Di Luar Boleh... Di Dalam Tak Boleh


Di luar kawasan sekolah memang boleh makan...
Tapi dalam kawasan sekolah TAK BOLEH....

Ni peraturan kat sekolah aku dulu...
Zaman KLMJ...
(Kenangan Lalu Mengusik Jiwa)
2 makanan ni... memang tak di benarkan makan di sekolah...
Dan telah di masukan ke dalam peraturan sekolah...
Kantin pun tak dibenarkan menjual...
Gula-gula dan Chewing Gum...


Pelajar2 memang tak di benarkan membawa 2 makanan ni....
Sbb nya... bila makan gula2... kulit gula2 tu di buang merata2...
Mentang2 bungkusan kecil... memang malas nak buang dalam tong...
Chewing gum pulak... rasanya korang tahu kenapa tak boleh makan...
Sbbnye bila lepas makan ada pelajar yg nakal suka lekat bawah meja... bawah kerusi...
Tak pun buang macam tu jer... bila sesiapa berjalan mesti melekat kat tapak kasut...
Mesti korang pernah merasa... perasaan bila tapak kasut kena chewing gum ni...
Punyalah marah... nak membuang kesan kat tapak kasut satu hal...
Satu hal lagi... bila berjalan, tapak kasut rasa melekat kat lantai pulak...
langsung rasa tak selesa...

Walaupun dah ada peraturan macam tu...
Pelajar tetap jugak bawah ke sekolah...
Dan aku salah seorang pelajar yg melanggar peraturan tu... hehehe
Tapi aku sekadar bawa gula2 jer... kalau chewing gum tu aku tak bawa...
Tu pun bila makan gula2, aku tak buang sesuka hati aku jer...
Kalau tak de tong... simpan dulu kulit gula2 tu dalam poket...
Bila jumpa tong, baru buang dalam tong...

TAK SUKA... >:(

Previous
Next Post »

15 Komen

Write Komen
Ahad, Mei 20, 2012 2:20:00 PTG delete

sedap la gula2 oren tu.
dah lama tak kunyah chewing gum tu.

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 3:23:00 PTG delete

lama dah tak makan dua2 tu..

Reply
avatar
Tinta Lana
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 4:14:00 PTG delete

Salam..hehe, zmn sekolah,zmn plg best tuk langgar peraturan,wehehe.

Lana tak ingt plak peraturan ni..yg plg lna ingt, bila pindh sek kat putrajy, tak dibenrkan guna liquid jns cecair, takot bdk2 gunakannya tok conteng meja,krusi,prabot2 sek. Tapi cm masz ckp la, lana pun langgar je, bwk jugak ke sekolah,hehe.

Reply
avatar
Ahad, Mei 20, 2012 4:59:00 PTG delete

Dulu selalu kenakan orang guna chewing gum. Tapi last-last, orang kenakan balik. Berkali-kali ganda lagi teruk. Haha.

Reply
avatar
anamizu kaito
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 5:47:00 PTG delete

wahhh dah lame tak makan gula2 ni =P






slm kenal,
cik ana

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 6:54:00 PTG delete

@ Nurul Faiz Bikers : memang sedap... suka rasa masam masin dalam gula2 tu..

@ aizamia3 : huhuhu... samalah... sy pun dah lama tak makan... ;p

@ Tinta Lana : hehehe... kat sekolah sy dulu pun tak boleh guna liquid jenis cair tu... tp sy langgar jugak peraturan tu... sy tak bawa tp sy guna liquid kawan...

@ Fadzmie Mohamad : Hehehe... nakal betul... ;p

@ anamizu kaito : hehehe... salam kenal jugak... :D

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 7:45:00 PTG delete

sedap tau guka2 oren tu..!

Reply
avatar
Nor Amira
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 9:01:00 PTG delete

saya suka chewing gum ... :)

Reply
avatar
Ahad, Mei 20, 2012 9:38:00 PTG delete

sayalah pengawas!
sape makan..tulis name dye..haha (ramai xsuke pengawas)haha

Reply
avatar
Fahz
AUTHOR
Ahad, Mei 20, 2012 9:38:00 PTG delete

gula2 oren tu kan dalamnya ada inti garam.bila makan manis2 masin gitu.sodap aih.

Reply
avatar
keeya mustafa
AUTHOR
Isnin, Mei 21, 2012 7:13:00 PG delete

aku suka makan sorok2 dalam kelas..tp bila cikgu nampak...hoho mmg gelabah..mmg muka aku la yg kene buat ikrar depan kelas..

Reply
avatar
dilla nadila
AUTHOR
Isnin, Mei 21, 2012 9:16:00 PG delete

wah.teringat memori time skola dulu bace entry nie.bace pun sambil senyum2 =)

Reply
avatar
Isnin, Mei 21, 2012 9:20:00 PG delete

rasanya tmpt yui gula2 getah aje tak dibenarkan..

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Isnin, Mei 21, 2012 4:22:00 PTG delete

gula2 tu dh lama xmkn.. susah nk jumpa.. :-)

Reply
avatar
eVa
AUTHOR
Isnin, Mei 21, 2012 8:11:00 PTG delete

arghh plg bencik koh mun terpijak chewing gumm.. mcm memalukan jak ow haha

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon