Sketsa Ramadhan # Zakat

26 comments

A : Huih.. seronoknya.... Bonus dapat... Gaji pun dapat...

B :  Alhamdulillah...

A : Raya tahun ni aku nak beli baju raya 5 pasang, kasut raya 3 pasang...

B : Berjimatlah sikit...

A : Kau cemburu kan sebab aku nak beli apa yg aku suka kan...

B : Tak elok membazir

A : Kalau cemburu tu... cakap jer lah...

B : Aku tak cemburulah... Tak de faedahnye...
Aku nak tanya kau ni?

A : Tanya jerlah... hisshh

B : Zakat dah bayar?

A : Ekhhh...

B : Berapa bayaran zakat tahun ni ?

A : Hmmm... hmmm.... hmmm

B : Tak elok kau nak menipu aku...
Sia-sia jer kau berpuasa kalau menipu...

A : Hmmm... hmmm... hmmm...

A : Bayarlah zakat tu dulu... 
Lepas tu, kalau kau nak berbelanja...
Lantak kau lah...
Tapi seelok-eloknya... Berjimat-cermat...
Bersederhanalah....
Janganlah membazir...
Membazir tu amalan syaitan...
Selamat berpuasa...

***Tahun ni bayaran zakat untuk Sarawak RM 6.50***
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

26 ulasan:

  1. yeahh... kat tmpt deqla RM7.. hubby byrkan so, RM14 la.. apa la sgt kan..takkan tu pun tak boleh nk byr??

    BalasPadam
  2. bab zakat terus lupak..tedah..hehe

    BalasPadam
  3. haha aah kan..zakat pn tak bayar nk shopping sakan.utamakan yg lebih utama ye dakk :)

    BalasPadam
  4. perak rm7... nur selalu bg duit dekat abah je, abah tolong bayarkan..

    BalasPadam
  5. bayar zakat baru berkat rezeki. :)

    BalasPadam
  6. zakat bayar jgn xbayar...beli yg lain boleh nk bayar zakat xkan xboleh kan hihi

    BalasPadam
  7. haah erkk..zakat harus bayar naa.. sabah rm7 tahun tok..

    BalasPadam
  8. Jom join gathering ari khamis tok.. Kol 3 petang match boling antara blogger juak mun mok join sekali.. :D

    BalasPadam
  9. zakat tu wajib.. tak sempurna puasa kalau tak bayar zakat..

    BalasPadam
  10. selalu camtula.. zakat liat nak bayar.. tapi bab lain mmg laju je nak ngabehkan duit hehe.. jom bayar zakat untuk bersihkan hati :))

    BalasPadam
  11. kena g bayar zakat dul..skang hubby bayar zakat.huhu

    BalasPadam
  12. bnyknye nk bli bju ry..kite dpt 1 pun jd ler..huhu..ahah kn..zakat..lupa dh kawin..hoho

    BalasPadam
  13. bnyknye bju ry 5 psang..kite dpt 1 pun jd ler..huhu..ahah kn..zakat..lupa dh kwin..hoho

    BalasPadam
  14. kat kl kena byr rm7.. tp ayah sy yg byrkan.. hehe

    BalasPadam
  15. xelok membazir.byr zakat dulu bru shopping

    BalasPadam
  16. zakat oo zakat..
    ayah tolong bayo kan.hehehe

    BalasPadam
  17. pentingkan yg lebih penting drpd yg tak penting tu kan...huhu..

    BalasPadam
  18. zakat..masih ayh yg bayar kan..huu..

    BalasPadam
  19. ramai macam tuu. pikit persiapan raya je. zakat lupa habes,

    BalasPadam

Terima Kasih Sahabat-Sahabat Yang Sudi Datang Komen Di Teratak Ini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...