PETUA ELAKKAN MABUK KENDERAAN

PETUA ELAKKAN MABUK KENDERAAN

Mabuk Kenderaan.. hehehe.. Reen kalau orang lain yang bawa kereta atau Reen tak biasa cara pemanduan seseorang tu, Reen mudah mabuk.. Pakej mabuk tu termasuklah pening kepala dan muntah.. Kebiasaannya untuk elak mabuk kenderaan ni, Reen akan fokus je dalam kereta, tak nak baca apa-apa jenis bacaan, tak nak main hanphone atau balas mesej, bekal gula-gula atau makan makanan masam-masam macam samboi... Dan yang paling penting, bekal minyak angin..hehe

PETUA ELAKKAN MABUK KENDERAAN


Selain cara di atas, korang yang jenis mabuk kenderaan macam Reen boleh cuba mana-mana cara berikut...

1. Madu lebah dan garam :
  • Minum 3 sudu besar madu lebah asli dicampur bersama sedikit garam sebelum memulakan perjalanan.

2. Batang kangkung :
  • Dapatkan batang kangkung yang menjalar panjang, kemudian lilit dan ikat di pinggang semasa perjalanan.

3. Ubi keledek :
  • Kupas ubi keledek yang berwarna kuning. Makan ubi tersebut mentah-mentah jika terasa loya dalam perjalanan.

4. Limau :
  • Bawa limau dan cium limau tersebut semasa dalam perjalaan. Mudah kan..
Previous
Next Post »

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon