Kenapa wanita wajib menutup aurat dari rambut hingga ke kaki?

Kenapa wanita wajib menutup aurat dari rambut hingga ke kaki?

Kenapa wanita wajib menutup aurat dari rambut hingga ke kaki?


Jika dihidangkan pada awak gula-gula yang masih bertutup rapi belum dibuka dengan gula-gula sudah siap dibuka sekian lama. Mana satu yang akan awak pilih?

Wanita itu bukanlah umpama gula-gula tapi kita mahu tunjukkan betapa jaganya Allah pada seorang wanita, betapa bersungguhnya Rasulullah SAW menaikkan martabat seorang wanita.

Wanita tu berharga dan hanya dia mampu menjaga dirinya agar sentiasa berharga.

"Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya (auratnya) kecuali yang (biasa) nampak daripadanya." (QS an-Nur: 31)

*Wanita solehah itu melindungi auratnya.
Previous
Next Post »

1 Komen:

Write Komen
Keladi Ubi
AUTHOR
Khamis, Januari 07, 2016 4:20:00 PTG delete

wanita.....adalah hiasan dunia....sebaik-baik wanita....adalah wanita solahah

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon