Ibu, Mak, Mama, Umi dll





Ibu, mak, mama, umi dan yang seangkatan...
Kasihnya mereka...
Sanggup mengandungkan si anak 9 bulan 9 hari...
Sanggup menanggung azab sakit ketika melahirkan si anak...
Yang sanggup berhabis duit dan tenaga untuk si anak...
Yang sanggup berkorban nyawa demi si anak...

***Wahai anak2 hargailah wanita yang bernama Ibu***



 Bila seronok... aku cari pasanganku...
Bila sedih... aku cari... MAK
 Bila berjaya ... aku cerita pada pasanganku...
Bila gagal... aku cerita pada... MAK
 Bila bahagia... aku peluk erat pasanganku...
Bila berduka... aku peluk erat... MAK
 Bila nak cuti... aku bersama pasanganku..
Bila sibuk... aku hantar anak ke rumah... MAK
 Bila sambut valentine... aku bagi hadiah pada pasanganku...
Bila sambut hari ibu... aku cuma ucapkan "SELAMAT HARI IBU"
 Selalu aku ingat pasanganku...
Selalu... MAK ingat kat aku.
 Bila-bila... aku telifon pasanganku...
Entah bila... aku telifon... EMAK
 Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku...
Entah bila... aku nak beli hadiah untuk... MAK
 Tapi bila... MAK sudah tiada...
MAK... MAK... Rindu MAK... Rindu sangat...

***Sesiapa yang membaca coretan ini janganlah kita bersikap seperti "AKU" tu... Betapa kasihnya si Ibu pada anaknya... menjaga si anak dari sebesar tapak tangan hinggalah anak tu dewasa***

 Berapa orang yang sanggup menyuap ibunya...
 Berapa orang yang sanggup mencuci muntah ibunya...
 Berapa orang yang sanggup menggantikan lampin ibunya...
 Berapa orang yang sanggup membersih najis ibunya...
 Berapa orang yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya...
 Berapa orang yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya...
 Dan skhir sekali, berapa ramai yang sanggup sembahyang JENAZAH ibunya...

***Coretan di atas ni... rasanya byk kali korang dah baca or jumpa kat mana2... tapi aku tetap nak kongsi jugak... ini peringatan untuk semua... termasuklah aku... tentang pengorbanan seorang Ibu, Mak, Mama, Umi dll...***

Previous
Next Post »

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon