yg perlu di buat utk hilangkan rasa mengantuk????***


Previous
Next Post »

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon