10 Keistimewaan Memelihara Kucing

10 Keistimewaan Memelihara Kucing

Kucing merupakan haiwan yang sangat comel...
Pencinta kucing merupanka seorang yang penuh kasih sayang..
Kucing merupakan haiwan yang mampu menghilangkan stress..
Menjadi tempat bermanja... dan mengisi kekosongan hati..


10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Yup betul.. kucing mampu mengajar kita cara menyayangi diri sendiri.. perhati sendiri cara kucing membelai diri.. Saat kita bersendirian atau bersedih, kucing la penghibur..

10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Kucing mengajar anda, tidak membuang masa -Hahaha tapi kucing rumah aku suka minta belai.. aku asyik nak buang masa je sebab membelai kucing-kucing... Pagi, tengah hari dan malam.. 


10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Kucing rumah aku kadang-kadang je suka bagi kejutan... setakat ni belum pernah dapat hadiah seperti tikus di tempat tidur.. hahaha.. HARTA KARUN EMAS ada, itu pun anak kucing.. huhu


10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Ini selalu terjadi.. aku pun tak tahu kenapa kucing suka duduk atas keyboard.. Hahaha... kadang-kadang sampai geram.. setiap kali aku alih kan, kucing aku akan naik semula dan duduk atas keyboard.. Nak update blog pun ambil masa sebab kena kacau kucing..

10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Ini satu lagi sifat kucing yang aku suka.. menghayati keindahan ciptaan Ilahi.. Realiti kucing aku suka duduk di tingkap dan menghayati pemandangan serta menghirup udara segar.. dan kadang-kadang kucing aku suka duduk di tingkap sebab nak mengitai kucing luar yang lalu lalang...


10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Bila dah buat salah... dia buat derk je.. 
  
10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Hahaha.. ni memang betul. kucing boleh jadi alarm.. setiap pagi masa subuh dia boleh bangunkan kita.. setiap hari tapi kucing rumah aku tak cakar muka tp dia gigit bawah dagu, bawah lengan.. memang terkejut masa kena gigit tu..

10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Hehehe.. kucing rumah kalau makanan tu tak sedap memang dia tak nak makan.. cerewet betul.. Aku ada sekor kucing yang pandai makan durian.. dulu pernah bagi dia durian yang tak sedap dan keras isi, dia tak nak.. haha


10 Keistimewaan Memelihara Kucing
Ni memang letih kalau dia jenis membuang sukati... kat rumah aku tak de sedia kan pasir khas untuk membuang..Keluargaaku ajarkan kucing membuang di tandas.. Kalau anak kucing yang tak pandai ke tandas memang akan membuang sukati dia.. Ambil masa juga nak memdidik kucing-kucing ni membuang kat tandas.. tapi lama-lama Alhamdulillah dia org pandai ke tandas.. Lepas dia orang membuang tu, kita kena cepat-cepat cuci tandas.. kalau tak satu rumah berbau harum.. hehe

Previous
Next Post »

1 Komen:

Write Komen
Mira Adzlia
AUTHOR
Khamis, Julai 23, 2015 9:38:00 PG delete

bile tgk kucing je trus lupa mslh :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon