Menarik Sarawak | Pasar Serikin

3 comments

Menarik Sarawak | Pasar Serikin


Menarik Sarawak | Pasar Serikin

Salah satu destinasi yang menarik pelacong luar dan warga Sarawak sendiri ialah Pasar Serikin. Pasar Serikin terletak di daerah Bau dan anggaran masa perjalana dari Kuching ke Bau ialah satu jam tiga puluh minggu (bergantung kelajuan kenderaan).

Apa yang menariknya di Pasar Serikin?

Di Pasar Serikin terdapat bermacam-macam barangan jualan seperti baju kanak-kanak, beg, kasut, tikar, kain batik dan pelikat, rempah ratus, barangan kraf dan macam-macam lagi yang ada. 

 Lazimnya peniaga Pasar Serikin berasal dari Indonesia dan barangan juga dari Indonesia dan jarang di jumpai di Malaysia. 

Apa yang menarik juga, harga yang di tawarkan berpatutan dan kalau korang pandai tawar menawar harga barang yang di ingini, korang boleh dapat dengan harga yang murah...

Ini antara gambar yang Reen sempat tangkap di Pasar Serikin minggu lepas. 

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Baju kanak-kanak dan Beg

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Pakaian Corak Tradisonal Dan Beg

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Tikar Dan Kain Sarung

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Rempah Ratus Dan Mainan

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Barangan Elektrik Dan Oven Kek Biskut

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Beg Duit Dan Barangan Kraftangan

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Kasut, Rempah Ratus, Sotong dan Ikan Masin

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Cenderahati

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Kain 

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Periuk Belanga Dan Kerepek

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Topi Dan Cenderahati

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Barangan kraf dan Kasut

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Beg

Menarik Sarawak | Pasar Serikin
Baju

Menarik tak barangan yang terdapat di Pasar Serikin ni? 

Sekiranya korang berkesempatan semasa melancong di Sarawak, boleh lah masukkan Pasar Serikin sebagai salah satu tempat yang ingin di lawati..

Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

3 ulasan:

  1. Datang kuching tak bgtau hehe..banyak juga barang boleh beli sini,kalau tawar harga boleh dapat harga murah luar biasa..cuma panas kat sini mmg lain sikit

    BalasPadam
  2. Bestnye.. Ada jugak plan nak p sarawak nanti.. Leh singgah sini.. hehe..

    Lea follow sini..

    BalasPadam
  3. Menarik..dah 2 kali pergi..gigih beli tikar...hehehehe

    BalasPadam

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...