Cara Mudah Cuci Mangkuk Tandas

Cara Mudah Cuci Mangkuk Tandas

Cara Mudah Cuci Mangkuk Tandas

Cara Mudah Cuci Mangkuk Tandas | Nak tandas yang bersih tapi malas nak cuci.. hmmm.. malas ke atau lebih tepat GELI... huhu.. Sendiri yang nak guna maka kena lah rajin membersih tandas.. Kalau yang tinggal rumah sewa dengan kawan-kawan tu, buat jadual bergilir-gilir cuci tandas.. Ini untuk kebaikkan bersama.. Sama-sama guna, sama-sama cuci. 

Dalam dunia ni banyak sangat benda yang boleh menyenangkan hidup kita kalau kita tahu cara yang betul menggunakan bahan yang betul. Sebagai salah satu contoh adalah menggunakan cuka dan baking soda. Terlalu banyak yang boleh kita buat menggunakan baking soda ni. 

Apa yang korang perlu buat?

Untuk hilangkan segala macam kotoran kat mangkuk tandas dan tangki tandas korang perlukan:
  • Cuka 
  • Baking soda

1. Kalau nak guna cuka dan baking soda. Ini adalah cara-caranya. 
  • Panaskan segelas cuka 40 ° C, dan kemudian campurkannya dengan soda (iodin). Guna 200 gram (7 oz) cuka, dan 1 sudu soda. Tuangkan campuran tersebut ke dalam tangki tandas selama beberapa jam. Lebih elok biarkan semalaman. Untuk hasil yang lebih puas, buat la beberapa kali. 

2. Kalau nak guna cuka sahaja 
  • Kosongkan tangki air, dan tutup pili air. Lap permukaan dalaman tangki dengan kain kering, dan tuang kain yang dah dibasahkan dengan cuka dan sapu di kawasan yang kotor. Selepas 2-6 jam, anda boleh membersihkan kotoran dengan pengikis (bukan logam).

Previous
Next Post »

6 Komen

Write Komen
aswaleyla
AUTHOR
Jumaat, Mei 05, 2017 12:10:00 PTG delete

pakai coca cola pun elook ni kak reen

Reply
avatar
Sabtu, Mei 06, 2017 2:05:00 PG delete

wow dpt tips baru..tq..nak cuba cuci gak tandas hana dgn cara ni...

Reply
avatar
azliza rosli
AUTHOR
Ahad, Mei 07, 2017 12:23:00 PG delete

wow guna cuka & baking soda je boleh hilangkan kesan2 tu ye. kena cuba nie. thanks awak..

jalan2 la ke sini nnt ye. hehe :-* tq awak https://superbvitaminhouse.blogspot.my/

Reply
avatar
Khamis, Mei 11, 2017 9:37:00 PTG delete

info yang berguna :)

http://sayesyadiya.blogspot.my/

Reply
avatar
Dedaun Comel
AUTHOR
Jumaat, Mei 12, 2017 10:51:00 PTG delete

Kena cuba la ni.. baru la mangkuk tandas kat rumah nampak berkilat ;)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon