Kesihatan dan Kehidupan Lebih Selesa Dengan Jus Annona

9 comments

Kesihatan dan Kehidupan Lebih Selesa Dengan Jus Annona


Kesihatan dan Kehidupan Lebih Selesa Dengan Jus Annona


Menjaga kesihatan amat dititik beratkan oleh setiap semua orang... Salah satu cara untuk menjaga kesihatan ialah menjaga pemakanan dan bersenam.

Bila umur semakin meningkat, kesihatan juga akan semakin merosot. Selain itu, aktiviti seharian juga boleh menyebabkan kesihatan kita terjejas...

Malang tidak berbau, dalam menjaga kesihatan, kemalangan boleh berlaku. Contohnya Reen sendiri. Dulu Reen pernah terjatuh kat tandas rumah, kesan dari itu, pinggang Reen selalu sakit sekiranya berdiri dan berjalan kaki terlalu lama atau mengangkat barang yang berat.. Apa jua kesakitan, sama ada sakit sendi, sakit lutut , sakit belakang ataupun senggugut. Jika anda berasa sakit yang amat sangat, itu petanda saraf anda amat sensitif terhadap kesakitan. Dan bila dah sakit, pengambilan ubat-ubatan seperti ubat penahan sakit biasa di ambil. Dan pengambilan ubat-ubatan yang kerap untuk meredakan kesakitan tidak elok dan mempunyai kesan-kesan sampingan pada masa akan datang.

Antara kesan-kesan sampingan pengambilan PAIN KILLER atau UBAT PENAHAN SAKIT :
  •  Ketagih atau kebergantungan kepada pil penahan sakit.
  •  Pedih perut atau pedih ulu hati
  •  Gastrik atau ulser dalam perut
  •  Risiko kerosakan buah pinggang.

Jus Annona | Menjaga Kesihatan Tanpa Ubat-Ubatan

Untuk mengekalkan kesihatan berterusan, mengamalkan memakan buah-buahan yang banyak khasiat amatlah di galakkan. Jangan dah sakit nanti, baru kesedaran itu timbul.. Bak kata pepatah, "MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MENGUBATI". Setiap jenis buah-buahan ada khasiatnya tersendiri. Di negara kita sendiri Malaysia, banyak buah-buahan yang mengandungi pelbagai khasiat. Salah satunya ialah BUAH DURIAN BELANDA. 


Kajian menunjukkan di dalam DURIAN BELANDA terdapat banyak aktiviti farmakologi iaitu merencatkan aktiviti inflamasi atau radang sendi (arthritis). Malah, ia bersifat sebagai ‘pain killer ‘ atau penahan sakit.
  • Prof. Madya Dr Roslida Bt Abd Hamid
  • Pakar Penyelidik dan Pensyarah , dari Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan UPM

Salah satu keistimewaan yang terdapat dari buah durian belanda ialah bertindak sebagai Ubat Tahan Sakit atau Pain Killer. Hebat kan.. Hidup di zaman yang moden dan di bandar, mungkin sukar untuk mencari buah durian belanda. Dengan adanya JUS ANNONA, jus yang di formulasi 100% dari durian belanja, anda tidak perlu risau mencari buah durian belanda. 

Reen terangkan sedikit kelebihan JUS ANNONA terhadap kesihatan..
  • Jus Annona akan mengurangkan tahan sensitif terhadap kesakitan yang anda alami. Ia akan membantu anda supaya berasa lebih selesa tanpa rasa sakit.
  • Jus Annona juga akan mengurangkan bengkak pada sendi. Jus akan bertindak sebagai ubat tahan sakit (pain killer). Ia akan melegakan kesakitan dan pada masa yang samaia tidak mempunyai kesan sampingan.
  • Kesakitan yang perit akan hilang. Insya Allah, Anda tidak akan lagi bergantung dengan ubat tahan sakit lagi kerana Jus Annona melegakan kesakitan dengan cepat, berkesan dan lebih lama.
  • HALAL JAKIM, LULUS KKM (38 dlm. KKM-163/S/25/jld.22) dan Di Kilangkan di Kilang Berstatus GMP

Bagaimana cara pengambilan Jus Annona?

  • Botol - minum 1 sudu besar (15ml) 2 kali sehari semasa perut kosong. 15 minit sebelum sarapan pagi dan sebelum makan malam
  • Peket (sachet) - minum 1 sachet semasa perut kosong. Sama ada pagi atau malam.

Selepas pengamalan Jus Annona, di sarankan perbanyakkan minum air masak. Dan Anda di sarankan jangan ambil ubatan / jamu / produk yang lain. Jarakkan pengambilan selama 2-3 jam.

Untuk mengetahui lebih lanjut, boleh layari :


Website : www.annonaofficial.com

Facebook : Annano Official

Facebook Owner Annona : Ony Nurhusni

Email : jusannona@gmail.com


Annano Careline :
016-449 7181
016-446 7181
016-446 4181

Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

9 ulasan:

  1. Jus durian belanda memang bagus dan banyak kelebihan utk kesihatan.. tapi nak cari buah durian belanda bukan senang.. so, kalau ada jus2 yg dah diformulasikan mcm ni lagi bagus.. senang nak amalkan.. :)

    Packaging pun cantik.. smart..! :)

    BalasPadam
  2. mudah di minum dan snang untuk dibawa kemana-mana. tambahan pula, bahan nya adalah durian belanda. banyak khasiatnya

    BalasPadam
  3. Ena tertarik dengan botolnya. Durian belanda memang banyak khasiatnya. Ena suka dgn buah ni

    BalasPadam
  4. durian belanda.....baru je tanam pokok durian belanda...harap-harap dpt mkn buah nye......

    BalasPadam
  5. banyak kebaikan durian belanda ni kan ... :)

    BalasPadam
  6. Boleh bg kat abah yang tgh bengkak lutut nie

    BalasPadam
  7. sedap durian belanda ni... heheh tak bau ubat

    BalasPadam

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...