Mee Manggi Kari Goreng

Mee Manggi Kari Goreng


Mee Manggi Kari Goreng

Kebiasaannya mee maggi kari di buat berkuah.. tapi kali ni aku masak dengan cara lain... aku goreng mee ni... Aku masak 2 bungkus je untuk makan 3 orang... Selalu kalau aku masak berkuah memang tak pernah habis makan.. Bila di goreng, sampai licin pinggan.. hehe

Bahan :
  • 2 bungkus mee manggi kari
  • 2 bawang merah
  • 2 bawang putih
  • 2 biji telur
  • Sedikit minyak masak


Cara-cara :
  • Rebus air sehingga mendidih dan masukkan mee maggi.. Buangkan air bila mee sudah masak (Asingkan)
  • Panaskan kuali dan sedikit minyak. Tumiskan bawang sehingga sedikit kekuningan.
  • Masukkan mee dan perencah kari. (Sebungkus dah cukup, kalau nak pedas boleh gunakan dua-dua bungkus) atau rasa dulu sebelum masukkan rencah kedua..
  • Kalau ada sayuran boleh campurkan juga ke dalam mee..
  • Goreng telur dan hiris halus untuk hiasan... 
  • Siap dan boleh di makan..
Mee Manggi Kari Goreng



Previous
Next Post »

5 Komen

Write Komen
Isnin, Ogos 03, 2015 8:52:00 PTG delete

Selalu gak wat camnie..tp saya sukaa tambah cili padi..bg lg pedas.. hehe..

Reply
avatar
Amanda Suria
AUTHOR
Isnin, Ogos 03, 2015 10:49:00 PTG delete

Nak lagi sedap jgn lupa letak tauge dan sawi..perahkan asam limau...ermmm....sedapnyaaaa

Reply
avatar
Selasa, Ogos 04, 2015 7:32:00 PG delete

Cuba try mee meggi kari goreng basah... :d

Reply
avatar
Selasa, Ogos 04, 2015 11:40:00 PG delete

selsalu jugak buat macam ni..tp buang perencahnya.. huhu

Reply
avatar
Amanda Suria
AUTHOR
Selasa, Ogos 25, 2015 12:11:00 PTG delete

Suka..suka..suka...pas tu tambah segala hidupan laut..ermmmm...sedappppp

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon