Jam Lama


Walaupun jam ni dah rosak...
Tp adik beradik mak tetap simpan...
Dijadikan sebagai perhiasan...
Banyak kenangan bila tengok jam ni...
Sbb jam ni milik arwah nenek...

Waktu dulu2....
Bila jam ni mati... tak bergerak...
Kitorang cucu2 ni selalu berebut nak masukkan kunci...
Kemudian putarkan kunci... aturkan jarum jam kol berapa...
Lepas tu... tolak yg bulat kat bawah tu supaya bergerak... kiri kanan...

p/s : jam ni masih bergantung di dinding rumah arwah nenek kat kpg...
dan masih di jaga dgn elok walaupun dah rosak...
Previous
Next Post »

14 Komen

Write Komen
Isnin, April 16, 2012 10:42:00 PG delete

barang antik mestilah sayangkan...hihihi

Reply
avatar
Isnin, April 16, 2012 10:45:00 PG delete

hantar repair la lepas tu gantung balik :)

Reply
avatar
dyabunga
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 11:04:00 PG delete

rumah nenek dya pun ada.. tpi warna hitam. .

Reply
avatar
shiema sufian
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 11:18:00 PG delete

Dulu rumah nenek shiema pon ade, tp skrg dh rosak. hoho.

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 11:36:00 PG delete

Waktu arwah nenek masih ada dulu... pernah hantar repair... lepas tu rosak balik...
kemudian ada alat ganti dia yg dah hilang...

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 12:12:00 PTG delete

jam macam ni, mahal tau kalau nak beli sekarang.. simpan je mas... benda antik ni mahal..

Reply
avatar
sHa
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 12:16:00 PTG delete

salam berkenalan...rmh nek i ade jam mcmni...

Reply
avatar
Masya
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 12:28:00 PTG delete

barang8 lama ni memang antikk.. ade nilai tersendiri... bunyi jam ni kuatkan..

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 1:28:00 PTG delete

MUN DIJUAL,MAHAL JUAK TOK MASZ..

Reply
avatar
Nazayiena
AUTHOR
Isnin, April 16, 2012 2:18:00 PTG delete

Jaga elok2 barang antik tuk....

Reply
avatar
Isnin, April 16, 2012 3:42:00 PTG delete

Pusaka antik tu... jangan dilepaskan..

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon