Datang Macam Ribut, Pulang Macam Semut

Hari ni... ingatkan nak bangun lewat sikit...
Tapi angan2 aku nak bangun lewat musnah...
Awal pagi.. bpk aku dah bangunkan aku...
Minta tolong aku bungkuskan ubat dia...
Sbb dia nak turun kerja....
Dan bekalan ubat dia dah habis...

(Ubat ni di bungkus utk memudahkan bpk aku nak makan ubat...
Satu peket panjang tu... Untuk pagi dan malam..)


Ni ubat yg telah di bungkus dgn pertolongan mak dan kakak aku...
Cukup sehingga bulan depan...
Bpk aku memang akan buat pemeriksaan berkala dgn klinik...
Biasalah bila umo dah meningkat...
Penyakit pun macam2...
Bak kata org dulu2 penyakit ni... 
DATANG MACAM RIBUT, PULANG MACAM SEMUT
kan.. kan...
Bila penyakit ni datang... macam ribut, cepat jer...
Tapi bila dah sembuh... memang mengambil masa...

p/s : mak aku selalu pesan... aku adik beradik kena berjaga2 makan minum...
sbb belah bpk aku tu, penyakit kencing manis kuat...
sekarang ni mungkin tak nampak penyakitnya...
takut nanti masa akan datang... huhuhu
Previous
Next Post »

21 Komen

Write Komen
Aine Ainun
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 3:46:00 PTG delete

Byaknya ubat....

Betul2, masa muda la kita kna jaga makan...

Reply
avatar
Sabtu, Jun 09, 2012 4:19:00 PTG delete

samelah samelah kite jaga kesihatan :)

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 4:23:00 PTG delete

kalau tak jaga dari sekarang, penyakit pun senang nak datang..

Reply
avatar
UniMeOw
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 4:23:00 PTG delete

ermm betol2,,jg dari skg..:)

Reply
avatar
Sabtu, Jun 09, 2012 4:40:00 PTG delete

erm, dh nama ketetentuan tuhan kan.. yg penting kita akn berusaha untuk menjadikan diri kita sntiasa sht dr sekrang :)

Reply
avatar
Sabtu, Jun 09, 2012 4:42:00 PTG delete

Betul tue..kena jaga pemakanan...Mak mertua akak pun kencing manis...Akak kena pantau cara pemakanan suami..takut suami akak terkena...

Reply
avatar
Cinta Misteri
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 5:22:00 PTG delete

hadoiii....mak CiM pown ada kencing manis dlm darah. kami belikan dia tablet dispenser with alarm. so, dispenser tu kena ada sentiasa dgn dia dan akn berbunyi bila smpi masa. pastu kena refill every week. bila tablet kosong, alarm akan bunyi lagi untuk peringatan mengisi.

Reply
avatar
Yumida
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 5:24:00 PTG delete

BYK UBATNYA SIS...TEDAH..HOPE BAPAK KTK CEPAT BAIT...

Reply
avatar
Deq's Qienz
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 5:36:00 PTG delete

byknya ubt..smg bapak mas cepat sembuh ya..

Reply
avatar
Miss BaNu
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 6:31:00 PTG delete

betul..sama2 la kita jaga kesihatan

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 6:37:00 PTG delete

betul tu..dari sekaranglah kita kena jaga kesihatan dan pemakanan kita~ :)

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 7:10:00 PTG delete

banyak nya ubat dia. betul tu, kesihatan kena jaga sewaktu muda la. nnti kalau dh kena susah la. :)

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 9:46:00 PTG delete

Amalkan pemakanan yang sihat dan jangan lupak eksesais..

Reply
avatar
Sabtu, Jun 09, 2012 10:18:00 PTG delete

tu dyew bnyk btol ubt nye..
cik eyla mmg xmkn ubt hehee

Reply
avatar
myself
AUTHOR
Sabtu, Jun 09, 2012 10:39:00 PTG delete

kencing manis,darah tinggi adalah penyakit keturunan..

Reply
avatar
dyabunga
AUTHOR
Ahad, Jun 10, 2012 2:12:00 PG delete

byknya ubt..mak dia pun ada kencing manis..penyakit keturunan..takut plak.erm

Reply
avatar
Wanieys
AUTHOR
Ahad, Jun 10, 2012 10:20:00 PG delete

byknya ubat.....kita yg sihat belum tau peyakit apa kena hati2 dan jaga pemakanan kita kan :))

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Ahad, Jun 10, 2012 2:17:00 PTG delete

kalu dh ada kturunan kncing manis, mmg patut lbh berjaga2...

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Ahad, Jun 10, 2012 10:13:00 PTG delete

MASYALLAH DH MCM BERJUAL UBAT..MAK KMK PUN SAMA MASZ,KENAK KENCING MANIS TP X KRITIKAL LAH..

Reply
avatar
Rafflesia™
AUTHOR
Isnin, Jun 11, 2012 8:55:00 PG delete

banyaknya masz.. @_@

semoga ayah masz cepat sembuh.. mak ayah syieda pun ada penyakit ni juga. jadi kenalah syieda kawal pemakanan... :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon