Doktor Yang Menyakitkan Ati


As Salam....
Aku nak crita kisah mak n bpk aku bawak adik aku ke klinik semalam... Sebelum ni aku ada bagitahu adik aku x sihat demam... Jadi bila balik mak aku bagitahu apa yg berlaku kat klinik.... Bila dengar cerita tu... aku pun sakit ati...

Bila nama adik aku di panggil... adik aku pun masuk bilik doctor, mak aku pun masuk sekali nak teman kan adik aku.... Bila masuk, adik aku pun duduk kat kerusi yg disediakan... bermula la sesi antara doctor dgn pesakit....

Doktor tu tanya adik aku sakit apa???? Adik aku jawap dia deman... Korang tahu.. apa doctor tu buat... dia tulis je nama ubat tu aje... langsung x periksa suhu badan adik sama ada masih panas @ x.... Lepas tu dia tanya lagi, Sakit apa lagi???? Adik aku jawap la... dari pagi dia cirit-birit.... Doktor tu langsung x tanya macam mana keadaan adik aku waktu tu... dak ok ke atau masih cirit-birit... Dia tulis je jenis ubat tu..... Lepas tu doktor tu tanya lagi.. Apa lagi??? Jagi adik aku jawap la... dia ada rasa nak muntah.....

Memang la doktor akan tanya sakit apa... tp x kan dia hanya tanya SAKIT APA??? lepas tu tulis jenis ubat... Dia hanya tanya dan tulis je.... tangan dia hanya pegang pen dgn kertas je... 

Mak aku yang masuk sama dengan adik aku tengok doktor tu dgn rasa geram.... memang sakit ati tengok doktor tu.... Doktor tu hanya tanya sakit dan tulis jenis ubat je.... langsung x periksa pesakit dengan betul2... Kalau yg datang tu demam.. periksa la suhu demam tu... ni langsung x buat apa2.... dan doktor tu langsung x tanya keadaan pesakit bagaimana...  sama ada sakit dah berkurangan atau masih sakit atau semakin teruk sakitnya...

***Klinik yg mak aku bawa adik aku tu memang klinik yg biasa kami pergi bila x sihat.... dan selalunya doktor yg merawat kami bukan doktor yg merawat adik aku semalam.... Dan kebykan pesakit yg ingin mendpt rawatan di klinik tu lebih suka jika pemilik klinik tu sendiri yg merawat pesakit dan bukan doktor luar***

***Doktor yg merawat adik aku semalam memang x ada ciri2 seorang doktor... menyakitkan ati je... ***
Previous
Next Post »

2 Komen

Write Komen
asnizaziz
AUTHOR
Sabtu, September 03, 2011 2:52:00 PTG delete

sabar jela ya, mungkin doktor tu xdpt cuti raya kot, tu yg dia mogok, buat perangai cmtu :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon