Belajar Membuat Blous

Hari ni dah esok....
Aku ada kursus menbuat blous...
Hehehehe... hakikatnya aku tak pandai menjahit baju atau potong kain...
Kalau suka2 atau main2 tu adalah...
Kononnye... berangan nak jadi tukang jahit...
Ni pun mak aku yg sponser bayar yuran...
Sebab dia nak aku belajar... hehehehe...


Pening... sakit kepala nak belajar...
Panjang pendek baju... 
Ukuran yg perlu di tambah... di bahagi... di tolak...
Rasa belajar Mate pula...
Dah lah kebanyakkan anak murid yg belajar...
Dah tua2...oppps.. bukan tua tapi berusia
Pangkat mak atau nenek... hehehe...
Yang muda mudi... boleh dikira pakai jari jer...

Kalau cikgu main terang pakai mulut jer... semua anak murid tak paham...
Termasuk akulah... golongan tak paham tu... ;P
Bila cikgu dah tunjukkan cara....
Semua sebut... "OOooohhh... macam tu... paham3..."
Kalau tak paham lagi.. baru panggil cikgu...
Minta dia ajar sampai paham...

Pembelajaran hari ni... sampai potong kain jer...
Esok hari... nak menjahit pula...
Entah jadi.. entah tidak...
Blous yg aku buat...
Hehehehe...
Kalau menjadi... aku tunjuk yer...
Kalau tak jadi?????
Buat kain buruk....
Hehehehehe

***INILAH HASILNYA***
Previous
Next Post »

11 Komen

Write Komen
nanabyte
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 7:29:00 PTG delete

waaah, nant da pandai jahit, bukak butik lah eh. ehehehe :P

Reply
avatar
kpah k-poh
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 7:29:00 PTG delete

belajar bagi paham... kalau tak paham tu yg tak jadi tu... heee

Reply
avatar
Eryati
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 8:15:00 PTG delete

wah cik masz menjahit la...nanti jahit kain ahkak yerrr

Reply
avatar
Mak Usu
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 8:30:00 PTG delete

wah..best eyh blaja molah blouse.. kelak dah pande ajar kmk gk k.. kamek ada buku blaja molah blouse tapi sigek pun xpernah try..hihi

Reply
avatar
Deru Ombak
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 8:37:00 PTG delete

Senget benget pun kena tunjuk juga, apetah lagi kalau cantik jadinya. Selamat memotong kain Dan menjahit blouse... :)

Reply
avatar
dyabunga
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 8:51:00 PTG delete

nnti dah pandai blh lah ajar dya..hehe

Reply
avatar
:: Cik Nur ::
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 9:36:00 PTG delete

nanti dah mahir, boleh lah cik nur tempah kat masz..hehe.. :)

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Sabtu, Februari 04, 2012 11:05:00 PTG delete

MAK KMK DGN ADIK KMK TERER BAB JAHIT MENJAHIT TOK..DAKNYA ADA BUKAK KEDAI D STUTONG SIA...

KMK DOLOK MS FORM 4/5 MASUK KELAS REKAAN FESYEN D VOKAY MATANG TP BILA X D PRAKTIKKAN ALU LAH LUPAK SAMPEY NEKTOK..

Reply
avatar
eva
AUTHOR
Ahad, Februari 05, 2012 6:31:00 PG delete

hahaha! best lok.. mek pernah g blajar jaet.. p xlamak .. coz jauh ilak.. p bila kta dah siap cgek, berbaloi asaa bh..

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Selasa, Februari 07, 2012 2:56:00 PTG delete

@Chenalbelum terer gik... bok panday sikit2... hehehehe

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon