Cara Mudah Tanam Cili

Leave a Comment

Cara Mudah Tanam Cili

Cili merupakan penambah perasa di dalam masakan... bagi peminat makanan pedas, tanpa cili makanan yang di makan di rasakan tidak sedap dan tidak kena dengan selera mereka.. Kadang-kadang di dalam peti ais rumah memang sentiasa ada stok cili di simpan. 

Reen ingin kongsikan dengan korang cara menanam cili dengan mudah tanpa memerlukan tanah lapang. Sesiapa yang duduk di apartment boleh mempraktikkan cara menaman ni.. hanya perlu cili, tanah dan pasu..

Cara Mudah Tanam Cili


Ini Cara-cara yang sangat mudah untuk tanam cili padi. Tak perlu tanah yang luas, hanya tanam dalam pasu je dah memadai.

Ambil dua biji cili padi. (Terpulang pada jenis cili yang anda nak guna).

2. Potong cili padi di bahagian tengah. Lepas tu anda nampak biji cili di dalamnya kan?

3. Ambil biji cili ini dan taburkan di dalam pasu. Setelah dua minggu benihnya akan bercambah. Lepas anak pokok dah besar sikit lebih kurang 3 minggu, bolehlah pindahkan ke pasu lain. Sebaiknya satu anak pokok satu pasu. Mudah kan? 

4. Selamat mencuba..


Kredit Impiana.my
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 Komen:

Catat Ulasan

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...