Novel-novel Yang Di Adaptasikan


Ni antara novel2 yg telah diadaptasikan kepada teater, drama ataupun filem....

Badai Semalam - Teater

Biar Rindu Berlalu - Drama

Bicara Hati - Drama

Dingin Salju Indiana (Dingin Lavender) - Drama

Gemersik Kalbu - Drama

 Karipap Karipap Cinta (Filem)

Kasih Antara Kita (Cinta Buat Emelda) - Drama

Kau Laksana Bulan - Drama

Lagenda Budak Setan - Filem

Ombak Rindu - Filem

Seindah Sakura - Drama

Stanza Cinta - Drama

Kasih Yang Suci (Nora Elena) - Drama


Dewa Cinta - Drama

Kau Sayangku (Dari Mata Arisa) - Drama

Tangisan Bulan Madu - Drama

Tak Seindah Mimpi, Tak Semanis Mimpi & Tiada Lagi mimpi
(Trilogi Cinta) - Drama


(auto-post)
Previous
Next Post »

8 Komen

Write Komen
Myra Azraff
AUTHOR
Ahad, April 29, 2012 9:59:00 PG delete

penah tengok KAU LAKSANA BULAN je..xD

Reply
avatar
Ahad, April 29, 2012 10:42:00 PG delete

Pernah terfikir nak buat entry ni, tp malas nak cari n edit gambar novel n drama tu. Hehehe....

Reply
avatar
charmyiex
AUTHOR
Ahad, April 29, 2012 11:41:00 PG delete

haha..rajin eh ktk...good2...mun la ada org nk molah cita tengku khuzairy n mimi atia ooo..mesti best,,,sapa la pelakon dpt watak mimi atia ya...lucu jak..mek dah beli sambungan novel ya..tp lom baca gik...x sempat..

Reply
avatar
Ahad, April 29, 2012 11:54:00 PG delete

tertunggu2 tiap kali,, tapi kecewa jugak tiap kali :(

Reply
avatar
eVa
AUTHOR
Ahad, April 29, 2012 3:41:00 PTG delete

wahhh! baru tau nih.. skrg ni byk buat drama ekot dr buku kan.. patutlah hebat2 dia punya crita..hehe

Reply
avatar
Chenal
AUTHOR
Isnin, April 30, 2012 8:09:00 PG delete

Cantekkk la Masz..!
X tauk pun novel2 yang penah d baca 10 tahun dolok dah jadi telemovie or filem. lamak x ngadap novel semenjak dh keja..(kononnya x da masa..- alasan semata2)

Reply
avatar
Amanina Mads
AUTHOR
Khamis, Julai 11, 2013 3:41:00 PTG delete

singgah sini.. tak tahu pulak novel biar rindu berlalu tu dh jd drama. hee. baru baca :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon