Perhatian!!! : Mencari Ibu Angkat...


"Mencari ibu angkat???
Dia biarkan hidup sendiri...
Kehausan dan kelaparan...
Si ibu pula hilang entah kemana...
Hidup atau mati si ibu tak di ketahui...
Memang sadis bila tengok keadaannya..."

"Aku, adik dan mak aku...
Yang kesian melihat keadaannya..
Mengambil keputusan untuk membawa balik...
Dan mencari ibu angkat yg boleh dijadikan ibu susuan..."

Siapa yang aku maksudkan....
Ada gambar kat situ...

Tengok Tajuk...
Mesti ada yg tanya... "Siapa yg mencari ibu angkat tu???"
Bila dah tahu...
Mesti ada yg kata... "Ingat kan manusia tadi..."
Rupanya Kucing jer...
Ya memang kucing... dan family aku pencinta kucing...

Alkisahnya macam ni...
Petang Isnin... balik dari kerja....
Aku, adik dan mak aku ke kedai runcit...
Sampai ke depan kedai... 
Kami dengarlah bunyi anak kucing...
Meow... meow... meow...
Sedih jer bunyi anak kucing tu...
Bila di tanya dengan pekerja dan tauke kedai...
Mereka kata... mereka jumpa anak kucing kat siling kedai...
Mereka pun ambillah... lepas tu cari induk dia...
Tapi tak de... dari pagi mereka tunggu sampai ke petang...
Induk anak kucing tu tak muncul2...
So.. mereka rasa... mungkin induk kucing tu dah mati...

Sebab kesiankan anak kucing tu...
Aku, adik dan mak aku ambil keputusan...
Bawa anak kucing tu balik...
Sbb kat rumah ada kucing yg masih menyusu...
Sampai ke kat rumah... adik aku terus suakan anak kucing tu kat induk kucing kat rumah...
Dengan rakusnya anak kucing tu menyusu...
Kesian tengok anak kucing... memang kehausan dan kelaparan...


Anak kucing yang sedang menyusu tulah  anak kucing yg kitorang bawa balik...
Yg bulu warna hitam putih tu... anak Combi (induk kucing)...
Combi ada 4 ekor anak... sekor yg warna hitam dah mati... 
Yang tinggal cuma 3 ekor jer...
Sekarang ni dah tambah sekor lagi...
4 ekor semula... hehehe
Previous
Next Post »

11 Komen

Write Komen
fizafantagirO
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 9:28:00 PG delete

bagusssnya masz & family :) biasanya orang yg suka kucing ni seorang yang sangat penyayang ,, masz mesti seorg yg penyayang kan :)

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 9:30:00 PG delete

Mujur mak pusak ya sik kesah..

Reply
avatar
Khamis, April 19, 2012 9:56:00 PG delete

huhu.. xtau la sy nape... suke nengok kucing tp xsuka bela kucing

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 10:21:00 PG delete

@AmirFX nang mak pusak ya sik kesah... p nya bekelai dgn sekok sik induk pusak... berebut anak... ;p

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 10:21:00 PG delete

baik betul si combi tu ye.. :)

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 10:33:00 PG delete

@Cik Nurhehehe... nur kat rumah ada sekor lagi induk kucing... nama dia Itam... dia pun nak jaga gak... tp combi tak kasi... siap gaduh lagi...

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 11:09:00 PG delete

nasib baik mak kucing tu bagi anak kucing tu menyusu dengan dia~

Reply
avatar
Nazayiena
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 11:52:00 PG delete

Bagus induk pusak ya sik kisah mberik susu....

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Khamis, April 19, 2012 12:32:00 PTG delete

NASIB BAIT MAK PUSAK YA X MILIH JUAK OWH

Reply
avatar
Khamis, April 19, 2012 1:47:00 PTG delete

Nasib baik ibu kucing tue tak memilih...kadang2 binantang nie kenal anaknya yg mana satu...

Reply
avatar
Khamis, April 19, 2012 4:31:00 PTG delete

Aduhhhh... tak terangkat rasanya... Yang ada ni pun dah cukup pening dah..

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon