Tip Memilih Cermin Mata Ikut Bentuk Muka

4 comments

Tip Memilih Cermin Mata Ikut Bentuk Muka


Manusia dilahirkan dengan pelbagai jenis bentuk muka. Ada yang jenis bulat, bujur, segi empat dan sebagainya. Bagi mereka yang mempunyai masalah rabun, pastinya sukar buat korang untuk pilih jenis spec yang macam mana bersesuaian dengan bentuk muka kan?

Memilih cermin mata yang sesuai dengan bentuk wajah akan membuat seseorang itu kelihatan cantik dan bergaya.. 

1. Bentuk Muka Segi Empat

Tip Memilih Cermin Mata Ikut Bentuk Muka

Bentuk muka segi empat, spec yang paling sesuai adalah berbentuk bulat,bujur atau korang juga boleh pilih spec yang berbentuk cat eye. Nampak bergaya sikit ya tak?


2. Bentuk Muka Bujur Sirih

Tip Memilih Cermin Mata Ikut Bentuk Muka

Bentuk muka ini paling sesuai untuk semua jenis spek. Tidak kisah, bujur, bulat petak atau sebagainya. Kesemua jenis rekabentuk spec yang ada ternyata memang sesuai dengan bentuk muka anda.


3. Bentuk Muka Bulat

Tip Memilih Cermin Mata Ikut Bentuk Muka



Bagi mereka yang berwajah bulat, sila pilih spec yang bersegi untuk menampakkan wajah korang lebih tirus dan runcing. Elakkan memakai spec berbentuk bulat atau bujur kerana ianya akan menampakkan wajah anda kelihatan lebih bulat.


4. Bentuk Muka Seperti Hati

Tip Memilih Cermin Mata Ikut Bentuk Muka
Jika anda mempunyai dahi yang agak luas dan dagu yang runcing, maka bentuk muka anda adalah berbentuk hati. Pemilihan spek yang paling sesuai adalah berbentuk rama-rama ataupun cat eye adalah yang terbaik dan sesuai dengan anda.


Sumber : Oleh : Feyra Nasrom Sumber Cosmopolitan
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 ulasan:

  1. alamak..akak tak tau plak bentuk muka akak macam mana..rasanya yang bujur tu kot...hahahaha

    BalasPadam
  2. masalahnya aku tak tahu bentuk muka aku macam mana..bentuk kacak kut

    BalasPadam
  3. syira main taram je pakai spek. tak pernah ikut bentuk muka. hahaa :)

    BalasPadam

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...