CARA BETUL MEMICIT JERAWAT

CARA BETUL MEMICIT JERAWAT


CARA BETUL MEMICIT JERAWAT

CARA BETUL MEMICIT JERAWAT | Muka ditumbuhi jerawat..geramnya rasa. Jerawat yang muncul membuatkan kita berasa rimas dan menjadikan kita kurang berkeyakinan.

Adakala kita terpaksa memicit jerawat tersebut. Nah hasil perkongsikan Dr. Mehmet Oz bagaimana untuk memicit jerawat dengan betul.

Menurut Dr. Mehmet Oz, cara ini dapat mengurangkan terjadinya parut dan risiko jangkitan.

Malah katanya cara ini tidak menyakitkan kulit kerana kulit yang berjerawat sudah mati.
  • Ambil jarum yang sudah dicuci dengan spirit atau alkohol.

  • Cucuk jerawat itu pada bahagian yang putih sahaja (yang bernanah) supaya tidak terkena bahagian kulit yang masih sihat.

  • Tarik jarum itu keatas dan bawah supaya jerawat itu terkoyak.

  •  Keluarkan nanah dari jerawat.

  • Setelah selesai, tarik keluar jarum itu dan bersihkan nanah-nanah itu dengan dengan kapas serta jangan lupa bersihkan bekas jerawat itu dengan cecair anti-septik supaya bakteria tidak merebak.

Previous
Next Post »

3 Komen

Write Komen
Khamis, November 26, 2015 3:02:00 PTG delete

kalau bab ini memang seronok..nikmat dia memang tak terkata..tapi selalunya kalau picit jerawat maen taram jer..hehe..tq untuk tips.

Reply
avatar
Sue Izza
AUTHOR
Khamis, November 26, 2015 3:14:00 PTG delete

kekadang main oicit je sambil tgk tv heheheh

Reply
avatar
Amanda Suria
AUTHOR
Khamis, November 26, 2015 3:28:00 PTG delete

Biasa main picit je..jejari ni gatal kan...asyik nak ke situ je...

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon