Sketsa Ramadhan # Zakat


A : Huih.. seronoknya.... Bonus dapat... Gaji pun dapat...

B :  Alhamdulillah...

A : Raya tahun ni aku nak beli baju raya 5 pasang, kasut raya 3 pasang...

B : Berjimatlah sikit...

A : Kau cemburu kan sebab aku nak beli apa yg aku suka kan...

B : Tak elok membazir

A : Kalau cemburu tu... cakap jer lah...

B : Aku tak cemburulah... Tak de faedahnye...
Aku nak tanya kau ni?

A : Tanya jerlah... hisshh

B : Zakat dah bayar?

A : Ekhhh...

B : Berapa bayaran zakat tahun ni ?

A : Hmmm... hmmm.... hmmm

B : Tak elok kau nak menipu aku...
Sia-sia jer kau berpuasa kalau menipu...

A : Hmmm... hmmm... hmmm...

A : Bayarlah zakat tu dulu... 
Lepas tu, kalau kau nak berbelanja...
Lantak kau lah...
Tapi seelok-eloknya... Berjimat-cermat...
Bersederhanalah....
Janganlah membazir...
Membazir tu amalan syaitan...
Selamat berpuasa...

***Tahun ni bayaran zakat untuk Sarawak RM 6.50***
Previous
Next Post »

26 Komen

Write Komen
Deqla manjew
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 11:58:00 PG delete

yeahh... kat tmpt deqla RM7.. hubby byrkan so, RM14 la.. apa la sgt kan..takkan tu pun tak boleh nk byr??

Reply
avatar
Momo
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 12:23:00 PTG delete

bab zakat terus lupak..tedah..hehe

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 12:44:00 PTG delete

berjimat cermatlah dalam berbelanja..

Reply
avatar
Cendol
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 12:49:00 PTG delete

haha aah kan..zakat pn tak bayar nk shopping sakan.utamakan yg lebih utama ye dakk :)

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 2:42:00 PTG delete

perak rm7... nur selalu bg duit dekat abah je, abah tolong bayarkan..

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 3:41:00 PTG delete

bayar zakat baru berkat rezeki. :)

Reply
avatar
Wanieys
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 3:45:00 PTG delete

zakat bayar jgn xbayar...beli yg lain boleh nk bayar zakat xkan xboleh kan hihi

Reply
avatar
Isnin, Julai 30, 2012 5:00:00 PTG delete

haah erkk..zakat harus bayar naa.. sabah rm7 tahun tok..

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Isnin, Julai 30, 2012 11:23:00 PTG delete

Jom join gathering ari khamis tok.. Kol 3 petang match boling antara blogger juak mun mok join sekali.. :D

Reply
avatar
Boni Kacak
AUTHOR
Selasa, Julai 31, 2012 1:16:00 PG delete

zakat tu wajib.. tak sempurna puasa kalau tak bayar zakat..

Reply
avatar
BERT
AUTHOR
Selasa, Julai 31, 2012 9:30:00 PG delete

selalu camtula.. zakat liat nak bayar.. tapi bab lain mmg laju je nak ngabehkan duit hehe.. jom bayar zakat untuk bersihkan hati :))

Reply
avatar
Selasa, Julai 31, 2012 9:47:00 PG delete

kena g bayar zakat dul..skang hubby bayar zakat.huhu

Reply
avatar
Selasa, Julai 31, 2012 10:37:00 PG delete

bnyknye nk bli bju ry..kite dpt 1 pun jd ler..huhu..ahah kn..zakat..lupa dh kawin..hoho

Reply
avatar
Selasa, Julai 31, 2012 10:40:00 PG delete

bnyknye bju ry 5 psang..kite dpt 1 pun jd ler..huhu..ahah kn..zakat..lupa dh kwin..hoho

Reply
avatar
Selasa, Julai 31, 2012 11:13:00 PG delete

kat kl kena byr rm7.. tp ayah sy yg byrkan.. hehe

Reply
avatar
Cikgu Ma
AUTHOR
Selasa, Julai 31, 2012 12:46:00 PTG delete

x leh bayar lagi..x keje..hehe

Reply
avatar
dyabunga
AUTHOR
Selasa, Julai 31, 2012 12:54:00 PTG delete

xelok membazir.byr zakat dulu bru shopping

Reply
avatar
Cik Aini
AUTHOR
Selasa, Julai 31, 2012 1:49:00 PTG delete

zakat oo zakat..
ayah tolong bayo kan.hehehe

Reply
avatar
Selasa, Julai 31, 2012 1:53:00 PTG delete

pentingkan yg lebih penting drpd yg tak penting tu kan...huhu..

Reply
avatar
anismelon
AUTHOR
Selasa, Julai 31, 2012 5:45:00 PTG delete

zakat..masih ayh yg bayar kan..huu..

Reply
avatar
Nazayiena
AUTHOR
Rabu, Ogos 01, 2012 9:42:00 PG delete

Kak Nurul situk RM7 seorang.

Reply
avatar
shedameor
AUTHOR
Rabu, Ogos 01, 2012 1:42:00 PTG delete

ramai macam tuu. pikit persiapan raya je. zakat lupa habes,

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon