Winter Sonata

Leave a Comment
Siapa minat cerita WINTER SONATA...
Aku minat crita ni.... yang aku paling minat hero crita ni... (heheheheh gatai)... waktu sekolah dulu aku sanggup letak gamba hero ni Joon Sang ni atas meja aku, jadi dlm kelas aku pandang je gamba dia nya ciut, hemsem tu...


Baru2 ni... aku tengok iklan channel ANIMAX nak main crita drama ni "WINTER SONATA versi ANIME". Aku teruja bila tengok iklan ni... tp aku x sempat nak tengok bila crita ni mula ditayangkan.... X apa la nanti aku tengok iklan tu lagi.... Rasa nye dlm masa terdekat crita ni nak main...







Bea Yong Joon => Joon Sung

Choi Ji Woo => Yu Jin
***Adik aku bagi tahu crita ni start pd 20 September 2011, jam 6.50 ptg, Channel ANIMAX***

***X saba nak tengok (=^_^=)***
Read More

1 Syawal

1 comment
As Salam.... 
Di hari yg mulia ni, bulan baik ni.... salam bersalaman merupakan xtvt di pagi syawal...
Dihalalkan makan minum, memohon maaf.... selain itu berkumpul beramai2 ni mampu mengeratkan hubungan kekeluargaan....
Jernih kan segala yg keruh.... Mulakan sesuatu yg baik, di bulan yg baik ni.... Salah dan silap yg pernah dilakukan, usahakan supaya x terulang semula...


Myself
My mom n dad....  (=^_^=)


Berkumpul di rumah arwah nenek


Bersalam-salaman

Memohon ampun maaf

Semua pandang atas sbb tgh kemera lain...

Candid..... 

Senyum semanis GULA

Selepas duduk bersila... bposing di kerusi pula... (^_^)


With my sis n cousin

Bersama Hanafi yg come'

Sempat meluangkan masa membaca novel "JUARA CARTA CINTA" karya LYNN DAYANA

Mak Cik Senah n My Mak

Ziarah n bergamba di rumah jiran

(^_*)

3 Sekawan...
***Sempena bulan SYAWAL ni, aku memohon ampun maaf sekiranya ada entry2 yg kurang menyenangkan sesiapa shj... utk memuaskan hati setiap org, aku tahu itu mustahil utk dilakukan tp yg aku pasti aku boleh berusaha melakukan sesuatu yg lebih daik dr sebelum2 ini... itu INSYA-ALLAH***

***SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN***
Read More

31 OGOS Merdeka

Leave a Comment

Salam Merdeka...
31 OGOS.... hari ni genap 54 thn kt menyambut KEMERDEKAAN....
MERDEKA... ya kt memang sudah merdeka.... BEBAS dr JAJAHAN.... Betul ke kt sudah bebas dr DIJAJAH??????? Sebagai manusia yg mempunyai AKAL FIKIRAN, berfikirlah... betul ke kt sudah bebas.... Bebas dr apa????  NEGARA kt sudah bebas dr taklukan penjajah 54 thn dahulu..... ya memang negara kt bebas dr penaklukkan...dan sekarang kt btanggungjawab mempertahankan kebebasan itu..... Dan kt juga bertanggungjawab mempertahankan BUDAYA, FIKIRAN kt dr DIJAJAH oleh elemen2 yg boleh memusnahkan diri, keluarga, masyarakat dan negara.....

Fikir2kan lah.... apa yg kt sumbangkan kpd negara..... kalau x tahu apa yg nak disumbangkan @ x mampu nak menyumbang byk... sekurang2 nya... kt kekalkan dan pertahankan keamanan yg negara kt miliki sekarang....
Read More

Malam Raye

2 comments
As Salam.... bila malam raye... tepat jam 12 tgh mlm.... "berpesta.."
Tahun ni... sama macam spt thn2 lepas.... bila detik 12 tengah malam.... terdengarlah bunyi bunga api...
Malam yang sunyi bertukar ke "PESTA BUNGA API"
Jauh... x nampak :(
Read More

Tugasan Sebelum Raye

Leave a Comment
Salam Jumaat...
Aku rasa hari ni, rata2 semua org last day keja, budak2 pun hari ni last sekolah... esok Sabtu CUTI, Ahad pun CUTI, hari Isnin... hmmmm ada yg keja (kalau x dpt dielakkan tpaksa la) dan ada yg dah apply CUTI...
Memandangkan aku stat cuti esok... selama seminggu... ye...ye...esok cuti. Kt senaraikan apa tugasan2 yg blm diselesaikan sblm raya ni....

Mengecat (tugasan khas utk bpk, abg & adik lelaki) - hampir slesai
Membuat kek (ni aku yg buat tiap2 thn) - mula2 tu nak beli je 1-2 jenis kek, tp bila dah keluar isu ada butter yg HARAM, lebih baik buat sendiri, rasa was2 pun hilang...
Ruang tamu (semua ahli kluarga mesti tolong... kt org perempuan ni x larat nak angkat sofa, kerusi, karpet yg berat2 tu, kalau setakat menyapu, mengelap tingkap, pasang langsir tu ok lagi, tu kudrat masih ada)
Memotong rumput (bpk @ abg aku punya keja... hehehe, memotong pakai enjin rumput la)
Dan aku rasa ada bberapa lagi yg perlu disiapkan tp aku x ingat..

***Utk pengetahuan semua keadaan rumah buat masa sekarang bagai dilanda ribut. Keadaan ini harus diatasi, supaya keadaan rumah @ ruang tamu seperti baru di buat renovation.***

ANGAN2 KEADAAN SEPERTI GAMBAR DIBWH:
Huuiiii...angan2 yg x tahu bila boleh terlaksana.... bajet raya mesti lari

Niii.. satu lagi angan2 yg x tahu bila akan termakbul ... dgn sofa, lampu, langsir.....
TARGET : KEADAAN SEPERTI GAMBAR DIATAS
YANG PASTI NYE ANGAN2 X MENJADI NYATA... HUHUHUUU

Nampak gayanye, kt raye ala kadar je... 
Kt guna sofa 2thn lepas (ok lagi... kt org sanggup tutup sofa tu dgn plastik & letak kat satu sudut sbb x nak kucing rosakkan sofa...)
Lampu pula, tak yah lah guna lampu yg tergantung berjuntai tu... gunalah lampu biasa je, janji bila tamu bertandan di mlm hari, x gelap gelita.. lagi pun kat luar umah nanti lampu raya kan terpasang... of 'coz umah akan menjadi cantik..
Langsir, belilah langsir yg x terlalu mahal tp still nice, cantik
Dinding luar rumah perlu dicat semula sbb dah bbrapa thn kt raya, cat x bertukar
Dinding dlm umah, ok lagi x perlu di cat sbb masih ok... thn lepas baru je cat, lagi pun rumah x da budak kecil yg tangan gatal conteng dinding
Ni pun penting... kipas2 sama ada di dinding, tergantung di siling @  pun tegak berdiri dgn sendiri.. perlu di buang debu2 kota raye nya...  supaya sepoi2 anginnya x terhalang (rumah kita org x da aircorn)

***SEKIAN***

P/S : Di harap semua tugasan selesai sblm pagi raya atau lebih tepat lagi tugasan selesai di malam raya....

Read More

Salam Lebaran

Leave a Comment

Read More

I Like... Sooooo Cute (=^_^=)

3 comments
As Salam...
Aku rasa KUCING merupakan haiwan yg paling ciut n comel-lote... sbb nye kitaorg pelihara 6 eko kucing... byk kan..kan... elehhhhh x byk tu, ada org pelihara lbh byk dr tu....

Antara KUCING dgn ANJING, aku rasa korang mesti pilih kucing (Of 'coz pilih kucing bg MUSLIM, ANJING  tu H.A.R.A.M) or korang pilih haiwan lain... spt ARNAB sbb aku rasa arnab pun comel... soooo cute, tp family aku x pelihara arnab.... 

Bila tengok gambar2 kat bwh tu.... 2 jenis haiwan ni bertambah comel n lote bila digandingkan bersama.  Kalau la kucing2 kat umah tu boleh bermain bersama arnab ni macam bersaudara, kan seronok. Ni x, kalau jumpa mesti nak di buatnye musuh (perangai siapa la yg mereka ikut)...

***Bagi sesiapa yg x paham apa yg aku karut-marutkan, sila menikmati gambar2 di bwh shj (=^_^=)***

Mami...mami.... termasuk sy mami ada 5 anak tau bukan 4... kena ingat tu
Seronoknya berdua....

Manja nye....

Nak main sama-sama...

Hahahahaha... saiz kami sama la....

***Semua gambar kucing di atas bukan milik family aku, aku pun x tahu kucing n arnab tu milik siapa, sbb aku jumpa gambar ni kat google... ***

Read More

Cara Memotong Kuku

4 comments
As Salam... 


Cerita tentang cara memotong kuku, aku rasa sebahagian drpd kt sudah tertedah dgn cara untuk memotong kuku dan sebahagian nya, suka memotong kuku mengikut cara masing2... dan ada juga yg x suka potong kuku
(bg aku manusia yg x potong kuku tu pengotor sbbnya segala kuman2  masuk di celah2 kuku walaupun mereka membersihkan kotoran, aku percaya kuman2 tu masih tertinggal di celah2 kuku).
Tak kisah lah entry ni ada org pernah buat ke x da buat ke... aku cuba nak kongsi ilmu ni bersama2. (^_^)

Mulakan dari tangan kanan  di ikuti tangan kiri dan kembali ke tangan kanan semula

Kaki pula dimulakan dari kaki kanan dan berakhir di kaki kiri
Rasulullah s.a.w bersabda, yg bmaksud barang siapa yg mengerat kuku pd hari :

SABTU
Nescaya KELUAR dari dlm tubuhnya ubat dan MASUK kepadanya penyakit

AHAD
Nescaya KELUAR drpdnya kekayaan dan MASUK kemiskinan

ISNIN
Nescaya KELUAR daripadanya gila dan MASUK sihat

SELASA
Nescaya KELUAR daripadanya sihat dan MASUK penyakit

RABU
Nescaya KELUAR daripadanya was-was dan MASUK kepadanya kepapaan

KHAMIS
Nescaya KELUAR daripadanya gila dan MASUK kepadanya sembuh dr penyakit

JUMAAT
Nescaya KELUAR dosa2nya spt pd hari dilahirkan oleh ibunya dan MASUK kpdnya rahmat drpd Allah Taala

***So, hari yg elok utk memotong kuku ialah ISNIN, KHAMIS dan JUMAAT***
Read More
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...