Main Basikal....


Virus basikal tersebar...
Sekarang ni aku tengok banyak dah budak2 main basikal...
Yang aku tengok... malam hari pun main basikal...
Mak pak mereka tak risau ke???
Zaman aku dulu...
Lepas Maghrib dah tak boleh main lagi...
Waktu malam pula sibuk buat keja sekolah...
Jam 10 dah masuk bilik... tido...

Sekarang ni... pukul 7 8 malam...
Budak2 masih main luar rumah...
Kadang2 tu aku keluar ke kedai dalam jam 8 9 malam...
Budak2 masih bermain basikal...
Berkumpul... kadang2 berlumba...
Macam2 gaya mereka buat...
Aku yg bawa kereta terpaksa mengelak mereka yg main tengah jalan...

Waktu cuti sekolah pulak...
Aku ada jumpa budak2 yg bawa basikal kat jalan utama...
Dengan banyak kereta, van, lori, motosikal yang lalu lintas...
Sangat mengerunkan....
Dahlah tak pakai alat keselamatan...
Aku yang tengok pula takut kalau jadi apa2...
Huhuhu... gerun tau...

Kadang2 aku pk kenapa budak2 tu berani sangat main waktu malam 
Dan berani keluar menunggang basikal di jalan besar???
Budak tu jenis tak dengar kata ke??? atau
Mak pak dia jenis tak kisah ngan anak ke??? atau
Budak tu jenis ikut kawan??? 

***Jangan nanti dah jadi ape2.. baru nak nyesal...***
Previous
Next Post »

10 Komen

Write Komen
Khamis, April 12, 2012 11:05:00 PG delete

tau tak apa.. dak2 skrg tak cm dlu, dgil gila..

Reply
avatar
Cik Rose Cute
AUTHOR
Khamis, April 12, 2012 11:13:00 PG delete

memang sekarang wabak virus basikal...jiran sebelah umah akak sampai 3 bijik basikal baru...

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Khamis, April 12, 2012 11:52:00 PG delete

skrang ni trend naik basikal yg warna warni tu kan..

Reply
avatar
Khamis, April 12, 2012 12:58:00 PTG delete

seronok berbasikal sampai tak tahu samaada malam ke siang..hehehhe bebudak sekarang ni memang tak reti takut kot...

Reply
avatar
Khamis, April 12, 2012 1:54:00 PTG delete

tgh giler naik basikal la tu... pape pun mak ayah kene amik kisah gak...

Reply
avatar
fizafantagirO
AUTHOR
Khamis, April 12, 2012 5:24:00 PTG delete

sesetengah budak yg men beskal ni .. ada yg ikut gaya mat rempet .. angkat tayar ..wiley ..uishh memang bahaya ..

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Khamis, April 12, 2012 7:26:00 PTG delete

Kmk ada juak nemu sidak yang sekda pakei alat keselamatan dikpun.. Atleast la ada pasang lampu merah kelip2.. Sak orang k keta o tosikal nampak sidak d jeraya ya...

Reply
avatar
Yumida
AUTHOR
Khamis, April 12, 2012 11:26:00 PTG delete

paling gelik mun jeraya kecik...susah keta nk elak...bahaya..nembiak bukan tauk..yg tauk nya kesronokan..kestiman main basikal..

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon