Sarawakian Thursday # Buah Bulu

Apa buah bulu ya???
Mesti ktk org pk nak pelik2 nak....
Tok cerita kisah zaman dahulu kala...
Hehehehehe...
Waktu adik bongsu kmk blm masok sekolah...
Nya nyuruh mak beli buah bulu...
"Buah apa ya???" kata mak kmk...
"Buah nak ada bulu2 ya???" balas adik kmk tek
"Buah apa ya ooo???" mak mek pk...
Bukan mak kmk sorang jak pk... kmk org adik beradik ngan bpk sekali pk...
Buah apa ya ooo???

Ada segek ari ya...
Mak ngan bpk kmk embak adik kmk tok berjalan....
Tiba2 tek... adik kmk nangga buah bulu ya...
"Mak ya buah bulu mak..."
...................
Mak ngan bpk kmk nahan tetak...
Buah ya di katanya buah bulu...
Bila mak kmk bercerita ngan kmk org..
Kmk adik beradik sakit perut tetak ...
Bila tauk buah apa di maksud adik kmk tek...
Ktk org rasa buah apa???

\/

\/

\/

Buah RAMBUTAN tok dikatanya buah bulu...

Previous
Next Post »

10 Komen

Write Komen
iRiS
AUTHOR
Khamis, Januari 19, 2012 9:02:00 PG delete

rambutan=buah bulu
durian=????

hehehe

Reply
avatar
Kancil 8349
AUTHOR
Khamis, Januari 19, 2012 9:20:00 PG delete

mampu tersenyum...sekarang nie banyak buah tu...tapi Kancil ndak boleh makan lebih dari satu biji...Kancil akan pening

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Khamis, Januari 19, 2012 9:55:00 PG delete

@iRiS hehehehe...
durian... buah berduri

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Khamis, Januari 19, 2012 9:56:00 PG delete

@Kancil 8349 hehehe... kira makan cuma untuk takat rasa je la...
makan banyak buah ni pun tak elot... sbb manis...

Reply
avatar
Kancil 8349
AUTHOR
Jumaat, Januari 20, 2012 5:54:00 PG delete

dah tua nie ada je makanan yang ndak boleh makan lebih...huhuhu...sedih

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Jumaat, Januari 20, 2012 9:22:00 PG delete

@Bui Junaidi hahahaha... sampay kinek tok kmk org mun makan rambutan kmk org morah nya... buah bulu2...

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Jumaat, Januari 20, 2012 9:23:00 PG delete

@Kancil 8349 kena saba... makan tu boleh... tp kuantiti kecil... takat rasa jer...

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon