Tutorial : Image Bergerak Dalam Entry

Hai... semua...
Macam mana nak buat gambar bergerak dalam entry.....
Sebelum ni aku ada buat Tutorial : Image Bergerak @ Slide...
dan Tutorial : Image Bergerak Photoscape...
Dan tak semua org tahu cara nak masukkan ke dalam entry...
So.. sekarang ni aku nak bagi tahu korang cara2 nak masukkan kat dalam entry...
Selamat mencuba...
____________________________________________________



Korang tengok gambar kat bawah...
Buat ikut turutan... 1, 2 dan 3... dan hasilnya seperti gambar bergerak di atas...
Klik Edit HTML, Masukkan kod dan Klik compose semula... Siap...


Bagi sesiapa yg still x faham...
Langkah 1 : korang klik Edit HTML..
Langkah ke-2 : korang masukkan kod bergerak tu...
Korang boleh Rujuk di Tutorial : Image Bergerak @ Slide...
Korang boleh ambil mana2 kod yg nak diguna...
Langkah ke-3 : korang klik Compose...
________________________________________________

Ini ada satu lagi cara masukkan Image Bergerak Dalam Entry...
Mula2 korang boleh rujuk di
Tutorial : Image Bergerak Photoscape....
Macam mana nak buat image boleh bergerak...


Korang hanya perlu UPLOAD gambar yang korang dah buat di photoscape tu..

Dan hasilnya seperti gambar di bawah...


***Mana satu lagi mudah... Cuba n Try lah...***

SIAP...

Previous
Next Post »

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon