Bayang - Bayang Tangan

10 comments








Waktu kecil2 dulu selalu main imej bayang2 dari tangan...
Yang aku selalu buat dulu imej anjing (13) dan burung (14)...
Bila mood main ngan budak2 datang...
Konon nak tunjuk pandai leh tu...
Buat imej burung... pastu imej anjing... 
Bila budak2 puji....
Wah... kembang setaman idong aku... 
Hehehehe...
Pastu budak2 belajar la cara nak buat...
Tak sampai 5 minit mesti dah pandai punya...
Lepas tu... budak2 nak imej lain pulak...
Aku bagilah alasan... TAK INGAT...
Sebenar bukan tak ingat tapi TAK TAHU... ;P
Korang pandai buat imej apa???
Read More

Bahaya Cara Dia

9 comments

Kisah ni berlaku kat satu shopping komplek yg aku pergi beberapa hari lepas...
Waktu aku berdiri dlm barisan menunggu giliran nak membayar...
Mata aku pun meliar2 laa... tengok sekeliling..
Mana tahu ada mamat handsome (gatai)
Dan aku pandang pelanggan depan aku ni beli satu bulb...
 Serupa macam gambar kat atas...

So... cashier kat kaunter tu... Nak testing bulb tu... ok ke tak...
Biasanye bila beli bulb mesti testing dulu...
Malas nak ulang-alik bila tahu bulb yg di beli rosak...
Tapi cara cashier tu testing bulb tu bahaya bagi aku...
Tak ada langkah berhati2...

Korang nak tahu macam mana cashier tu testing bulb tu...
ON soket dulu lepas tu baru pasang bulb ke soket...
Bila selesai... cabut bulb dulu kemudian baru OFF soket...
Betuk ke apa yg cashier tu buat???
Terang2 memang salah... dan amat merbahaya...
Sepatutnya cashier tu pasang bulb ke soket dulu...
Kemudian baru ONkan suiz soket...
Dan bila selesai... OFFkan dulu suiz soket...
Baru cabutkan bulb dari soket...

Tak takut ke terkena renjatan elektrik...
Boleh melayang nyawa...
So... kenalah ambil langkah hati2 ketika Onkan suiz soket tu...
Satu lagi... pastikan tangan tak basah ketika Onkan soket...

Read More

Tip Hilangkan Ngantok...

15 comments
Lepas makan...
Mood MALAS mesti datang...
Ditambah dengan mata yang mengantuk...
Rasa nak cari bantal dengan tilam jer...
Mata aku pun tengah ngantuk giler ni...
Lepas ni boleh curi2 tido kejap... bos takde...




Hehehehe... Tak boleh pakai langsung tip kat atas ni...
Apa yg selalu aku buat...
Kalau mata dah ngantok... tidolah jawabnye...
Tak lama... sekejap pun jadilah...
Tapi kadang2... keadaan tak mengizinkan kita tido...
Kalau keadaan tu berlaku... aku selalunya basuh muka...

Korang pulak....
Apa yg korang buat untuk hilangkan rasa ngatok tu???
Bagi tip sikit???
Read More

Juara AJL 26 # Awan Nano - Hafiz

4 comments

Siapa juara AJL 26 telah terjawab semalamkan...
Rasa2nye semua dah tahu siapa juara...
Awam Nano nyanyian Hafiz telah memenangi Juara AJL 26...
Tempat kedua pula Seribu Sesalan nyanyian Shila Amzan, Ning Baizura dan Jaclyn Victor...
Tempat ketika Karma nyanyian Faizal Tahir...
Persembahan Terbaik pula Kisah Hati nyanyian Alyah...
Dan Hafiz sekali lagi memenangi Vokal terbaik...
Jom kita layan persembahan Hafiz...



Lirik : Awan Nano - Hafiz
Lihat ke arah sana
Serakah awan warna dan berarakan... awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri

Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan... kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu

Begitulah awam nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awam nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu

Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Awam kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Lihat diriku ini
Sekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu

Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awam itu yang kau rindu

Akulah awammu yang sedia
Melindungi dirimu
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Akulah awammu yang sering kali kau rindu
Dan tak terduga hadirku
Walau tak tercapai jejarimu


Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Begitulah awam nano
Setia melindungi diri

Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awam nano
Sering saja tak terduga hadirku
Walau tak tercapai jejarimu

Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Read More

Malam Kemuncak AJL 26

6 comments

AJL 26 tahun ni bertemakan AIR...

Finalist AJL 26 :
Kalau Berpacaran - Shohaimi, Ana Raffali dan Altimate
Karma -Faizal Tahir
Penakut - Yuna
Sedetik Lebih - Jaclyn Victor
Awan Nano - Hafiz
Cinta Muka Buku - Najwa Latif
Wanita Seluruh Dunia - Project Pistol
Beribu Sesalan - Ning Baizura. Jaclyn Victor dan Shila Amzah
Kekanda Adinda - Atilia dan Monoloque
Sungai Lui - Aizat
Kisah Hati - Alyah
Gadis Semasa - Yuna







Senarai Juara AJL :
Juara Lagu (1986) : Sekadar Di Pinggiran - Francesca Peter
Juara Lagu 2 (1987) : Menaruh Harapan - Zaiton Sameon
Juara Lagu 3 (1988) : Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu - Ramlah Ram
Juara Lagu 4 (1989) : Isabella - Search
Juara lagu 5 (1989) : Janji Manismu - Aishah
Juara Lagu 6 (1991) : Takdir Dan Waktu - Kumpulan Mega
Juara Lagu 7 (1992) : Pada Syurga Di Wajahmu - Nash
Juara Lagu 8 (1993) : Teratai Layu Di Tasik Madu - Fauziah Latif
Juara Lagu 9 (1994) : Tanya Sama Itu Hud-Hud - M.Nasir
Juara Lagu 10 (1995) : Cinta Beralih Arah - Aishah
Juara Lagu 11 (1996) - Jerat Percintaan - Siti Nurhaliza
Juara Lagu 12 (1997) : Ghazal Untuk Rabiah - M.Nasir & Jamal Abdilah
Juara Lagu 13 (1998) : Cindai - Siti Nurhaliza
Juara Lagu 14 (1999) : Andalusia - M.Nasir
Juara Lagu 15 (2000) : Balqis - Siti Nurhaliza
Juara Lagu 16 (2001) : Mimpi Laila -Yasin
Juara Lagu 17 (2002) : Keliru - Nurul & Ajai
Juara Lagu 18 (2003) : Bunga-bunga Cinta - Misha Omar
Juara Lagu 19 (2004) : Rela Ku Pujuk - Kumpulan Spider
Juara Lagu 20 (2005) : Gemilang - Jaclyn Victor
Juara Lagu 21 (2006) : Terlalu Istimewa - Adibah Noor
Juara Lagu 22 (2007) : Itu Kamu - Estranged
Juara Lagu 23 (2008) : Lagu Untukmu - Meet Uncle Hussain
Juara Lagu 24 (2009) : Pergi - Aizat
Juara Lagu 25 (2010) : Tolong Ingatkan Aku - Ana Raffali
Juara Lagu 26 (2011) : ????????? (Akan Terjawab Malam Ini)


Mlm ni tak payah g mana2...
Duduk je depan tv...
Korang rasa siapa yang akan MENJUARAI AJL26 ni????
Read More

Jom Peningkan Kepala!!!

8 comments


Cuba tengok betul2 gamba kat atas....
Kotak segi empat yang kecil2 tu...
Berada dalam bentuk bulatan
Atau bersambung dalam putaran....
Read More

Nyawa MANUSIA Bukan Nyawa CARTOON...

10 comments

Sebelum tu jom layan cartoon ni dulu....
Tak lama 3.01 minit jer... tak sampai 5 minit...



Dah habis tengok video kat atas kan...
Korang paham kan maksud aku...

Nyawa manusia ni bukan macam nyawa cartoon kat atas...
Bila dilanggar... masih hidup...
Lepas tu... langgar lagi... hidup balik...

Memanglah aku akui...
Ajal maut seseorg tu memang dah tertulis...
Dah ajal... nak buat macam mana lagi...
Tapi sikap berhati2 dan bertanggungjawab tu kena ada...
Read More

Jom Tambah Geng Blogger

3 comments

Tarikh Tutup Penyertaan : 29 Februari 2012

Nak Join : KLIK BANNER
Read More

Budak 2 Tahun Berkomunikasi Menggunakan Bahasa Isyarat

12 comments


BAHASA ISYARAT.... aku terjumpa satu video ni...
Seorang budak berkomukasi menggunakan bahasa isyarat...
Komunikasi ini berlaku diantara dia dan ibu dia...
Budak ni dan ibunya... kedua2nya mempunyai masalah pendengaran...
Tp masalah tu tak menjadi penghalang untuk mereka berkomunikasi...

Read More

Sarawakian Thursday # Nangkak Di Sangka Cempedak

8 comments








Tok cerita time zaman gik kecik2... ONCE UPON A TIME IN Pasa Satok aka. Pasa Minggu
Read More

11 Soalan... 11 jawapan...

16 comments
Sebelum ni... 
Selalu tengok blog yg kena jawap soalan TAG ni....
Terima kasih DYA sebab sudi tag...

PERINGATAN : ENTRY MUNGKIN PANJANG BERJELA...
SEMOGA KORANG SABAR MEMBACA HINGGA PENGHUJUNG...



Copy n Paste dr blog Dya

11 fakta tentang Masz Sidek...

Asal Kuching, Sarawak

 Tak suka makan Pedas...

Tidak mudah marah dan melenting

Tak suka di ganggu bila memasak...

Suka baca Novel....  

 Hati mudah tersentuh dan menangis

Susah nak ketawa kalau tak betul2 jenaka...

Menduduki carta ke 3 dr 5 adik beradik...

Tak suka makan coklat

Pencinta kucing... meow... meow... meow...

Wajib pegi Fofular hujung bulan (suka 'derma' duit kat situ) hehehee  



11 Soalan Dari Dya & Jawapan Aku


 Idola korang masa kecil dan sekarang?
Masa kecil dulu banyak yg aku jadikan Idola... penyanyi... pemimpin...
Sekarang... My Parents

Kalau diberi wang RM 1 juta, korang nak buat apa dgn wang itu?
Byk tu... hmmm... simpan... bagi mak bpk... pergi haji sama2 dgn family... beli rumah... beli kereta... borong novels dan byk lagi... (angan2 aku memang tinggi melangit... aduh.. aduh)

Siapa korang 5 tahun akan datang?
Seorang isteri dan ibu...  ehhh... aku belum ada calon lagi laa... (Insya-Allah...)

Apa yang korang tak suka bila BW kat blog Dya?
Ok jer... sekarang lagi cantik dr dulu... background bunga2 gitu...

Filem kegemaran korang?
Waktu sekolah dulu... suka filem cartoon MULAN
Lepas tu... HARRY POTTER
Sekarang... apa2 jer filem asalkan best...

Warna kegemaran?
Sekarang suka warna MERAH... siap angan2... nak tema warna merah bila kahwin nanti... hahahaha...

Sebab minat warna tu?
Sebab... warna merah ni menyerlah... dan cantik...

Handphone yang paling korang sayang?
Hp yg aku guna dr mula2 keja sampai sekarang... Hp ni bpk aku punya tp dia bagi aku pakai... Sampai sekarang aku belum tukar lagi dah 5 tahun aku guna...  i-mobile 318

gambar dr google

Kalau di bagi pilihan untuk melancong secara percuma, negara yg korang perlu pilih Korea, Italy, Indonesia... korang pilih yg mana?
KOREA

Sebab apa pilih negara itu?
Negara tu cantik.. pelakon hemsem2 dan cantik2...
Sebenarnya terpengaruh dr drama Korea... Winter Sonata... Autamn In My Heart...
Sekarang jer dah kurang tengok drama Korea...

Teka saiz kasut Dya?
5 atau 6


Soalan dr Aku...

Berapa tinggi dan berat korang???
Apa yang korang suka makan???
Antara Ibu dan Ayah... korang rapat dengan siapa???
Beri satu tempat yang best pernah korang lawat???
Kenapa tempat yg korang lawat tu best???
Apa kenangan yg sukar korang lupakan???
Waktu kecil2 dulu apa cita2 korang???
Siapa korang sekarang ni... tercapai tak cita2 korang???
Apa sikap pelik korang???
Bagi satu URL follower korang yg paling sporting???
Pandangan korang tentang blog aku ni???


Korang tak marahkan aku tag korang...
Harapan aku semoga korang sudilah jawap tag aku...
Tak kisah laa... kalau mengambil masa yg lama nak jawap...
Dan sekiranya korang dah jawab tag ni... sila INFORM yer...
Aku teringin nak tahu apa jawapan korang...
TERIMA KASIH...
Zamani84
lovestory of 313
QasehSuci
Cerita Biasa
Miracle of Life
Eryati
FizafantagirO
My Rainbow
Scarlett' O'hara
Deru Ombak
Tentang Kita

***Fuh... letih... mengambil masa jugak nak pk dan jawap... rasa lega sekarang***

Read More
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...