Jus Qalbi AL Ehsan Di MAHA 2016 Booth D18, Hall C

Leave a Comment

Jus Qalbi AL Ehsan Di MAHA 2016 Booth D18, Hall C

Jus Qalbi AL Ehsan Di MAHA 2016 Booth D18, Hall C

1 Disember hingga 11 Disember 2016 merupakan pameran MAHA 2016. Apa yang menarik di MAHA 2016, MAEPS Serdang ini? Mummy tak akan lepaskan peluang ke MAHA 2016 Booth D18, HALL C (International Hall) MAEPS, Serdang Selangor.

Pameran Antarabangsa Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia atau lebih dikenali sebagai MAHA 2016 kini kembali bersempena tepat pada cuti sekolah tahun ini. Pameran MAHA 2016 akan diadakan di Tapak Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) Serdang, Selangor mulai dari 1 Disember sehingga 11 Disember 2016. Pameran ini akan disempurnakan oleh Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kepada para ibu bapa yang tidak tahu untuk pergi ke mana-mana pada bulan hadapan, inilah kesempatan yang terbaik untuk membawa anak-anak berjalan-jalan sewaktu cuti sekolah.



SEBAB APA HARUS KE BOOTH D18, HALL C (International Hall) MAEPS, SERDANG SELANGOR?

👉Sementara offer, boleh belikan untuk yang tersayang, mak, abah. Sebagai hadiahkan buat mereka sebotol satu Jus Al Ehsan. Alhamdulillah mereka dah pekena sebotol, nampak efeknya.
👉Semasa program MAHA 2016 ini berlangsung. Ada harga istimewa potongan DISKAUN sehingga RM73. Banyak tu RM73. Rugi tak grab !
👉Dan, selain itu ada banyak VOUCHER potongan diskaun untuk pembelian lain.


KENAPA PERLU JUS QALBI AL-EHSAN?

Ada banyak kelebihan dan kebaikan Jus Qalbi Al-Ehsan.

FAKTA !!! SETIAP 1 JAM 6 ORANG RAKYAT MALAYSIA KENA SERANGAN JANTUNG DAN STR0K

KOLESTEROL tinggi memang masalah yang amat ditakuti kerana ia boleh menyebabkan penyakit jantung, stroke dan sebagainya tanpa kita sedari.. Ingat, orang yang kurus juga berisiko mempunyai kolesterol tinggi jika tidak mengawal pemakanan mereka..


TANDA-TANDA KOLESTEROL TINGGI

🔹Sering berasa kebas-kebas pada kaki.

🔹Timbul bintik-bintik putih (biji kolesterol) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.

🔹Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.

🔹Sering berasa sakit kepala.

🔹Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.

🔹Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.

🔹Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat.

Ini menunjukkan kadar kolestro terlampau tinggi. Jadi, jika ada mempunyai tanda-tanda seperti inj. Jom cepat lakukan pemeriksaan doktor dengan segera. Sebaiknya lakukan lab Ujian Kolesterol untuk memeriksa tahap kolestrol anda.

Kawal KOLESTEROL... baru sihat!

Jangan lupa tunjukkan VOUCHER ini juga ketika ke Booth Jus Qalbi Al-Ehsan di D18, HALL C (International Hall) MAEPS, Serdang Selangor.

Jus Qalbi AL Ehsan Di MAHA 2016 Booth D18, Hall C
PRINT BAUCER JUS QALBI AL-EHSAN INI UNTUK DAPATKAN HARGA ISTIMEWA DI MAHA 2016



















Keterangan lanjut boleh layari atau hubungi :
Telefon / Whatsapp : 018-373 9021 / 017-730 0366 / 012-6460421
Fb : https://www.facebook.com/pencucikolestrol/
Ig @qalbialehsan : www.instagram.com/qalbialehsan
Read More

Jawapan.. Kenapa Jerawat Tumbuh Di Bahagian Muka, Hidung, Telinga Dan Sekitarnya?

Leave a Comment

Jawapan.. Kenapa Jerawat Tumbuh Di Bahagian Muka, Hidung, Telinga Dan Sekitarnya? 


Jawapan.. Kenapa Jerawat Tumbuh Di Bahagian Muka, Hidung, Telinga Dan Sekitarnya?

Jerawat merupakan musuh utama bagi kalangan wanita dan ia bukan sahaja tumbuh pada wanita malah lelaki juga turut merasai kepedihan jerawat tersebut. 

Adakah kamu tahu mengapa jerawat tumbuh pada tempat yang tidak sepatutnya terutama apabila kamu ingin hadir pada majlis tertentu?

Kadang-kadang jerawat tumbuh di bahagian pipi, dahi, hidung dan ada juga yang mengalami jerawat di bahagian telinga. Apakah punca utama jerawat itu terhasil?

Jom kita selidik dan ketahui apakah punca utamanya dan semoga dengan penemuan kajian ini dapat menyelesaikan masalah kamu terutama jerawat muncul pada saat akhir.

Dahi
  • Jerawat di dahi sering dikaitkan waktu tidur yang tidak menentu. Bagi perempuan yang mengamalkan diet, pastikan pemakanan kamu itu seimbang. Jika tidak, jerawat akan terhasil di dahi kamu.
  • Selain itu, untuk mengelakkan jerawat di dahi, amalkan pengambilan air masak yang banyak dan jaga setiap pemakanan yang diambil.

Pipi kanan
  • Jika kamu mengalami jerawat di bahagian pipi belah kanan, faktor utama jerawat itu terhasil adalah kerana terlebih mengambil produk tenusu.

Pipi Kiri
  • Ramai yang mengalami jerawat di pipi kiri tidak kira ia besar atau kecil. Faktor utama ia terhasil adalah kerana kamu mengalami tekanan dan alergik pada sesuatu.

Hidung
  • Jerawat di hidung sering dikaitkan terhadap masalah penghadaman. Kamu berkemungkinan mengalami masalah aliran darah yang tidak lancar.
  • Selain itu juga, kamu harus mengelak atau kurang mengambil makanan yang berminyak. Hidung merupakan rongga yang amat sensitif. Jadi, pastikan setiap makanan yang kamu ambil pada setiap hari membawa kebaikan pada rongga badan.

Mulut Dan Dagu
  • Jika kamu mengalami masalah jerawat di bahagian mulut dan dagu, kamu mengalami masalah hormon yang tidak seimbang. Mungkin kamu berasa tertekan akibat kerja atau masalah yang dihadapi ketika itu.
  • Kurangkan makan makanan yang manis dan kamu disarankan untuk membuat pemeriksaan doktor kerana kamu berkemungkinan bakal mengalami penyakit buah pinggang.

Telinga
  • Jika terdapat jerawat di bahagian telinga, kamu disarankan segera berjumpa doktor untuk melakukan pemeriksaan. Ia bukan kerana jerawat tersebut, akan tetapi ia menandakan bahawa kamu mengalami masalah buah pinggang.
  • Mungkin kamu kerap tahan untuk membuang air kecil atau sistem pemakanan kamu tidak stabil.
Read More

Doa Qunut Nazilah

Leave a Comment

Doa Qunut Nazilah


Di kaca tv dan di media sosial kita sering terbaca dan melihat keganasan yang berlaku kepada saudara Islam kita.. Kita hanya mampu melihat tanpa berbuat apa-apa untuk membantu meringankan derita saudara Islam kita.. 

Dan pada hari Jumaat semalam, masjid-masjid di Malaysia menyokong saranan JAKIM untuk mengadakan bacaan doa Qunut Nazilah semasa solat Jumaat.

Doa Qunut Nazilah

Qunut Nazilah merupakan sunat dan ia dibaca apabila umat islam didatangi bala bencana atau musibah seperti ketakutan, ditimpa wabak dan sebagainya.

Semoga dengan doa oleh seluruh umat Islam di dunia ini akan menghentikan kesengsaraan umat Islam di Rohingya.

Qunut Nazilah

1. Doa Qunut Nazilah adalah doa yang dibaca dala solat pada tempat yang khusus sewaktu berdiri.

2. Ia merupakan salah satu daripada tiga jenis qunut yang sunat dibaca dalam solat mengikut mazhab syafie selain qunut dalam solat subuh dan qunut pada separuh malam kedua terakhir dalam solat witir di bulan Ramadhan.

3. Untuk pengetahuan kamu, bacaan Qunut Nazilah boleh dibacakan pada tiap-tiap solat fardhu jika didatangi bala bencana. Qunut ini dibacakan pada waktu iktidal selepas ruku’ pada rakaat terakhir.



Berikut adalah bacaan Qunut yang perlu kamu ketahui:

Doa Qunut Nazilah

Maksudnya : “ Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas,kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur.

Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, Ya Allah.”

3. Sunat ditambah bacaan doa ini selepas bacaan qunut harian.

4. Disunatkan kepada Imam untuk membacanya secara kuat dan diaminkan oleh makmum dalam solat yang berjemaah.

5. Sebagai peringatan, qunut nazilah hanya dibacakan apabila manusia ditimpa sesuatu musibah. Maka, solat fardhu selain solat subuh tidak dibaca qunut melainkan jika berlaku sesuatu perkara buruk berdasarkan hadis: 

Doa Qunut Nazilah

Maksudnya: Sesungguhnya Nabi sallallahu`alaihiwasallam telah membaca doa qunut pada waktu selain dari Subuh ketika turunnya sewaktu pembunuhan sahabat-sahabatnya penghafaz-penghafaz al-Quran. - Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim.



Read More

Enchanteur Paris Mencipta Kenangan Terindah Setiap Hari

2 comments

Enchanteur Paris Mencipta Kenangan Terindah Setiap Hari


Enchanteur Paris Mencipta Kenangan Terindah Setiap Hari

Enchanteur Paris Mencipta Kenangan Terindah Setiap Hari | Hai, hari ni Reen nak kongsi satu rangkaian produk penjagaan wanita yang memang di kenali ramai iaitu Enchanteur Paris.. Mesti korang pernah tengok iklan dari Enchanteur Paris di kaca tv kan, hehe Reen membesar tengok iklan ni kat tv... Masa kanak-kanak dulu, Reen selalu guna wangian Enchanteur milik mak.. hehehe.. Bila di ingat memang kenangan yang indah sangat.. 

Baru-baru ni, Enchantuer Paris telah tampil dengan wajah baru. Sangat cantik dan memukau pandangan. ENCHANTEUR PARIS merupakan rangkaian produk penjagaan peribadi yang turut diperkaya dengan seleksi wangian mewah bagi memberikan setiap wanita kesegaran tubuh badan menyeluruh sepanjang hari. Keadaan cuaca negara yang panas serta gaya hidup yang sibuk membuatkan wanita memakai losyen atau serum bagi melindungi dan memelihara kulit mereka setiap hari. 

Enchanteur Paris Mencipta Kenangan Terindah Setiap Hari

Rangkaian wangian penjagaan badan ENCHANTEUR PARIS boleh didadapti di dalam 3 variasi wangian yang memukau iaitu:

ENCHANTEUR PARIS Mon Amie
  • Rangkaian ENCHANTEUR PARIS Mon Amie diinspirasikan dari keceriaan saat-saat indah persahabatan. Wangian yang menceriakan hari anda ini paling sesuai untuk bersantai dengan kawan - kawan. Wangian Mon Amie yang ringan dan menyegarkan diadun indah untuk memadankan ia dengan Losyen Wangian Formulasi Ringan & Segar (Light & Fresh Parfum Lotion) ENCHANTEUR PARIS Mon Amie. 
  • ENCHANTEUR PARIS Mon Amie turut menawarkan Serum Wangian Lembapan Berganda (Double Moisture Parfum Serum), diperkaya dengan Ultra Hyaluronic & Minyak Zaitun, kombinasi yang sesuai untuk memberikan manfaat hidrasi kulit serta merta yang intensif dan sepanjang hari di samping berbau harum dengan wangian ceria Mon Amie. 
  • Serlahkan lagi wangian ceria dan memikat tersebut dengan rangkaian Deodoran Wangian Anti - Peluh Mencerah & Menyegar (Whitening & Refreshing Parfum Anti-perspirant Deodorant) ENCHANTEUR PARIS Mon Amie atau Semburan Pewangi Deodoran (Parfum Deo Mist) ENCHANTEUR PARIS Mon Amie untuk memastikan kesegaran sepanjang hari.
  • Deodoran Wangian Anti - Peluh ENCHANTEUR PARIS dijual pada harga RM8.70 untuk 50ml sebotol.

ENCHANTEUR PARIS Belle Amour
  • Rangkaian ENCAHNTEUR PARIS Belle Amour menggambarkan bibit cinta dan putik asmara yang berkembang mekar. Ia adalah wangian untuk menjadikan anda yang paling si dia sayang. 
  • Pencerahan kulit kini lebih indah dengan Losyen Wangian Pencerah ENCHANTEUR PARIS Belle Amour 3 kali ganda pencerahan (Triple Whitening Parfum Lotion) yang memberikan manfaat pencerahan kulit dengan segera dan berseri untuk jangka masa panjang, dari 3 agen pencerahan - ekstrak Likoris, ekstrak Sakura dan Vitamin B3. 
  • Mempertingkatkan pencerahan tona kulit bawah lengan anda dengan Deodoran Wangian Anti Peluh Pencerahan Ekstra (Extra Whitening Parfum Anti-perspirant Deodorant) ENCHANTEUR PARIS Belle Amour dan kekalkan haruman menusuk kalbu yang berpanjangan dengan Semburan Pewangi Deodoran (Parfum Deo Mist) ENCHANTEUR PARIS Belle Amour.
  • Rangkaian Serum dan Losyen ENCHANTEUR PARIS boleh didapati didalam bentuk tiub 85ml dan 100ml yang mudah dibawa bersama ketika menikmati aktiviti luar untuk melindungi kulit di samping mengekalkan penampilan yang mempesona dan sentiasa berbau harum dengan wangian memukau. Rangkaian produk jenis tiub dijual dengan harga RM 7.90 / RM 7.50 (85ml / 100 ml) manakala bagi jenis botol ia dijual pada harga RM18.00 / RM16.95 (275ml / 300ml)

ENCHANTEUR PARIS Adore 
  • Rangkaian ENCHANTEUR PARIS Adore adalah kombinasi wangian bunga - bungaan dan buah - buahan yang membangkitkan keajaiban nostalgia indah berkekalan setiap hari dengan wangian yang kekal berpanjangan. Dalam mengecapi keyakinan, memiliki kulit yang sihat yang merupakan benteng pertahanan pertama kita dari kuman, sinar UV dan pencemaran adalah perkara utama yang amat penting. 
  • Losyen Wangian Badan ENCHANTEUR PARIS dengan Perlindungan Anti Bakteria (Antibacterial Care Parfum Lotion) memastikan kulit sentiasa dilindungi daripada pelbagai bakteria merbahaya sambil menjadikan kulit kekal wangi dengan wangian Adore yang tidak dapat dilupakan. Deodoran Wangian Anti Peluh Mencerah & Menyenangkan (Whitening & Soothing Parfum Anti-perspirant Deododrant) ENCHANTEUR PARIS Adore pula seterusnya memelihara bawah lengan dengnan memberikan kelegaan melindungi kulit dan terasa segar. Manakala Semburan Pewangi Deodoran (Parfum Deo Mist) ENCHANTEUR PARIS Adore pula memberikan semerbak haruman memukau yang menyegarkan.
  • Semburan Pewangi Deodoran ENCHANTEUR PARIS dijual pada harga RM10.10 untuk 100ml sebotol.

Enchanteur Paris Mencipta Kenangan Terindah Setiap Hari

Rangkaian produk penjagaan peribadi ENCHANTEUR PARIS ini boleh didapati di semua rangkaian pasar raya / pasar raya besar dan farmasi. 

Untuk maklumat lanjut mengenai ENCHANTEUR sila layari 
Read More

Petua Merawat Tumit Kaki Yang Pecah

Leave a Comment

Petua Merawat Tumit Kaki Yang Pecah

Petua Merawat Tumit Kaki Yang Pecah


Petua Merawat Tumit Kaki Yang Pecah | Tumit kaki pecah merupakan salah satu penyakit yang biasa dialami oleh orang dewasa. Tumit kaki yang pecah ini akan terasa kering dan sakit ketika menapak di lantai. Ianya terjadi kerana kekurangan vitamin, mineral (zink dan zat besi), dan omega 3. 

Selain daripada meletakkan cream ataupaun losyen khas untuk merawatnya, berbagai petua juga boleh diamalkan untuk menjadikan tumit kaki anda bersih dan sihat seperti biasa. Selamat mencuba..

PETUA RAWAT TUMIT KAKI PECAH

Cubalah mana-mana petua di bawah untuk hilangkan pecah pada tumit kaki.

1. Buah kedondong dan kunyit hidup
Hiris 5 biji buah kedondong dan tumbuk bersama 2cm kunyit hidup hingga hancur. Letakkan bahan yang telah ditumbuk di atas daun sirih dan lipatkan. Layur lipatan daun tersebut atas api perlahan. Apabila suam-suam panas, tampalkan pada tumit kaki dan balut dengan kain. Amalkan seminggu sekali.

2. Bawang merah
Perah jus dari bawang merah dan sapukan pada tumit kaki yang pecah. Amalkan selalu hingga berpuas hati.

3. Belimbing buluh
Gosok buah belimbing buluh pada tumit setiap kali sebelum mandi. Biarkan seketika dan gosok dengan kain untuk hilangkan kulit kasar.

4. Asam Jawa 
Lumur sedikit asam jawa di tumit kaki kemudian rendamkaki dalamair suam berisi garam (seelok-eloknya gunagaram bukit). Lakukan selalu sehingga tumit kaki licin.

5. Rumput
Geselkan tumit kaki pada rumput yang masih berembun di waktu pagi. Lakukan setiap hari sehingga berpuas hati.

6. Lemak ayam
Panaskan lemak ayam sehingga menjadi minyak. Sapukan pada tumit setiap malam sebelum tidur.

7. Nasi
Lenyekkan beberap butir nasi dan tempek pada bahagian yang merekah. Ulang beberapa kali sehari setiap hari.

8. Daun pisang
Ramas beberapa helai daun pisang yang kering dangosokkan pada tumit kaki. Amalkan selalu.

9. Asam gelugur
Masukkan beberapa keping asam gelugur dan beberapa sudu cuka ke dalam baldi kecil berisi air sejuk. Rendamkan kaki selama 10 minit. Amalkan setiap hari.

10. Betik muda
Gosok getah betik muda pada tumit kaki. Biarkan kering selama 10 minit dan bilas dengan air bersih. Amalkan 2 kali seminggu.

Selamat mencuba.
Read More

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All

3 comments

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All


Box Of Joy | Online Revolution Brand For All - Berita gembira untuk semua kaki shopping... LAZADA MALAYSIA tengah buat SALE... SALE... SALE... iaitu ONLINE REVOLUTION, Mulai 11.112016... Boleh la godek-godek apa yang kenan di mata.. klik.. klik di hujung jari dan bayar dengan harga murah.. Kemudian tunggu je parcel sampai ke rumah... Tak perlu risau kalau belum gaji sebab harga gempak giler ni sehingga 12.12.2016,SEBULAN... Boleh tunggu gaji, sambil-sambil tu boleh masukkan apa yang nak di beli nanti dalam 'WISHLIST'.. Bila gaji masuk terus je bayar.. tak buang masa.. hehehe

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All


Minggu ni Reen dapat satu kotak yang memberi kegembiraan... Wah.. senyum sampai kepipi gitu... Hahaha.. Box Of Joy atau Kotak Kegembiraan.. Kegembiraan semakin terselah selepas Reen buka kotak.. Macam-macam yang ada dalam Box Of Joy.

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All

Nak tahu tak apa yang ada dalam kotak Box Of Joy yang Reen dapat...

  • Beg Ola Bola
  • Logitech Wireless Speaker 
  • Nescafe White Coffee (Rasa Pandan)
  • Sandisk Ultra (Dual Drive m3.0)
  • L'oreal Mythic Oil
  • Nestle Just Milk (Full Cream Milk)
  • Nestle Cerelac (Nutripuffs Pisang & Strawberi)
  • Maggi Oat Mee (Mi Goreng Perisa Kari)
  • MamyPoko (Gentle Baby Wipes)
  • Tefal Manual Chopper
  • Lazada Kupon
Banyaknya.. suka.. suka banget... siapa tak suka kan.. hehe.. terbukti Box Of Joy akan menceriakan hari anda.. Buktinya, Reen senyum sepanjang taip entry ni.. Terima Kasih Lazada merana menyerbarkan kegembiraan kepada rakyat Malaysia..

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All

Jum Reen tunjuk satu persatu gambar barangan yang Reen ada..

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
MILO Promotion Bundle- MILO 2kg X 1 MILO 3in1 18's X 2 MILO NutriG 190ml X 2 FOC Delivery & Ola Bola Bag

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
SanDisk Ultra Dual Drive 64GB m3.0 OTG USB Flash Drive for Android & Computers

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
Cerelac Nutripuff Banana & Strawberry 50g (Bundle of 2)

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
MAGGI Oat Mee Mi Goreng Curry 4x76g Buy 2 @ RM14

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
Nestle Just Milk (Full Cream Milk)

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
Logitech X100 Bluetooth Mobile Wireless Speaker - Cyan Green

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
NESCAFE White Coffee Pandan 8x36g (Bundle of 2)

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
MamyPoko Gentle Baby Wipes

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
L'oreal Myhtic Oil

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All
Tefal Manual Chopper

Fuh... Semua menarik dan harga juga sangat-sangat menjimatkan... Kalau korang berkenan dengan barang yang Reen senaraikan di atas, korang boleh klik terus 'Caption' di bawah gambar dan akan terus ke link tersebut...

Selain itu, dalam Box Of Joy ni terselit juga Voucher yang bernilai RM11, boleh di gunakan sehingga 14 Disember 2016.. Dah dapat harga sale, dapat pula voucher.. jimat-jimat... siapa tak suka... mestilah sukakan...

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All

Lagi menggembirakan kalau korang guna vouchers yang di tawarkan oleh Lazada sendiri di laman web Lazada.. Klik I Love Vouchers pasti akan menjimatkan lagi perbelanjaan kan...

Box Of Joy | Online Revolution Brand For All

Untuk korang yang pertama kali membeli belah d Lazada.. Ada Voucher khas untuk korang.. Guna Code 20LAPOR25 dan korang akan dapat 20% diskaun dengan maksimum diskaun RM25.. Voucher ini sah dari 1 November sehingga 17 Disember 2016. Tertakluk terma dan syarat.

Jadi apa tunggu lain.. Layari LAZADA REVOLUTION dan dapatkan tawaran istimewa dengan harga yang murah, terbaik dan berbaloi untuk membeli belah online.

Selamat bershopping...
Read More

Salah Faham Terhadap Paracetamol

1 comment
Salah Faham Terhadap Paracetamol

Salah Faham Terhadap Paracetamol

Kebanyakkan kita apabila tidak sihat akan mengambil penadol untuk melegakan kesakitan.. Apa yang ada dalam fikiran kita masa tu cuma nak cepat sembuh.. Huhuhu.. Ramai di antara kita salah faham terhadap paracetamol dan fungsinya.

Apa beza panadol yang dijual dalam pelbagai bentuk? Ada panadol actifast, ada panadol mestrual dan sebagainya.

PENADOL dibuat oleh syarikat farmaseutikal GSK mempunyai beberapa bentuk.

  • PANADOL REGULAR mengandungi Paracetamol 500mg yang boleh diambil oleh orang dewasa setiap 4-6 jam, sama ada sebiji atau dua biji setiap kali pengambilan.

  • PANADOL EXTEND mengandungi Paracetamol 665mg, dan boleh bertahan sehingga 8 jam. Oleh itu diambil sebiji setiap 8 jam.

  • PANADOL EXTRA mengandungi 500mg paracetamol dan 65mg cafeine, untuk sakit yang lebih kuat dan tidak menyebabkan ketidak selesaan perut.

  • PANADOL ACTIFAST mengandungi Paracetamol 500mg dan 173mg Sodiumuntuk tindakan yang 2 kali ganda lebih cepat. Oleh kerana mengandungi Sodium, pesakit darah tinggi dan jantung yang dinasihatkan untuk mengambil sodium yang rendah dalam pemakanan agar berhati-hati.

  • PANADOL MENSTRUAL mengandungi paracetamool *500*mg dan Pamabrom *25*mg. Pamabrom bertujuan untuk mengurangkan kembung perut ketika haid.

  • PANADOL SOLUBLE mengandungi paracetamol 500mg dan sodium 427mg, Ia mudah larut dalam air. Kandungan sodium dalam ubat ini agak tinggi, pesakit darah tinggi dan jantung yang dinasihatkan untuk mengambil sodium yang rendah dalam pemakanan agar berhati-hati.

Oleh kerana PANADOL dijual dalam pelbagai bentuk penyediaan, pesakit harus berbincang dengan doktor atau pegawai farmasi, walaupun ia boleh dibeli tanpa preskripsi.

Saya tidak bertujuan menggalakkan atau menghalang penggunaannya tetapi menasihati agar menggunakannya secara berhati-hati.

Kredit : Dr Zubaidi b Hj Ahmad
Read More

Jus Qalbi Al-Ehsan Melancarkan Peredaran Darah Dan Menguatkan Fungsi Jantung

1 comment

Jus Qalbi Al-Ehsan Melancarkan Peredaran Darah Dan Menguatkan Fungsi Jantung


Jus Qalbi Al-Ehsan Melancarkan Peredaran Darah Dan Menguatkan Fungsi Jantung

Jus Qalbi Al-Ehsan Melancarkan Peredaran Darah Dan Menguatkan Fungsi Jantung | Dunia yang semakin moden dan pelbagai penyakit di kesan menyebabkan kesihatan semakin merosot. Risau di usia yang muda macam Reen pun banyak Reen dengar menghidapi masalah kesihatan seperti komplikasi jantung, stroke, sakit dada, darah tinggi, kolestrol tinggi serta rasa kebas-kebas di anggota badan... Sebelum penyakit-penyakit ni mengganggu kehidupan dan kesihatan kita.. Elok rasanya kita mencari alternatif seperti jus-jus kesihatan yang mampu mengurangi risiko kita menghidapi penyakit. 

Alhamdulillah, Reen telah mencuba JUS QALBI AL-EHSAN setelah membaca kelebihan dan kebaikkan jus ini. Selain itu, Reen bagi bapa Reen amalkan juga Jus Qalbi ni.. Jujur Reen katakan, sehari selepas minum jus ni, Reen asyik buang angin je.. hahaha.. 

Hari pertama buka balutan penutup botol Jus Qalbi ni, bau bawang yang mula meyapa di hidung Reen... hehe.. serupa bau sambal yang selalu Reen buat menggunakan banyak bawang putih.. haaa.. terbayang terus sambal kicap bawang putih... Mula-mula, ambil masa juga nak sebatikan rasa jus Qalbi ni dengan tekak Reen tapi selepas seminggu selepas amalkan Jus Qalbi ni, Alhamdulillah.. Badan Reen rasa lebih sihat dan bertenaga...

Bapa Reen pula, kali pertama Reen bagi cuba Jus Qalbi.. Ayat pertama yang keluar dari mulut dia ialah SEDAP. Kesihatannya Alhamdulillah.. Di usia lepas pencen 60 tahun, memang perlu jus kesihatan seperti Jus Qalbi Al-Ehsan untuk mengekalkan kesihatan.


APA ITU JUS QALBI AL-EHSAN?

JUS QALBI AL-EHSAN juga dikenali sebagai JUS PEMBERSIH KOLESTEROL sangat mujarab untuk menghakis serta melunturkan kolesterol malah juga pembekal tenaga semulajadi.

Kolesterol berupaya menjadi PEMBUNUH secara senyap. Ianya sering menjadi punca masalah peredaran saluran darah yang mana mengakibatkan penyakit yang berkaitan dengan Jantung seperti Stroke, Sakit Dada, Darah Tinggi dan sebagainya.

Gabungan Jus ini juga mampu untuk melancarkan saluran pernafasan serta mengurangkan risiko asma dan semput selain juga berfungsi sebagai agen pencair kahak degil.

JUS QALBI AL-EHSAN ini juga sarat dengan Vitamin C yang sangat baik untuk kecantikan kulit dan melegakan selsema serta sistem imunisasi dan sistem penghadaman.

Diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang asli seperti BAWANG PUTIH, HALIA, CUKA EPAL, LEMON DAN MADU ASLI ... Dibotolkan dengan saiz 250ml dan 500ml.


KELEBIHAN DAN KEBAIKAN JUS QALBI AL-EHSAN
  • Mencuci dan Membuang Kolesterol
  • Merawat Masalah Saluran Jantung Tersumbat
  • Mencegah kompilasi jantung
  • Menyingkirkan Toksin Dalam Badan
  • Melancarkan Peredaran Darah
  • Menurunkan tekanan Darah Tinggi
  • Melancarkan sistem pernafasan
  • Menghindari Penyakit Strok
  • Mencairkan lemak
  • Mengurangkan Serangan Gout
  • Membuang Angin dalam badan
  • Mengatasi Masalah Selsema
  • Meningkatkan Daya Pemikiran dan Minda
  • Melegakan sakit-sakit badan dan sendi
  • Kaya dengan Vitamin C
  • Menurun dan melangsingkan badan
  • Menambah tenaga
  • Meningkatkan sistem immunisasi badan
  • Kesihatan yang berpanjangan


FUNGSI 5 BAHAN SEMULAJADI JUS QALBI AL-EHSAN

1) Halia
  • Membakar kolesterol dalam badan
  • Meningkatkan pengaliran darah dalam badan
  • Menipiskan darah
2) Bawang Putih
  • Menghalang pembuluh darah dari tersumbat
  • Melambatkan salur darah dari menjadi keras
  • Kaya dengan anti-oksidan
3) Cuka Epal
  • Pengawal kolesterol berkesan
  • Meningkat kolesterol jenis HDL (kolesterol baik)
  • Meningkatkan stamina
4) Jus Lemon
  • Agen pelangsingan semulajadi
  • Meghakis dan melunturkan lemak dalam badan
  • Mengawal tekanan darah
5) Madu Asli
  • Berupaya untuk mengurangkan kolesterol LDL
  • Melambatkan oksidasi kolesterol dalam badan
  • Anti-Oksidan yang semulajadi atau natural

CARA PENGAMBILAN 
  • Goncang sebelum minum
  • 1 sudu makan sebelum sarapan
  • 1sudu makan sebelum tidur
  • Gunakan SUDU PLASTIK sahaja
  • Di syorkan di simpan di dalam peti sejuk setelah di buka.

HARGA JUS QALBI AL-EHSAN
  • 250ml = RM79 (Semenanjung Malaysai) | RM89 (Sabah Sarawak)
  • 500ml = RM149 (Semenanjung Malaysia) | RM159 (Sabah Sarawak)

BERMINAT UNTUK MENCUBA JUS QALBI AL-EHSAN :
  • Alamat : Algae Park Sdn Bhd. No80A, Jalan Renang13/26 Seksyen 13, Shah Alam.
  • Web : http://algaepark.com.my/
  • Facebook : Jus Qalbi Al-Ehsan
  • Instagram : qalbialehsan
  • Telefon : 03-5511 4366 (Offiece) /
  • Handphone : 017-7300366 atau 017-3730366
  • Email : official@algaepark.com.my
Jus Qalbi Al-Ehsan Melancarkan Peredaran Darah Dan Menguatkan Fungsi Jantung


Read More

Manfaat Uncang Teh Terpakai

2 comments

Manfaat Uncang Teh Terpakai


Buat penggemar teh, biasanya selepas merendam teh uncang di dalam teko, adakah korang terus buang uncang teh tersebut? Jika “Ya”, pastikan selepas ini korang tak membuangnya lagi kerana terdapat beberapa kegunaan dari teh uncang tersebut.



Antara manfaat uncang teh terpakai ialah :

Menghilangkan Bau Kaki Yang Berpeluh
  • Ambil uncang teh terpakai dan masukkan ke bekas berisi air suam untuk merendam kaki anda selama 15 minit. Kemudian bersihkan kaki dengan tuala sehingga kering dan lakukannya sebelum tidur.

Mengatasi Eye Bag
  • Rendamkannya di dalam air sejuk, kemudian letakkan di bahagian mata pada masa nak tidur. 

Menghilangkan Bau Yang Tidak Sedap
  • Uncang teh terpakai berfungsi untuk menghilangkan bau yang tidak enak di dalam peti sejuk. Ambil beberapa uncang teh terpakai dan letakkan ke dalam peti sejuk.

Mengatasi Masalah Jerawat Di Muka
  • Gosok uncang teh terpakai itu pada muka, dan biarkan selama beberapa minit.

Mencuci Peralatan Dapur
  • Ucang teh terpakai mampu menghilangkan kotoran atau kesan minyak yang melekat pada peralatan dapur dengan mudah. Jika peralatan tersebut sangat kotor dan dipenuhi dengan lemak, rendamkannya dengan air panas dan beberapa uncang teh terpakai bagi menghilangkan kesan kotoran dan lemak yang melekat.

Sebagai Baja Tanaman
  • Ucang teh terpakai boleh di gunakan sebebagi baja 'compos' iaitu baja dari sumber semula jadi untuk tanaman-tanaman.

Menghilangkan kesan 'sun burn'
  • Gosok uncang teh yang basah untuk menghilangkan kesan terbakar.

Sekian.
Read More

Jenis Fobia Pelik Dan Lawak Tetapi Wujud

1 comment

Jenis Fobia Pelik Dan Lawak Tetapi Wujud


Jenis Fobia Tapi Pelik Dan Lawak Tetapi Wujud | Fobia.. korang ada fobia tak? Kebiasaanya kita selalu dengar orang fobia dengan kucing, fobia dengan kegelapan, fobia dengan ketinggian dan banyak lagi fobia.. Tapi pernah tak korang dengar seseorang tu fobia dengan sesuatu dan korang rasa nak gelak dengan fobia dia.. 

Jenis Fobia Pelik Dan Lawak Tetapi Wujud

Sebelum tu, Reen nak kongsi APA ITU FOBIA? 

FOBIA ialah rasa takut yang berlebihan atau melampau pada sesuatu. Dan rasa takut ini suka untuk di kawal oleh perasaan.


Terdapat beberapa jenis fobia yang pelik tapi wujud.. bila di dengar memang kelakar dan rasa nak gelak, tapi kalau dah di namanya fobia tak boleh di pandang ringan...  Antara fobia yang pelik tapi benar ialah :
  • Caligynephobia : Fobia pada gadis cantik
  • Didaskaleinophobia : Fobia nak pergi sekolah
  • Lachanophobia : Fobia pada sayur-sayuran
  • Nostophobia : Fobia untuk pulang ke rumah
  • Optophobia : Fobia membuka satu mata
  • Panophobia or Pantophobia : Fobia pada segala-galanya
  • Peladophobia Fobia : pada orang yang botak
  • Phonophobia Fobia : pada suara sendiri ataupun apada telefon
  • Soceraphobia : Fobia pada mertua
Korang ada tersenarai tak antara jenis-jenis fobia pelik dan benar di atas.. hehehe... 

Jum Reen kongsi jenis-jenis fobia lain :
  • Afrophobia - ketakutan akan orang Afrika atau budaya Afrika.
  • Agoraphobia - takut pada lapangan
  • Antlophobia - takut akan banjir.
  • Bibliophobia - takut pada buku
  • Caucasophobia - ketakutan akan orang dari bangsa kaukasus.
  • Cenophobia - takut akan ruangan yang kosong.
  • Dendrophobia - takut pada pohon
  • Ecclesiophobia - takut pada gereja
  • Felinophobia - takut akan kucing
  • Genuphobia - takut akan lutut
  • Hydrophobia - ketakutan akan air.
  • Hyperphobia - takut akan ketinggian
  • Iatrophobia - takut akan doktor
  • Japanophobia - ketakutan akan orang Jepun
  • Lygopobia - ketakutan akan kegelapan
  • Necrophobia - takut akan kematian
  • Ophidiophobia – takut akan ular
  • Panophobia - takut akan segalanya
  • Photophobia - ketakutan akan cahaya.
  • Ranidaphobia - takut pada katak
  • Schlionophobia - takut pada sekolah
  • Uranophobia - ketakutan akan Syurga
  • Venustraphobia - takut pada perempuan yang cantik
  • Xanthophobia - ketakutan pada warna kuning
  • Arachnophobia - ketakutan pada labah-labah
  • Lachanophobia - ketakutan pada sayur-sayuran
Sekian...
Read More

Punca Bibir Kering Dan Cara Mengatasinya

Leave a Comment

Punca Bibir Kering Dan Cara Mengatasinya


Bibir kering kadang-kadang boleh mengurangkan keyakinan diri ketika berbicara dengan orang dan kita akan rasa tak selesa apabila lama kelamaan bibir menjadi pecah-pecah kemudian luka dan pedih..

Punca Bibir Kering Dan Cara Mengatasinya

Antara sebab-sebab dan punca bibir kering ialah :

Dehidrasi: kondisi tubuh yang kekurangan cairan dapat mengakibatkan kulit daerah bibir mengalami kekeringan. Biasanya ini banyak terjadi saat puasa dan cuaca panas.

Merokok: meskipun sering dianggap remeh, tetapi asap rokok dapat mencuri kelembaban pada bibir kamu. Oleh sebab itu hentikan mulai sekarang.

Terdedah sinar matahari: sinar UV dapat menyebabkan kelembaban bibir berkurang, apalagi jika bibir terdedah sinar tersebut dapar waktu lama.

Menjilat bibir: dengan menjilat, maka minyak pada bibir kamu akan terlarut. Sehingga akibatnya setelah kering bibir akan menjadi pecah-pecah.

Panas dalam: kondisi panas dalam juga boleh mengakibatkan bibir kering dan pecah-pecah. 


Cara mengatasi Bibir Kering : 
  • Amalkan pemakanan yang sihat dan penuh nutrisi seperti sayur-sayuran, buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C, Vitamin B, Zat Besi dan Lemak Essential.
  • Hindari daripada menjilat bibir.
  • Perbanyakkan minum air putih iaitu 8 hingga 13 gelas sehari atau lebih.
  • Hindari dari kebiasaan menggigit bibir yang akan kulit bibir mengelupas dan luka.
  • Hati-hati ketika memilih liptik.

Sekian.
Read More

Aku Cuma Punya Hati - OST Suri Hati Mr Pilot

1 comment

Aku Cuma Punya Hati - OST Suri Hati Mr Pilot


Semalam episod terakhir Drama Suri Hati Mr Pilot.. Walaupun drama dah tamat tapi Reen dapat rasakan demam Suri Hati Mr Pilot masih melanda.. Masih belum dapat 'move on' lagi... Ejaz dan Warda..

Hahaha.. salah satu OST dalam drama ni asyik terdengar je dalam fikiran Reen... iaitu AKU CUMA PUNYA HATI.. nyanyian MYTHA artis dari Indonesia... Jom kita layan dan hayati lirik lagu ni..



Lirik Aku Cuma Punya Hati - OST Suri Hati Mr Pilot

Dulu saat ku siap mati untukmu
Kamu tak pernah menganggap aku hidup
Dulu saat semua ingin ku pertaruhkan
Kamu tak pernah percaya cinta sejatiku

Aku cuma punya hati
Tapi kamu mungkin tak pakai hati

Kamu berbohong aku pun percaya
Kamu lukai ku tak peduli
Coba kau pikir dimana ada cinta seperti ini

Kau tinggalkan aku ku tetap di sini
Kau dengan yang lain ku tetap setia
Tak usah tanya kenapa 
Aku cuma punya hati

Aku cuma punya hati
Tapi kamu mungkin tak pakai hati

Kamu berbohong aku pun percaya
Kamu lukai ku tak peduli
Coba kau pikir dimana ada cinta seperti ini

Kau tinggalkan aku ku tetap di sini
Kau dengan yang lain ku tetap setia
Tak usah tanya kenapa 
Aku cuma punya hati

Kamu berbohong aku pun percaya
Kamu lukai ku tak peduli
Coba kau pikir dimana ada cinta seperti ini

Kau tinggalkan aku ku tetap di sini
Kau dengan yang lain ku tetap setia
Tak usah tanya kenapa ooooh
Tak usah tanyakan apa aku cuma punya hati

Read More

Ramalanmu Benar Belaka

Leave a Comment

Ramalanmu Benar Belaka


Ramalanmu Benar Belaka

Hingga ke saat ini... Pelbagai persoalan.. 
Tak henti melanda... Buntu ku memikirkannya..
Kau memilih diriku.. Di atas dasar apa.. 
Apakah kerna cinta.. Atau pelepas sepi cuma..

Seumpama dedaunan.. Yang telah gugur... Bertaburan... 
Membiarkan ranting di mamah usang..
Apakah semua itu.. Akan terjadi padaku..
Andainya benar maka tepatlah yang ku ramalkan...

Layan kejap nyanyian Ramalanku Benar Belaka nyanyian Umbrella... Ella..Ella... Ella..
Sambil layan lagu, Reen nak kongsi satu page ni, Ramalannya benar-benar belaka... Biasanya semua sibuk like page retis, page gosip kan... Reen pun ada juga like page hiburan..Tapi page ni, Reen siap set SEE FIRST untuk dapatkan perkembangan terkini..

Page ni sangat membantu dan boleh mempegaruhi segala aktiviti seharian Reen.. Nak tahu tak page apa??

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Ramalanmu Benar Belaka

Inilah Page yang Reen maksudkan.. Page Malaysian Meteorological Department... Ramalan memang benar belaka... Ramalan Hujan, Ramalan Ribut Petir, Ramalan Ombak Besar, Ramalan Air Pasang.. 

Dari Ramalan-ramalan dia, kita dapat ambil langkah berjaga-jaga dan langkah seterusnya.. 

Bukan nak percaya 100% ramalan tu, dan namanya ramalan kadang-kadang ada juga yang tak serupa yang di ramalkan kan.. tapi sekurang-kurangnya ramalan ni membantu... kan... 

Read More

Passion D'Tox Menyingkirkan Lemak Dan Toksin Degil

Leave a Comment

Passion D'Tox Menyingkirkan Lemak Dan Toksin Degil

Passion D'Tox Menyingkirkan Lemak Dan Toksin Degil

Makan.. makan dan makan.. asal ada tempat makan yang menarik, pasti akan menarik minat untuk mencuba.. Selain itu, suka makan ikut selera tekak tanpa mengira faktor-faktor kesihatan sehingga menyebabkan berat badan naik dan menimbulkan pelbagai penyakit... Kalau dari mula kita tak menjaga pemakanan, pada masa akan pasti akan menghidapi pelbagai masalah kesihatan. 

Selain daripada fungsi untuk mendapatkan bentuk badan yang menarik Passion D'tox berfungsi untuk membersih usus kita... Tak salah kalau nak makan sedap-sedap tapi usus kena jaga kan, jangan biarkan toksin dan lemak-lemak bermastautin dalam badan kita.. hehehe..


Apa Itu Passion D'Tox?

Passion D.Tox merupakan produk yang mengandungi buah-buahan dan pelbagai serat dan kaya denganVitamin C dan E. Minuman berkhasiat ini akan menghalang lebihan karbohidrat dan kolori di dalam makanan seharian. Selain itu, Jus berkhasiat ini akan membantu diet anda dengan menggalakkan pertumbuhan bakteria baik untuk membantu sistem penghadaman lebih sihat dari sebelum ini.  Dan yang PENTING Passion D'Tox TIADA KESAN SAMPINGAN.


Kelebihan Dan Kebaikkan Passion D'Tox

  • Kaya dengan Serat, Vitamin C dan Vitamin E
  • Serat larut membentuk gel dalam laluan pencernaan mengepam keluar kekotoran dan toksin.
  • Membantu menangani masalah sembelit
  • Menghalang lemak-lemak yang tidak sihat dan menyekat lebihan karbohidrat dan kalori.
  • Semua semulajadi - Tiada gula tambahan, julap dan warna tiruan.
  • Tiada kesan sampingan - Semua bahan asli di rumus secara klinikal.
  • Meningkatkan jumlah bakteria sihat.
  • Meningkatkan kuatiti kulit.
  • Menghalang penuaan kulit.
  • Meningkatkan pelembapan kulit.
  • Menggalakkan pemutihan kulit.
Passion D'Tox Menyingkirkan Lemak Dan Toksin Degil
Ada 15 paket dalam satu kotak

Untuk pengetahuan semua Passion D'Tox ni memdapat KELULUSAN KMM dan pensijilan HALAL serta 2 000 000 produk Insurans.

Cara Pengambilan Passion D'Tox
  • Ambil 1 paket Passion D'Tox dan larutkan kedalam 150ml air (suhu bilik) dan di minum dengan segera sebelum tidur malam.
  • Untuk kesan yang lebih baik. KEESOKAN harinya, minum SEGELAS air masak.
  • Tidak digalakkan untuk ibu mengandung dan kanak-kanak.
  • Dan selamat untuk ibu menyusu.

Passion D'Tox Menyingkirkan Lemak Dan Toksin Degil

Pengalaman Reen. Reen tak de masalah berat badan yang berlebihan, walaupun tak de masalah berat berlebihan, itu bukan bermaksud boleh suka hati nak makan apa je tanpa menjaga dalaman kan.. Jadi dengan pengambilan Passion D'Tox ini, Reen boleh menjaga dalaman Reen terutamanya bahagian usus lebih-lebih lagi Reen  kadang-kadang mengalami masalah sembelit... huhuhu.. Yang bestnya, badan rasa ringan je.. haha.. Memang toksin-toksin degil dapat di singkirkan dengan jayanya... Korag tunggu apa lagi... Jom la cuba Passion D'Tox.. Singkirkan lemak dan toksin degil... Baik mencegah sebelum terlambat kan.. Sambil tu, boleh kekalkan bentuk badan sekarang... hehehe.. Sesuai dengan Slogan Passion D'Tox iaitu LIFE - EAT - SLIM


Harga Passion D'Tox :
  • 1 kotak = RM110
  • 2 kotak = RM200

Untuk pembaca blog Reen, ada berita gembira untuk korang yang ingin mencuba produk Passion D'Tox ni, dengan menggunakan code REENASIDEKPDXMY korang berpeluang untuk mendapatkan FREE GIFT dengan pembelian produk Passion D'Tox di Facebook Page : www.facebook.com/passiondtoxmalaysia.. Sambil beli dapat free gift... bestkan... 


Untuk maklumat lanjut : 

Facebook Page: www.facebook.com/passiondtoxmalaysia
Instagram: www.instagram.com/passiondtoxmalaysia

#passiondtoxmalaysia #liveeatslim #passiondtoxmalaysiabyd #pdx #asianmummyathome
Read More
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...