Sarapan Sandwich Telur

Pagi ni aku sarapan sandwich telur...
Telur ni pula lebihan dari majlis hari Ahad...

Nilah lebihan telur tu... 
 Senang jer nak buat sandwich telur ni...

Bahan2nya :
Telur, garam, serbuk lada,
Mayonis, mentega, roti,
Salad @ timun @ tomato

Cara2nya :
~~> Hancurkan telur + garam + serbuk lada (tp aku tak guna)

~~> Campurkan mayonis = gaul rata

~~> Sapukan roti dengan mentega

~~> Ratakan adunan telur tadi di atas roti

~~> Aturkan hirisan Salad @ timun @ tomato
(Sebab bahan ni tak ada... aku tak letak)

~~> Lapikkan dengan sekeping roti lagi

~~> Potong mengikut bentuk yang disukai

~~> SIAP... Selamat menjamu selera



Memandangkan sandwich ni untuk makan2 sendiri jer...
Aku malas nak hiris sisi roti tu...
Kalau hiris... lepas tu tak dimakan... sayang pulak..


Adunan si sebenarnya aku buat malam semalam...
Bila tak habis makan semalam.. simpan..
Pagi ni...  makan lagi...

p/s : kalau buang angin ni...
bau tak???
kihkihkihkih... ;p


Previous
Next Post »

20 Komen

Write Komen
Nyue
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 9:52:00 PG delete

wahhhh..bab nyue ckit...ahahha..nak buat breakfst nie...

hurmmm..bau kot..ahahahahaha

Reply
avatar
Rabu, Jun 20, 2012 10:07:00 PG delete

simple tp sedap gak!
bau? pasti bau kot..hehe

Reply
avatar
keeya mustafa
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 10:09:00 PG delete

ni kalau kentot mmg power la bau dia kn..hahaha

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 10:17:00 PG delete

wah xleh jd ni... berbuka nanti nak buat jugaklah.. hihii

Reply
avatar
Rabu, Jun 20, 2012 10:22:00 PG delete

cukup dan kenyang diwaktu pagi..alhamdulillah sarapan yang sihat Masz :)

Reply
avatar
Rabu, Jun 20, 2012 10:24:00 PG delete

nak buat jugak la kat umah nanti,, hehehe

Reply
avatar
Rabu, Jun 20, 2012 10:48:00 PG delete

dap2.. post la makanan sebelum pose.. klu tgh pose xlh post dah..heheh..cik en pose rini..posa ganti

Reply
avatar
Cik Jannah
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 11:22:00 PG delete

wahhh gitu. kata org makan telur kentot busuk. tapi jannah tak perasan pon. (feeling kentot sendiri wangi. haha)

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 12:04:00 PTG delete

belum pernah cuba lagi ni.. nanti nak cubalah...!

nur pun kalau mkn roti xbuang yg tepi2 tu, syang.. kalau buang lebihan tu, kalau nak masuk telur dadar atau buat cucur, nur masukkan sekali dalam telur atau bancuhan cucur..hihi

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 1:15:00 PTG delete

ADA GIK X?MTK TAPAU JUAK LOK EH..HIHIHI

Reply
avatar
Wanieys
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 1:47:00 PTG delete

wah kena buat juga ni...siap susun tinggi cam menara lagi sandwich yg bawah tu hahha

Reply
avatar
Miss uCu
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 2:03:00 PTG delete

sukanya tgok sdwich ni..sesuai utk srpn

Reply
avatar
Arina Shamsul
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 2:43:00 PTG delete

menyelerakan :)..sll gak buat :)

mana ada bau,wangi telur apa..hahaha

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 3:59:00 PTG delete

sedapnya nampak. rajin mas buat bekfes eh. :)

Reply
avatar
eVa
AUTHOR
Rabu, Jun 20, 2012 8:57:00 PTG delete

hehehe mek salu polah k g picnic.. plg senang polah then nyamannnnnn haha

Reply
avatar
armouris
AUTHOR
Khamis, Jun 21, 2012 12:16:00 PG delete

terjumpa info ni, pasal telur… sharing is caring :) - Jangan Perkecil Khasiat Telur

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon