Jurugambar Di Sebalik Wallpaper Windows XP

Gambar Di Sebalik Wallpaper Window XP


Jurugambar Di Sebalik Wallpaper Windows XP

Bagi pengguna windows XP, mesti korang dah biasa tengok wallpaper ni. Setiap kali on komputer mesti korang tengok wallpaper yang cantik ni. Reen pun selalu tengok wallpaper ni dan pernah tak korang  terfikir wujud ke tak tempat wallpaper ni. Mesti tertanya-tanyakan.. 

Charles O’Rear, melalui hasil karya terkenalnya iaitu sebuah gambar pemandangan padang rumput hijau di bawah langit diselaputi awan merupakan “wallpaper default “Windows XP.

Menurut Charles, gambar ini diambil di Napa Valley yang terletak di sebelah utara San Francisco pada tahun 1996. Paling menarik, gambar ini dihasilkan tanpa bantuan perisian “editing”. Maksudnya, gambar permandangan yang kita lihat selama ini langsung tidak di edit dan ia adalah original.

Jurugambar Di Sebalik Wallpaper Windows XP



Previous
Next Post »

3 Komen

Write Komen
Khamis, Februari 18, 2016 11:18:00 PG delete

sllu guna je wallpaper ,tapi tk tau siapa photographer sebalik wallpaper ni kan..

Reply
avatar
Fendi Rocka
AUTHOR
Khamis, Februari 18, 2016 1:22:00 PTG delete

berapalah royalti dapat kat dia

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon