SAKIT KEPALA

SAKIT KEPALA



Jika sakit kepala tu di bahagian depan, ubatnya adalah tidur.
Kalau di atas kepala, ubatnya makan atau minum (air kosong).
Dan kalau sakit kepala tu di bahagian belakang kepala, itu tandanya kita stress dan kena release stress tu baru kepala akan ok, inshaAllah.


Ini tips rawatan untuk meningkatkan power of our eyes. Ni penting untuk orang yang matanya lemah. Otot mata menderita dari sehari ke sehari, sebab hari-hari berfungsi, kita bangun tidur, mata kita yang function dulu. So, makin hari mata akan kurang power & penglihatan akan kabur atau kurang jelas.


Untuk maintain kekuatan mata, kita kena ikut sunnah dalam solat.


Iaitu, kekalkan mata terbuka ketika sujud, melihat titik tengah sejadah. Dan ketika berdiri, fokuskan mata pada titik tengah di sejadah juga. Ini kerana, bila kita fokus pada titik tengah tu time kita rukuk, otot mata kita akan tekan anak mata kita untuk tingkatkan penglihatan dan bila kita bangun, otot tu relax. Dan bila kita sujud pulak, otot mata menguncup sebab jarak antara penglihatan kita dan tempat sujud tu. Bila kita bangun, otot mata kita akan relax balik. Solat dgn cara yg betul akan membuatkan otot dan saraf mata bersenam. Kita boleh praktik sebanyak 17 kali (solat fardhu) atau lebih kalau kita nak (solat sunat).


Nabi Muhammad SAW selalu pesan untuk buka mata ketika sujud dan kita selalu tak tahu kenapa. Dan sekarang, bukti dari kajian saintis ada kebenarannya. Memang sangat bagus untuk meningkatkan penglihatan mata kita.


Subhanallah untuk hikmah di sebalik membuka mata time sujud ni. Benda ini selayaknya dibaca dan dikongsi kepada orang lain. Share dan jangan berhenti dari meraih ganjaran dari Allah SWT.
Previous
Next Post »

5 Komen

Write Komen
Ahad, September 20, 2015 1:17:00 PTG delete

Assalamualaikum..

Seronok baca article ni, belajar sesuatu yang baru, alhamdulillah.

Terima kasih share info ini.. :-)

Reply
avatar
tenku butang
AUTHOR
Isnin, September 21, 2015 9:49:00 PG delete

wah.. baru tahu ni.. tq atas perkongsian ini..

Reply
avatar
tenku butang
AUTHOR
Isnin, September 21, 2015 9:49:00 PG delete

Haii.. Cakk.. Done Follow sini no. 1456
Salam kenalan.. Sudilah kiranya follow me back,
boleh kita saling kunjung mengunjung pasni..

Official Blog :
http://tengkubutang.blogspot.com/

Catlover Blog :
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
Isnin, September 21, 2015 11:57:00 PG delete

aduh ada jg sakit kepala ni, tapi tak lah kena tukul lagi sakit tu dek..hehehe gurau ja ya dek

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon