Ikan Terubuk....

Sumber gambar : Google...

Nyam2... 
Terubuk Masin @ Terubuk Hidup...
Mana satu pilihan anda???

Aku suka terubuk hidup...
Goreng dgn minyak bila ikan tu nak masak campurkan kicap masin...
Perghhh... sedap...
Tulang yg banyak kat ikan tu bukan halangan...
Makan macam tu aje pun sedap...

Terubuk masin pulak sedap dimakan bersama masak lemak...
Sesiapa yg suka pedas tu... selalunya akan cecah limau kasturi dan cili padi kat ikan...
Aku biasanya tak cecah cili sbb aku tak suka pedas... ;p

Selain Kek Lapis... Ikan Terubuk juga merupakan menu tarikan kat Sarawak... ;p

p/s : motif utama entry ni sebenarnya aku nak tunjuk gambar kat bawah ni...
Hehehehe
Aku jumpa kat Pasar Minggu semalam...
Previous
Next Post »

8 Komen

Write Komen
Isnin, April 09, 2012 10:23:00 PG delete

hehe bungkusan utk fasha.. hehe;p

Reply
avatar
Nyue
AUTHOR
Isnin, April 09, 2012 10:31:00 PG delete

Nyue pon time kat sarawak suka makan ikan terubuk masin..& time balik...bnyk dgn pesanan...he3x...

teringin nk mkn...masz pos ikan terubuk kat nyue :)

Reply
avatar
Isnin, April 09, 2012 10:32:00 PG delete

eeeee.. nyaman ewhhh.. terliur dh kmk mk mkn.. p d miri mahal ikan terubok..

Reply
avatar
Rafflesia™
AUTHOR
Isnin, April 09, 2012 2:06:00 PTG delete

byknya fasha beli. nak buat kenduri nanti ke? hihi -.-

teringin makan terubuk bakar. terubuk masin ni belom pernah makan lagi. hihi

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Isnin, April 09, 2012 2:21:00 PTG delete

motif yg xthan tu.. siap fasha sandha..hihii.. tp sy pun minat fasha jugak ;-)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon