Empat Minuman Sihat Yang boleh Membuat Awet Muda

Empat Minuman Sihat Yang boleh Membuat Awet Muda


Menjadi tua adalah sesuatu hal yang pasti terjadi pada makhluk hidup, termasuk manusia. Tapi ada sebahagian orang yang tampak lebih tua dari usia semestinya karena penuaan diri. Sebaliknya ada pula orang yang masih tampak tua meski usianya sudah tua.

Mengapa ada orang yang tampak tua padahal usia masih muda? Hal ini terjadi karana banyaknya toksin di dalam tubuh. Untuk mendapatkan kulit yang sihat dan bercahaya, penting untuk membuang toksin merbahaya dari tubuh.

Gaya hidup yang tidak sehat dan pola makan yang buruk juga menjadi alasan di balik garis-garis halus yang terjadi sebelum usianya. Selain mengambil makanan sehat, Anda juga harus menyertakan beberapa minuman sihat dalam menu diet.

Ini ia beberapa minuman yang boleh membuat awet muda

1. Air putih




Empat Minuman Sihat Yang boleh Membuat Awet Muda

Air putih sangat penting untuk membuat tubuh tetap terhidrasi. Air membantu tubuh untuk mendapatkan kulit yang bercahaya dan juga mengurangi penuaan. Hal ini karana air membantu membuang asam dan racun berbahaya dari tubuh, juga membantu melembabkan kulit dan membuka pori-pori. Banyak minum air boleh mengurangi pembentukan garis-garis halus dan juga membantu mendapatkan kulit yang bercahaya dan bersinar.


2. Teh hijau

Empat Minuman Sihat Yang boleh Membuat Awet Muda

Ini adalah salah satu minuman sihat yang tidak hanya baik untuk kulit tapi juga tubuh. Banyak pelaku diet minum 2-4 cangkir teh hijau secara teratur hanya untuk membakar timbunan lemak dalam tubuh mereka. Teh hijau mengandung polyphenols dan EGCG (antioksidan) yang bermanfaat untuk kulit dan rambut. Untuk memiliki rambut tebal, kulit bebas kedutan dan yang sempurna, minum secangkir teh hijau secara teratur.


3. Jus tomato
Empat Minuman Sihat Yang boleh Membuat Awet Muda


Sayuran ini kaya akan antioksidan. Lycopene (antioksidan) melawan penuaan dan membantu mempertahankan kulit bercahaya dan sempurna. Tomato juga meningkatkan gerakan usus pencernaan dan ini membantu mengeluarkan racun dari tubuh, yang membuat kulit bebas kedutan dan bercahaya. Jika Anda tidak suka makan sayuran mentah, olah tomato menjadi jus dan minumlah secara teratur.

4. Cokelat panas

Empat Minuman Sihat Yang boleh Membuat Awet Muda

Konsumsi kafein secara teratur baik untuk jantung. Jika Anda minum secangkir cokelat panas, Anda akan memiliki jantung yang sehat dan kulit bercahaya.

Menurut banyak peneliti, koko memiliki antioksidan lebih dari kafein sehingga membuatnya menjadi sehat. Kajian dari Cornell University menunjukkan koko memiliki lebih banyak antioksidan daripada kopi, anggur merah dan teh hijau.
Previous
Next Post »

2 Komen

Write Komen
aRz MoHa
AUTHOR
Ahad, Oktober 18, 2015 11:31:00 PG delete

coklat panas tu suka laaaa

Reply
avatar
Rize Usagi
AUTHOR
Selasa, November 01, 2016 11:53:00 PG delete

x sangka lak cokelat panas lebih banyak antioksidan
sedap pon sedap

Jaga kesihatan anda, keluarga dan rakan2 anda juga dengan meminum air yg bersih :)
https://cuckoodrink.blogspot.my/

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon