Segmen: Kenangan Ramadhanku…

segmen

Entry ni memang dah sedia ada dlm draft...
Cuma tak tahu bila nak di postkan....
Memangkankan cerita ni kenangan aku waktu bulan Ramadhan...
Aku gunakan terus utk segmen Kak Dieyna ni...

Bila bulan puasa ni...
Aku teringat kisah aku yang menangis sbb tak tamat puasa...
Kalau tak silap aku aku thn 6...
Zaman mula2 naik dara... hehehe
Bulan ni ada... lepas tu tak datang 2 3 bulan... lepas tu ada balik...

Masa tu bulan Ramadhan dah nak tamat...
Tinggal satu hari jer puasa.... esok dah nak raya...
Aku punyalah dah berangan puasa aku tahun tu tamat...
Senyum jer aku hari tu...
Bila masuk tengah hari...
Aku dah rasa lain macam....
Perut pun dah tak selesa...
So... aku masuklah tandas...
Bila keluar tandas muka aku dah merah...
Mak aku tanyalah "Kenapa?"
Aku jawap lah "Puasa batal"...
Waktu tu air mata dah nak menitis...
"Kenapa batal??" mak aku tanya lagi...
Waktu tu kat dapur... Kazen2 dan mak cik2 semua kat dapur...
"Tak leh puasa kena 'tembak'"....
Sedih... Aku dah berjujuhan air mata...
Separuh hari lagi tinggal untuk puasa aku tamat..
Mak aku pun pujuk aku...
Dia kata "Tak apelah... tak boleh nak buat apa2... lepas raya gantikan balik..."
Sejak dr tu puasa aku tak pernah tamat.... ;p

Banyak2 kenangan berpuasa... kenangan nilah yang paling aku tak dapat lupakan...

Bila teringat balik... mesti aku senyum... :D
Sekarang ni rindu dan teringin nak tamatkan puasa satu bulan...
Tapi kena faham2lah kita 2perempuan ni kan...
'Kawan Baik' pasti datang melawat...

psssttt..... korang sanggup tak makan pil atau gi 'injec' sbb tak kasi 'kawan baik' datang melawat
semuanya gara2 nak puasa sebulan...
Aku??? tak pernah buat... dan tak nak buat... sbb tu lumrah kita perempuan...
korang pulak... macam mana???

Previous
Next Post »

27 Komen

Write Komen
Jumaat, Julai 27, 2012 3:55:00 PTG delete

err..tak sanggup pulak nak injek!

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 4:15:00 PTG delete

makan ubat untuk tahan priod..?
xsangguplahhh..

Reply
avatar
Nazayiena
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 4:24:00 PTG delete

Yalah keistimewaan yg Allah berik ngan kita org pompuan tuk Masz.

Reply
avatar
Dieyna
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 5:01:00 PTG delete

hehe biarkah yang lumrah itu lumrah.. jangan dihalang.. hehe nanyi pnyakit lain pulak yg datang
terima kasih memeriahkan segmen akak hehe

Reply
avatar
shedameor
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 7:27:00 PTG delete

hehehe, sayangnya. kalau sheda pon sheda menangis. takpe, try lagi. time mengandung nanti ke :P

Reply
avatar
Muttallif
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 7:49:00 PTG delete

Eh...ada jugak ke suntikan untuk mengelakkan teman baik datang? Baru taliff tahu tu.

Reply
avatar
Jumaat, Julai 27, 2012 9:46:00 PTG delete

samalah, takmo buat gak hehehe! biarlah kan...dh Tuhan bg camtu kat perempuan kan?

Reply
avatar
Si Matatajam
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 10:37:00 PTG delete

Nak buat camna.. Allah Bagi Cuti..redha je la..

Reply
avatar
Si Matatajam
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 10:38:00 PTG delete

Err.. Pasai widget solat tu M ni nak terang pun tak reti.. M ni bukannya tau sangat pasal masalah camni.. Sori na...

Reply
avatar
N.Aima K
AUTHOR
Jumaat, Julai 27, 2012 11:02:00 PTG delete

alahai..semua dah ada segmen kenangan ramadhan ni..saya baru nak mengarang..selamat bersegmen everybodeh

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
Sabtu, Julai 28, 2012 12:24:00 PG delete

huhu.. memang sedih sgt kan dulu2 kalau tak boleh puasa. rasa macam tak dapat terima hakikat. hihihi..

tak sanggup. normal la tu kan. :)

Reply
avatar
Cendol
AUTHOR
Sabtu, Julai 28, 2012 12:38:00 PG delete

ahahah so comeeelll niii!!cerite suwiittt semua org perempuan.hehehe

Reply
avatar
keli menari
AUTHOR
Sabtu, Julai 28, 2012 2:16:00 PG delete

Makan ubat tu tahan "kawan" tu bukan elok, kesan akan datang , sama la makan ubat bila time "sakit kawan mengguling2 " tu , bukan elok pon makan pil tu.. baik elakkan !

Reply
avatar
Sabtu, Julai 28, 2012 6:05:00 PG delete

sik penah lak kmk n tau sal injek tuh..mmg ada naa?? huhu

Reply
avatar
Sabtu, Julai 28, 2012 7:01:00 PG delete

lol.. sian..sehari je pun lg..xpe2..bwk bsabar..hee..kenangan..

Reply
avatar
Sabtu, Julai 28, 2012 2:45:00 PTG delete

msti frust xleh xleh puasa pnuh bln tu..huhu..injek ngn mkn pil xelok..nnti haid jd tersumbat dan esok2 susah nk mngndung..

Reply
avatar
Sabtu, Julai 28, 2012 9:00:00 PTG delete

kenangan masa lalu adalah kenangan terindah diri kita.. ^_^

datang dari segmen yg sama
http://lokmanramli.blogspot.com/2012/07/segmen-kenangan-ramadhanku.html

Reply
avatar
Deqla manjew
AUTHOR
Ahad, Julai 29, 2012 4:33:00 PTG delete

ish mmg sadis tau kalo dah hmpr2 nk bukak tu cik p datang pulak.. hikhik..sabau je la...

Reply
avatar
Nadia Elena
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 5:54:00 PG delete

haha..kena tembak ye? kesian.. =D

Reply
avatar
dyabunga
AUTHOR
Rabu, Ogos 01, 2012 12:40:00 PTG delete

dy xberani nk mkn pil nk halang drpd kwn baik kita tu dtg..hihi

jom singgah baca entry dya pula..hehe
http://yayabunga.blogspot.com/2012/07/hari-ini-aku-nak-join-segmen-dari-kak.html

Reply
avatar
Khamis, Ogos 02, 2012 10:20:00 PG delete

nurul menyusukan anak memang setahun tak mari kawan baik2.harap2 tahun nie dpt tamatkan 1 bulan..amin amin

http://hezrina83.blogspot.com/2012/08/segmen-kenangan-ramadhanku.html

Reply
avatar
nurul barakah
AUTHOR
Selasa, Ogos 07, 2012 11:23:00 PG delete

huhu..nak makan ubat bagi tak period...memang tak lah...lagi sakit ada lah...
by the way...
salam kenal dari nurul..
http://nbarakah.blogspot.com/2012/08/segmen-kenangan-ramadhanku.html

Reply
avatar
izz iizza
AUTHOR
Selasa, Ogos 07, 2012 10:57:00 PTG delete

pernah dengar ada yg sanggup makan pil perancangan tuk elak haid dtg..sy x berani la nk buat gitu..:)

iza dtg dari segmen yg sama ya..jemput singgah..:)

Reply
avatar
C'Jai
AUTHOR
Isnin, Ogos 13, 2012 9:15:00 PTG delete

sekarang ni kalu kawan baik datang melawat bulan ramadhan nangis lagi tak... hehe..
akak join juge..
http://ummuainries.blogspot.com/2012/07/di-ambang-ramadhan-teringat-puasa-zaman.html

Reply
avatar
Dayana Bahar
AUTHOR
Rabu, September 19, 2012 11:14:00 PG delete

Datang kira jumlah komen di sini :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon