Mentadak... Mentaduk....


Hehehe... pagi tadi...
Sebelum turun kerja.. tengoklah tv sekejap...tonton
Lepas tu keluarlah binatang atas tu...
Apa lagi aku pun berlagu...

"MENTADAK MENTADUK MACAM NI... ****** TIDO?"
("Mentada mentadu bagaimana.... ****** tidur?")

Yang jadi mangsa adik aku...
Lepas tu aku gelak bila tengok muka dia...hahaha

Memang nostalgia betul bila tengok mentadak ni...
Waktu kecil2 dulu... asal jumpa binatang ni, mesti menyanyi...
Dan yg menjadi mangsa, siapa yg bersama kita masa tu...

Sekarang ni, budak2 nak tengok binatang ni pun susah...
Entah2 rupa mentadak pun tak tahu...
Kalau tahu pun dari tv... 



p/s : mentadak ni memang terer dlm bab menyamaran...

Previous
Next Post »

14 Komen

Write Komen
Deru Ombak
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 11:21:00 PG delete

Masa anty kecik2 dulu kan Masz..
Mak anty Ada bela.. Dia suka mkn daun jambu.
Tiap pagi bangun nak gi sekolah, nyanyi lagu tu laaa..

Haha.. Teringat balik, seronok masa kecik2 dulu.

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 11:27:00 PG delete

@Deru Ombak
sy berani tengok jer anty... tu pun dr jauh... :p nak membela memang tak berani...

Reply
avatar
Fahz
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 11:39:00 PG delete

lagu mentadak mentaduk tu femes gak ek.fahz dah jarang jumpa serangga nie.dulu kecik2 selalu jumpa kat area kpg.

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 11:51:00 PG delete

@Fahz
sy pun dah jarang jumpa... waktu kecil2 memang selalu jumpa...

Reply
avatar
Jumaat, Mei 18, 2012 12:28:00 PTG delete

hihi..selalu gak nyanyi2 lagu tu dulu..mmg ssh nk tgk rupa mentadak sebnr...

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 2:04:00 PTG delete

sebelum ai bersalin baru-baru ni, mentadak tu tersesat masuk dalam rumah, baik je dia lepak dalam bilik air.. hubby taknak alihkan sebab risau takut apa2 berlaku pulak ada ai kalau mentadak tu tercedera..

akhirnya ai sendiri tangkap dan lepaskan kat belakang rumah.. settle kisah..

Reply
avatar
Jumaat, Mei 18, 2012 3:14:00 PTG delete

akak kecik2 dulu suka jugak main mentadak nie hihihi

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 3:28:00 PTG delete

akak br je jumpa td.. ms suapkan ns dkt alisha..hehehhe

Reply
avatar
rAIHan
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 4:10:00 PTG delete

dah tak ingat dah, pernah jumpa tak binatang nie..huhu~

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 4:55:00 PTG delete

kan...? lagu keramat ni..
nur pun kecik2 dulu selalu juga nyanyi mcm tu..hihih..

yg peliknya mentadak tu berubah gaya setiap kali mnyanyi..hihihi..

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 7:07:00 PTG delete

Mmg susah nak jumpa skang ni..huhu~~

Reply
avatar
Hanif Idrus
AUTHOR
Jumaat, Mei 18, 2012 7:42:00 PTG delete

bila baca entri baru teringat dah bertahun aku tak lihat binatang ni...huhuhu

Reply
avatar
Arra Ahmad
AUTHOR
Sabtu, Mei 19, 2012 12:19:00 PG delete

sama la.masa kecik suka main ni..:)

Reply
avatar
Sabtu, Mei 19, 2012 5:07:00 PG delete

oh panggil mentadak ek?tmpt dila panggil lain.tp lupa dh nama pe..hihi..kt kg dila bnyk binatang ni..slalu msuk rmh

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon