Majlis Perkahwinan Ummi & Art # Majlis Berlulut & Berita Duka

Kesinambungan dr entry sebelum ni

Apa MAJLIS BERLULUT???
Kat Sarawak majlis ni di namakan Majlis Berlulut...
Lain tempat mungkin lain panggilannya...
Majlis Berlulut ialah Pengantin Memperagakan Pakaian...
Ada sesetengah pengantin sampai 10 jenis pakaian yg dia ragakan...
Kalau mampu lah... tp memang letih sangat2...
Dan paling sikit pun 2 jenis jer pakaian...
Kira nya pengantin perempuan pada hari tu jadi model lah kejap...
Posing macam ni... posing macam tu... 
Kazen aku ambil 2 jenis jer pakaian...
Yang akan aku tunjukkan kat korang hanya satu jer...
Yang satu lagi.. aku nak minta maaf... aku tak boleh tunjukkan..
Sbb kazen aku tak bagi aku tunjuk... harap korang memahami...







Mak aku kata rupa kazen aku waktu tu ada iras pelakon bollywood Hema Malini...
Aku siap google lagi... sbb aku tak kenal sangat pelakon lama ni...
Ada iras tak???
________________________________________________________________________________

Berita DUKA
Pada hari Majlis Berlulut tu...
Pagi tu kitorang di khabarkan sorang penduduk kampung telah meninggal dunia...
Takziah buat Blogger Tinta Chenal di atas pemergian MIL dia...

Selepas Azan Maghrib... penduduk di khabarkan ada org pengsan kat majlis...
Beberapa minit lepas tu, kami di khabarkan org tu meninggal dunia...
Bila di selidik... rupa2 yang pengsan tu Imam Masjid...
 Petang tu, masjid lebih ramai dr biasa.. sbb malam tu Israk Mikraj..
Dari apa yg di ceritakan jemaah yg ada di masjid...
Waktu dalam solat... 
Imam tiba2 pengsan...

Ramai penduduk kpg tak menjangka apa yg berlaku...
Tapi apakan daya, janji dia dan Allah dah sampai...
Al-Fatihah buat kedua2nya...

Suasana Majlis Berlulut lepas tu sedikit suram....
Karaoke yg sepatutunya ada... kitorang batalkan..
Tak sedap hati pula... takkan kitorang nak berhibur sedangkan ada yg berduka...

*** Entry seterusnya nanti tentang Majlis Khatamal Al-Quran ***
Previous
Next Post »

28 Komen

Write Komen
BERT
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 1:46:00 PTG delete

cantiknya kezen masz tu...

takziah buat imam tu.. perginya dalam keadaan yang mulia.. semoga rohnya aman di sana.. aminnn..

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 1:48:00 PTG delete

WASEH..KMK DOLOK BERLULUT PUN ADA MAKEY BAJU SARI TOK..SAK JAK HIDUNG KEMEK..HAHAHHA..

TAKZIAH PADA YG TELAH PERGI..

Reply
avatar
Rafflesia™
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 2:00:00 PTG delete

ohhhh ingatkan majlis berlutut tu macam mane.. dah paham dah.. :) aah la masz.. ade iras2 sikit ngn pelakong hindustan tu.. leh g bollywood la masz.. hihihi

tahniah buat sepupu masz.. :)

Reply
avatar
Selasa, Julai 03, 2012 2:33:00 PTG delete

takziah buat keluarga imam tersebut..al-fatihah ~

Reply
avatar
Woofer Storm
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 2:51:00 PTG delete

serius mcm artis bollywood je ni.hehe takziah,setiap yang hidup pasti akan kembali..

salam kenal,follow sini^^

Reply
avatar
Selasa, Julai 03, 2012 3:01:00 PTG delete

aahlah marz mmg muka mirip pelakon hindi.mata nampak galak sungguh ada lesum pipit yang mahal2=)

Reply
avatar
Selasa, Julai 03, 2012 3:03:00 PTG delete

inalillahi wa innalillahi rajiunn..takziah dan al-fatihah pada yang telah pergi..mungkin imam itu hamba Allah yang sangat taat sbb itu cara dia pergipun baik..semoga roh dicucuri rahmat Allah

Reply
avatar
9n0L4
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 3:12:00 PTG delete

tak pernah dgr pulak majlis berlutut ni. hehe.

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 3:34:00 PTG delete

ooo.. penat kot nak tukar2 baju ni. sampai 10 pasang? huhu.. ;)

Al-Fatihah..

Reply
avatar
dyabunga
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 3:53:00 PTG delete

first time dya dgr majlis berlutut..hihi..seiras lh cuma berisi sikit

Reply
avatar
Nazayiena
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 4:02:00 PTG delete

Berlulut tuk biasanya mlm ndak?kmk dulok sikda berlulut2 tuk,huhuhu......
Untungnya imam ya ninggal dlm tgh sembahyang........

Reply
avatar
Mrs Lurve
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 4:22:00 PTG delete

ahh..kenapa pulak sy tgk mcm muka umie aida ja hihihi

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 4:31:00 PTG delete

@Nazayiena
aok kak... biasanya org molah malam...
tp kinek tok... ada yg polah petang... pagi pun ada juak kak... mun sempat lahh...
kadang2 ya... lepas bersanding ada juak nyambong berlulut... kotan byk gilak byk berlulut...

Reply
avatar
eVa
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 4:32:00 PTG delete

hehhe mek suka ngga org berlulut.. mcm2 jak jenis bj.. tp ada juak seksi nang just k sama dirik jak ngga.. hehe.. aok eyh!! sama mata nya kedak Hema Malini


Innalilahi wa inna ilayhi rajioon...

Reply
avatar
Misz Mieza
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 4:41:00 PTG delete

Owh, tu ke adat berlulut.. Tak pernah tau plak.. Hehe.. =)

Reply
avatar
Nyue
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 5:50:00 PTG delete

mmg iras pelakon hindustan...kne sbb dia pakai cm tu..eheheh....

al-fatihah

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 6:12:00 PTG delete

wah..dah mcm artis bolluwood dah haa.. :)

alfatihah buat arwah...

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 6:31:00 PTG delete

cantik dalam persalinan tu.. ;)

takziah buat arwah imam tu..

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 8:10:00 PTG delete

adalah sikit macam hema malini tu..huhu~ :p

innalillah..takziah..

Reply
avatar
Selasa, Julai 03, 2012 9:27:00 PTG delete

hehe...nice la kkazen sis :) ala2 pelakon bollywood...

takziah buat keluarga imam tu...

Reply
avatar
Selasa, Julai 03, 2012 10:00:00 PTG delete

mmg ada iras hema malini sket..hehe

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Selasa, Julai 03, 2012 10:01:00 PTG delete

penat kalu nak tukar sampai 10 pasang kan.. :-)

al fatihah utk arwah.. moga ditempatkan bersama mereka yang beriman..

Reply
avatar
Selasa, Julai 03, 2012 11:02:00 PTG delete

ada iras skit2.. hihi..
takziah...dia prgi dlm keadaan senang n mulia...

Reply
avatar
Woofer Storm
AUTHOR
Rabu, Julai 04, 2012 1:00:00 PG delete

slmt mlm..tak update ke?hehee

Reply
avatar
Rabu, Julai 04, 2012 2:03:00 PG delete

sweet je kan =p
tp mmg dah mcm pelakon bollywood lah :)

Reply
avatar
Deq's Qienz
AUTHOR
Rabu, Julai 04, 2012 9:36:00 PG delete

wahhh cm hindustan jew..hehe kuch² hota hai..hikhik

salam takziah ya mas :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon