Cetak Rompak



As Salam...
Hai semua... korang minat baca novel x????
Aku ni... salah seorang yang suka baca dan kumpul novel sebagai koleksi...
Hari ni aku baca beberapa komen dr beberapa novelis novel mengatakan terdapat novel2 yang di cetak rompak....  X sangkakan??? Ingatkan VCD, DVD je ada cetak rompak...

Senang2 je nak ciplak novel2 tu...nak siapkan satu2 novel tu dah laa mengambil masa.... pastu senang2 je p fotostet novel tu dan jual...

Penulis novel rugi.... Syarikat penerbitan novel rugi... dan Pembeli pun rugi...
Kalau penulis dan syarikat penerbitan rugi... memang dah sedia maklum... Yang Pembeli rugi tu... Apakehal??? Rugilah sbb novel yang di beli x da kualiti walaupun isi, jln cerita 100% sama... Baru nak baca, nak buka novel tu dah teburai... tulisan kat dlm pun kemungkinan tak jelas... 

So kalau korang nak beli novel atau bahan bacaan lain belilah di tempat yang menjamin kualiti buku tu macam MPH or POPULAR (mentang2 aku beli kat popular... guna member card lagi supaya dpt diskaun).
Tapi waspada juga la... mana la tau... novel cetak rompak tu tersesat masuk sana... tp rasanya x...

Nak baca lebih lanjut  => KLIK SINI <=

Novelis MEEN ZULAIKHA

NOVELIS DHIYA ZAFIRA

CIRI-CIRI NOVEL CETAK ROMPAK
Kalau nak tengok Gambar Novel Karya ANIS AYUNI yang telah di cetak rompak 

=> KLIK SINI <=

Previous
Next Post »

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon