Karaoke # Selasihku Sayang


Entry Semalam aku ada sebut tentang KARAOKE ni kan...
Aku pun suka karok ni... walaupun hakikatnya suara aku tak sedap di dengar...
Dan selalu jadi usikan saudara2... huhuhu...
Tapi aku tak kisah... hehehe... sbb usikan2 itu mengeratkan lagi hubungan kami...

Ok... berbalik kepada subjek di atas...
(Ceh... rasa dalam kelas pula... hehehe...)
Pertandingan ni di adakan di kampung arwah nenek aku...
Ada majlis perkahwinan dan tuan rumah telah mengadakan pertandingan karaoke ni untuk memeriahkan majlis serta mengeratkan persaudaraan di kampung...
(Terjawab sudahkan... aku bukan penganjur hehehe... ;p)
Pertandingan ini diadakan pada 16 Mac 2012...
Jumaat malam Sabtu.... Bermula jam 9 malam...


Ini Pengantin perempuan... cantikkan... Pelamin pun cantik...
(Aku selalu berangan bila time aku nanti... aku nak guna warna merah putih gak... ;p)


Yang perempuan tu adik aku dan lelaki tu kazen aku...
Mereka nilah yg masuk bertanding....
Giliran ke 12 dari 20 peserta....

Untuk pengetahuan korang... tema pertandingan ni ialah...
LAGU DUET KLASIK....
Lagu era 50an... 60an dan 70an...
(Tema ni atas permintaan ibu pengantin perempuan/tuan rumah)
So kebanyakkan peserta yg bertandinga adalah org lama 
Atau orang Veteran...
Adik dan kazen aku ni boleh dikira peserta yg termuda dan remaja...
Suara peserta2 pun.... FUHHH.... 
Semuanya merdu2 dan sedap didengar....

Pertandingan dimulakan pada jam 9 malam...
Dan berakhirnya agak lewat 12.30 malam...
Memang letih... nasib baik aku cuti... hehehehe...
Tapi kesian gak kat adik aku...
Dia keja hari sabtu....
Sampai rumah terus tido... zzzzzz.....

Keputusan diumumkan pada jam 12 malam...
Adik dan kazen aku mendapat saguhati...
Syukur Alhamdulillah... ada jugak hasil...
Yang menang pun bukan calang2...
Dah adat pertanding ada yg menang dan ada yg kalah....


Bawah ni video yg sempat aku rakamkan....
Lagu : Selasihku Sayang...
So.... semoga korang enjoy mendengarnya.....


Ni entry auto publish yer... hehehe...
Waktu entry ni di publish mungkin aku masih di Pasar Serikin atau dalam perjalanbalik dari Pasar Serikin...

p/s : Mood berjalan2 cuci mata jer... huhuhu... tengah bulan, gaji blm masuk...
Previous
Next Post »

8 Komen

Write Komen
Yumida
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 1:41:00 PTG delete

nang steady pelamin ya...brapa byr plamin ya?
dpt saguhati pn syukur juak..janji da adiah hooo...
mek mok dgr suara ktk karok...hihi

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:07:00 PTG delete

wahh...bestnya..! mcm pertandingan besar-besaran..!

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:15:00 PTG delete

wah..siap ada pertandingan karaoke ye..hehe..

Reply
avatar
muntotunggek
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:19:00 PTG delete

awat tuan blog ni tak masukk ? hehee

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:35:00 PTG delete

huhuhu... kmk pun sik tauk juak kak... berapa bayaran ya...
yalah kak...syukur ada juak rezeki...
hehehe... sora mek sik kacak kak...

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:37:00 PTG delete

hehehe... tak lah besar-besaran...
kebanyakkan yg peserta yg bertanding kenalan tuan rumah dan org kampung... :)

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:38:00 PTG delete

hehehe... ha'ah... pertandingan karaoke memang jarak di buat kat majlis kahwin...
kalau setakat karaoke untuk suka2 tu selalu ada... ;)

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Ahad, Mac 18, 2012 2:40:00 PTG delete

hehehe... tak... suara saya tak sedap di dengar...
kalau masuk pun... mesti tak menang... saguhati pun mesti tak dpt... ;P

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon