Kenapa Nasi yang baru dimasak cepat basi ?

Kenapa Nasi yang baru dimasak cepat basi ?


Kenapa Nasi yang baru dimasak cepat basi ?

Mungkin anda tak cuci periuk nasik betul2 pun boleh jadi nasi yang dimasak akan cepat basi.

Tapi kalau ianya kerap berlaku..walaupun periuk dah cuci bersih dan segala macam petua dah kami buat masih basi juga mcm mana ?
Itu tandanya rumah anda ada penghuni yang tak nampak.

Basi yang macam mana?
Terlalu cepat basi, kadang2 masih panas, tapi dah basi, ada yang lebih kritikal baru sahaja masak terus basi.

Kenapa nasik, lauk boleh cepat basi dan kaitan dengan makhluk halus ?
Kita taknampak, kalau Allah izin nampak, kita akan nampak jin2 tu berak kencing dalam makanan kita. lalu nak makan ? sebab tu lauk dan nasi cepat basi. Pernah berlaku, Nasi baru dimasak, masih berasap lagi tetapi.. nasi tu dah pun basi..

Maka caranya, Ambil segenggam lada hitam, dan dibaca ayat Kursi 7 kali. setiap kali masak nasik dan lauk baca Bismillah sampai habis dan masukkan 7 butir lada hitam kedalam periuk. Baki lada hitam bolehlah disimpan dan digunakan setiap kali hendak memasak.

Kalau masih basi juga, panggilah perawat islam berdekatan dengan rumah anda.

InsyaAllah segalanya dengan izinAllah.
Previous
Next Post »

6 Komen

Write Komen
ziana eunos
AUTHOR
Jumaat, Ogos 21, 2015 9:53:00 PG delete

baru tau ada jugak mcm tu ya ^_^
takut plk dengar

Reply
avatar
Amanda Suria
AUTHOR
Jumaat, Ogos 21, 2015 3:47:00 PTG delete

macam-macam boleh jadi sekarang kan

Reply
avatar
Najihah Sudi
AUTHOR
Jumaat, Ogos 21, 2015 7:32:00 PTG delete

ish.. teruk sangat tuh kalau nasi panas - panas dah basi.. kalau ada jadi macam ni, kita ni kene kerap2 mengaji.. jin atau benda - benda tak elok tak suka masuk umah kita, insya'Allah..

Reply
avatar
simp son
AUTHOR
Isnin, November 30, 2015 9:37:00 PG delete

Biar betul ,baru masak nasi dah basi..agaknya beras tak cucii betul2.selagi ada lagi kanji dlm beras mmgla cepat basi.

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon