Doa Sakit Gigi

7 comments
tooth pain

Sakit gigi...
Sakit yg paling tak digemari...
Ehh... ada yg gemar sakit ke???
Rasa2nye... semua tak nak sakit kan...
Antara sakit kepala dan sakit gigi...
Mana satu rasanye korang nak elak... kalau boleh elaklah...
Kalau aku... aku nak elak dr sakit gigi...
Sbbnya... bila sakit gigi... satu apa pun kerja tak leh buat...
Dudok termenung jer... menahan sakit gigi...
Kalau sakit kepala pula...
Aku masih boleh tahan... lepas tu masih boleh buat kerja lain...
Betul tak...

.........................................................................................................................................................

Diriwayatkan oleh Al-Bayhaqiy menyatakan bahawa Abdullah bin Rawahah telah mengadu sakit geraham kepada Rasulullah SAW. Baginda meletakkan tangan kanannya ke atas dagunya di mana terdapat geraham yang sakit tadi lalu membaca doa berikut tujuh kali:

[Doa+sakit+gigi.bmp]

.........................................................................................................................................................

Al-Humaidiy telah meriwayatkan bahawa Fatimah r.a telah datang kepada Baginda mengadu sakit gusi. Baginda telah memasukkan jari telunjuk kanannya dan meletakkan pada gigi yang sakit lalu berdoa



(auto-post)
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

7 ulasan:

  1. bley menangis klu sakit gigi...

    jom sertai: http://haryatifaizal.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-memori-terindah-by.html

    BalasPadam
  2. Baru diserang sakit gigi 2 hari lepas.. Empat2 geraham atas bawah, kiri kanan sakit. Ape pon tak boleh.. Huhu.. Perut lapar, nak makan tak boleh nak mengunyah plak.. T_T

    BalasPadam
  3. dulu selalu sakit gg...sampai migrain pas2 xleh nak tido...

    sekarang tidak lagi sebb gg 2 dah xd...haha

    BalasPadam
  4. betul tu..skt gg la yg paling nk elakkan..sakitnya nauzubillah..

    BalasPadam
  5. EIII,NAUZUBILLAH LAH KENAK SAKIT GG..KMK MUN SAKIT GG,TERUS JUMPA DOKTOR..NE PAT TAHAN,ADA ABIS ORG KENAK RADANG KELAK..HIHIHI

    BalasPadam
  6. Nak cuba.. tgh bengkak gusi.. sakittt :(

    BalasPadam

Terima Kasih Sahabat-Sahabat Yang Sudi Datang Komen Di Teratak Ini...

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...