Doa Sakit Gigi

tooth pain

Sakit gigi...
Sakit yg paling tak digemari...
Ehh... ada yg gemar sakit ke???
Rasa2nye... semua tak nak sakit kan...
Antara sakit kepala dan sakit gigi...
Mana satu rasanye korang nak elak... kalau boleh elaklah...
Kalau aku... aku nak elak dr sakit gigi...
Sbbnya... bila sakit gigi... satu apa pun kerja tak leh buat...
Dudok termenung jer... menahan sakit gigi...
Kalau sakit kepala pula...
Aku masih boleh tahan... lepas tu masih boleh buat kerja lain...
Betul tak...

.........................................................................................................................................................

Diriwayatkan oleh Al-Bayhaqiy menyatakan bahawa Abdullah bin Rawahah telah mengadu sakit geraham kepada Rasulullah SAW. Baginda meletakkan tangan kanannya ke atas dagunya di mana terdapat geraham yang sakit tadi lalu membaca doa berikut tujuh kali:

[Doa+sakit+gigi.bmp]

.........................................................................................................................................................

Al-Humaidiy telah meriwayatkan bahawa Fatimah r.a telah datang kepada Baginda mengadu sakit gusi. Baginda telah memasukkan jari telunjuk kanannya dan meletakkan pada gigi yang sakit lalu berdoa



(auto-post)
Previous
Next Post »

7 Komen

Write Komen
Sabtu, Jun 16, 2012 2:20:00 PTG delete

bley menangis klu sakit gigi...

jom sertai: http://haryatifaizal.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-memori-terindah-by.html

Reply
avatar
Misz Mieza
AUTHOR
Sabtu, Jun 16, 2012 3:14:00 PTG delete

Baru diserang sakit gigi 2 hari lepas.. Empat2 geraham atas bawah, kiri kanan sakit. Ape pon tak boleh.. Huhu.. Perut lapar, nak makan tak boleh nak mengunyah plak.. T_T

Reply
avatar
Sabtu, Jun 16, 2012 3:56:00 PTG delete

dulu selalu sakit gg...sampai migrain pas2 xleh nak tido...

sekarang tidak lagi sebb gg 2 dah xd...haha

Reply
avatar
Sabtu, Jun 16, 2012 4:15:00 PTG delete

betul tu..skt gg la yg paling nk elakkan..sakitnya nauzubillah..

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Ahad, Jun 17, 2012 12:08:00 PG delete

EIII,NAUZUBILLAH LAH KENAK SAKIT GG..KMK MUN SAKIT GG,TERUS JUMPA DOKTOR..NE PAT TAHAN,ADA ABIS ORG KENAK RADANG KELAK..HIHIHI

Reply
avatar
Selasa, Mei 13, 2014 10:37:00 PTG delete

Nak cuba.. tgh bengkak gusi.. sakittt :(

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon