Pentingkan Diri


Kenapa 'kau' PENTINGKAN DIRI???
Kenapa 'kau' tak ambil peduli???
Kenapa 'kau' tak ambil kisah???
Kenapa??? Kenapa??? Kenapa???

Penting sangatkah 'org lain' berbanding 'dia'
'Dia' darah dagingmu...
Darah yang mengalir dalam tubuh 'kau' sama dengan darah 'dia'
Sampai hati 'kau' buat begitu
Waktu 'kau' dalam kesusahan dan kepayahan
'Dia' ada di sisi 'kau'
'Dia' memberi 'kau' sokongan dan dorongan...
'Dia' membantu apa yang terdaya
Fizikal, fikiran dan kewangan...

Mengapa 'kau' berpaling dan pentingkan 'org lain'
Bila 'dia' amat-amat memerlukan 'kau'
Sampai hati 'kau' buat begitu...
Bila kesusahan dan kepayahan datang semula kepada 'kau' nanti...
Bukan 'org lain' yang kau cari...
Pasti 'dia' yang kau cari
Waktu itu baru 'kau' teringat akan si 'dia'
Jadi beringatlah... Jangan pentingkan diri...

Aku yang hanya melihat pun merasa sedih...
Apatah lagi dirinya yang mengalami...
Previous
Next Post »

14 Komen

Write Komen
Yana Libra
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 11:22:00 PG delete

sampai hati orang tu buat macam tu..

Reply
avatar
Nyue
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 11:51:00 PG delete

sabar je pengubat masalah ini...mungkin ada hikmahnya..

Reply
avatar
Yumida
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 11:54:00 PG delete

moga ktk sentiasa memberikan moral support ngn kwn ktk..
sadis hoooo...adik bradik xmok lalek...

Reply
avatar
Kancil 8349
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 11:59:00 PG delete

moga kita tidak seperti mereka

Reply
avatar
Tinta Lana
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 12:09:00 PTG delete

Salam..adakah ini kisah ant anak dan org tuanya masz? :)

Reply
avatar
Wanieys
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 12:11:00 PTG delete

minta simpang jd mcm tu :)

Reply
avatar
NasZ
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 12:49:00 PTG delete

saya pernah jumpa orang sebegitu. saya pernah dibuat sebegitu. sekarang ini org itu menyesal tak sudah.

From,

Nasz

MOHD NASER.COM

Reply
avatar
Khamis, Jun 14, 2012 1:32:00 PTG delete

sabar ye...moga ada hikmah disebaliknya.

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 1:32:00 PTG delete

sekarang kalau DIA nak balas cash je.. cuma cepat atau lambat je..

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 2:01:00 PTG delete

sabar ye mas..semua ni dugaan..dan pasti ada balasannya.

Reply
avatar
Fahz
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 2:20:00 PTG delete

setiap perbuatan ada balasannya.semoga org yang berbuat kejahatan mendapat balasan yang setimpal..

Reply
avatar
Khamis, Jun 14, 2012 2:36:00 PTG delete

ish sampai nya hati wat camgitu kan...moga dijauhkan la dr perkara camni...

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
Khamis, Jun 14, 2012 3:10:00 PTG delete

knp la sampai jd cmtu. semoga dijauhkan. :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon