Uji Minda # Cuba Jawap Soalan Math Ni???


Adik nak beli baju yang berharga RM 97 tapi adik tak de duit...
So Adik pun pinjam RM 50 dari Kakak dan RM 50 dari Abang...

Sekarang Adik ada RM 100 dalam tangan....
Lepas bayar baju... Cashier pulangkan RM 3...
Adik pun pulangkan RM 1 kat Kakak dan RM 1 kat Abang...
Lebih RM 1 pula... Adik pegang...

Sekarang ni... Adik hutang Kakak RM 49 dan Abang RM 49...
Tapi bila Adik campur hutang Kakak dan Abang...
RM 49 + RM 49 = RM 98
Di campur duit yang di pegang Adik RM1 = RM 99...
Mana pergi RM 1 lagi???

***CUBA JAWAP DULU... LEPAS TU BARU SCROLL KE BAWAH***

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

\/

Betul ke hutang adik kat Kakak dan Abang RM 49 Seorang...
Adik membayar RM 1 seorang dari RM 3 baki pembelian...
dan Adik masih pegang baki RM 1...
Sedangkan Adik pinjam RM 50 dari Kakak dan Abang....
Kan lebih mudah Adik ambil je RM 3 tu...
Dan bayar semula RM 50 kat Kakak dan Abang...

***Ni jawapan aku... jawapan korang apa???***
Previous
Next Post »

24 Komen

Write Komen
C`ayob.com
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 1:49:00 PTG delete

betul2.....RM1 tu sebenarnya tidak wujud....

mmm, terima kasih beritahu masalah video tu...sekarang dah ok dah......

Reply
avatar
akuamir
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 1:54:00 PTG delete

aku bermasalah ngan soklan nie senanye..
orang terangkan camane pon tak dapat.. haish.. :'(

Reply
avatar
QasehSuci
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 2:00:00 PTG delete

dari dulu Qaseh tak dapat jawab soklan nie...huhuhu

Reply
avatar
Yatie Awang
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 2:43:00 PTG delete

pernah juga terjumpa soalan ni, tapi tak pernah dapat jawab hahaa

Reply
avatar
:: Cik Nur ::
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 3:51:00 PTG delete

haipp..penin cik nur pikir..
senang2 amik je 3 hengget tu beli eskem..nanti byr kat abang n kakak 50hengget sorg..xpayah penin2..hehehe..

sokong jawapan masz.. :)

Reply
avatar
ciK LyndaWawa
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 4:51:00 PTG delete

hahaha..tauk mek teka teki ya...



hehehe...dah tukar header kitak o..=]

Reply
avatar
Selasa, Januari 17, 2012 5:52:00 PTG delete

hi blogwalking nice blog!....if free follow me at http://sweetahlolipop.blogspot.com/

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 9:27:00 PTG delete

Haha.. Jawapan kmk sama ngn ktk jak...

Reply
avatar
UniMeOw
AUTHOR
Selasa, Januari 17, 2012 10:06:00 PTG delete

suka soalan ni,,,sb stiap kali bc pon xleh nk solve gak..=_="

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Rabu, Januari 18, 2012 8:54:00 PG delete

@QasehSuciSy pun mula2 susah nak jawap soalan ni... ambil byk masa nak pk...

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Rabu, Januari 18, 2012 8:55:00 PG delete

@Yatie Awang memang susah nak jawap.. keliru..

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Rabu, Januari 18, 2012 8:56:00 PG delete

@:: Cik Nur ::hehehe... kn senang ambil 3 ringgit... lepastu bayar balik 50 ringgit...
jom beli aiskrim...

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Rabu, Januari 18, 2012 8:59:00 PG delete

@AmirFXhahahah... sik sakit palak nak carik seringgit ya..

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Rabu, Januari 18, 2012 9:00:00 PG delete

@UniMeOwSoalan ni amat mengelirukan...hehehe

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Rabu, Januari 18, 2012 9:00:00 PG delete

@dyabungaSy nula2 baca soalan ni pun blur jugak.. ;P

Reply
avatar
Rabu, Januari 16, 2013 10:21:00 PG delete

salam..alaa senang ja..
100-97=rm3
97/2(bukan bahagi 3 taw!!)=rm48.50
48.50+1=rm49.50
49.50+49.50=rm99+1=rm100

org yg tya ni pn pening tulis salah..hahaha..teror x den?

~Dzul-fahim~

Reply
avatar
Rabu, Januari 16, 2013 10:23:00 PG delete

salam..alaa senang ja..
100-97=rm3
97/2(bukan bahagi 3 taw!!)=rm48.50
48.50+1=rm49.50
49.50+49.50=rm99+1=rm100

org yg tya ni pn pening tulis salah..hahaha..teror x den?

~Dzul-fahim~

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon