Etika Pengunaan Laman Media Sosial : Topik Guaman MHI


Syukur Alhamdulillah...
Semalam aku ada bagitahu Topik Guaman MHI hari ini...
Dan pagi ni aku berkesempatan menonton MHI...
Memandangkan aku sempat menonton...
Aku ingin kongsi bersama korang apa yg aku dengar...

Topik Guaman MHI akan keudara setiap hari Rabu...
Diantara jam 7.30 pagi...

Pengunaan Laman Media Sosial adalah di bawah akta Multimedia...
Akta ini tidak akan menghalang mana2 individu 
mengeluarkan pendapat dan pandangan...
Tetapi di bawah akta yg sama... 
terdapat sekatan yg melarang mana2 individu itu
mengeluarkan sesuatu pendapat yg tidak benar, 
berbau fitnah dan berunsurkan lucah...

Ada beberapa isu yang bincangkan mengenai fitnah di laman sosial, 
blog yg di hack...
Apa tindakan yg perlu dan dpt di ambil juga ada di bincangkan...
Aku nak terangkan tapi aku ni tak pandai sangat nak huraikan...
Lebih2 lagi melibatkan akta2 dan undang2...
Yg pastinya... tindakan boleh diambil oleh individu yg teraniaya...
Dan jejak anda juga boleh dikesan sekiranya anda adalah pelakunya..
Maaf yer... aku hanya mampu terangkan apa yg aku paham... 

P/S : Gunalah Laman Media Sosial ni dengan cara yang 
berhemah dan berhati-hati
Previous
Next Post »

6 Komen

Write Komen
Yana Libra
AUTHOR
Rabu, Februari 15, 2012 10:41:00 PG delete

Ooo..dia banyak terangkan akta dan undang tu semua ye..ok2~~

Reply
avatar
:: Cik Nur ::
AUTHOR
Rabu, Februari 15, 2012 11:05:00 PG delete

Rasanya betul apa yang mas ckp tu...dan setuju juga dgn mas, spatutnya kita guna laman media sosial ni dengan cara yg baik... :)

Reply
avatar
Kancil 8349
AUTHOR
Rabu, Februari 15, 2012 1:56:00 PTG delete

ndak sempat kancil tengok....terlupa sal rancangan hari nie...huhuhu

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Rabu, Februari 15, 2012 4:41:00 PTG delete

Oooo.. Cemya duhal... Bok faham... :D

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon