PETUA HILANGKAN KELEMUMUR

Leave a Comment

PETUA HILANGKAN KELEMUMUR


Kelemumur, masalah yang dihadapi oleh kebanyakkan kita. Sama ada lelaki atau perempuan, kedua-dua menghadapi masalah kelemumur ini. Bermacam-macam cara dan syampu di gunakan untuk mengatasi masalah kelemumur ini sampai satu tahap kita rasa putus asa apabila tak dpat mengatasi masalah ini..

PETUA HILANGKAN KELEMUMUR


Boleh cuba mana-mana petua berikut :

1. Lemon
  • Tuang 2 sudu besar jus limau dalam kepala Anda. Perah rambut dan kulit kepala Anda. Ambil segelas air dan tambahkan 1 sudu besar jus lemon ke dalamnya, maka siramkanlah kepada rambut Anda. Bilas dengan air selepas beberapa minit. Kepala Anda akan bau limau bagus dan segar dan kelemumur Anda hilang. Ulangi beberapa kali sehingga kelemumur Anda hilang sepenuhnya.


2. Cuka putih
  • Cuka putih adalah ubat yang sangat baik untuk kelemumur. Menggabungkan cawan cuka putih dengan cawan air, dan tuangkan pada kulit kepala Anda selepas mencuci, sebagai akhir bilas. Mari duduk, kemudian bilas dengan air bersih.
  • Anda juga boleh mencuci rambut Anda dengan satu sudu cuka 3 sudu minyak, kemudian dibersihkan dengan syampu. Kaedah ini memberi kesan yang sama baik.

3. Serbuk penaik
  • Tidak menjejaskan rambut anda. Ambil segelintir baking soda dan gosok kulit kepala Anda dengan baking soda. Kemudian bilas dengan baik supaya semua soda hilang dari rambut Anda. Adakah ini beberapa kali. Pada mulanya, rambut Anda boleh menjadi sedikit kering, tetapi selepas seminggu anda akan melihat perbezaan. Kulit kepala Anda menghasilkan minyak semula jadi, menjadikan rambut anda perlahan-lahan ke belakang dan kelemumur akan hilang.

4. Garam
  • Gunakan garam apabila anda mencuci rambut. Taburkan dan gosok kulit kepala anda dengan garam. Bilas selepas beberapa ketika dan mencuci rambut anda dengan syampu.

5. Santan
  • Campurkan santan dari separuh kelapa, segelas jus nanas, jus limau, dan setengah gelas air kelapa. Kacau rata. Gunakan campuran ini untuk mencuci rambut Anda sekali setiap lima hari. Bersihkan dengan syampu setiap kali Anda lakukan.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 Komen:

Catat Ulasan

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...