Semakan Status Kawalan Imigresen

Semakan Status Kawalan Imigresen


Semakan Status Kawalan Imigresen

Alkisahnya begini.. Ni bukan cerita aku tapi kawan kepada adik aku..
Kawan adik aku ni dah lama beli tiket melancong ke luar negara..
Masa dia nak renew pasport dia. Pihak Imigresen bagitahu, dia tak boleh keluar dari Malaysia.
Hairan. Kenapa tak boleh pulak..
Bila disiasat.. Rupa-rupanya PTPTN dia tak di bayar.
Terkejut dia.. mana mungkin sebab dah lama dia jelaskan semua bayaran, dua tahun lepas..
Fuhh.. nasib baik dia renew pasport dia awal.. 2 minggu sebelum berlepas..
Boleh la dia uruskan dengan pihak PTPTN dan bersihkan nama dia.
Bayangkan kalau dia renew pasport sehari sebelum berlepas dan tak sempat bersihkan nama kat PTPTN.. kan hangus je tiket kapal terbang dia..

Sekiranya korang ingin merancang untuk keluar negara, elok rasanya korang buat semakan status kawalan Imigresen.. Klik Link bawak untuk semakan :

http://sspi2.imi.gov.my/Default.aspx

Buat semakan awal-awal.. Untuk mengelak sebarang kesulitan..
Kita hanya manusia yang hanya mampu merancang..
Yang sempurna hanya ALLAh SWT. 
Previous
Next Post »

1 Komen:

Write Komen
IQ = Iez Qis
AUTHOR
Khamis, Julai 23, 2015 11:53:00 PG delete

sesaje check, Alhamdulillah, tiada halangan. =)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon