Kasih Ibu



As Salam...
Kasih seorang ibu... Seorang ibu sanggap melakukan apa saja untuk anaknya... 
Sehinggakan sanggup bergadai nyawa demi menyelamat anak yang di dalam bahaya...


OK.... kat bawah ni ada cerita tentang detik mencemaskan si ibu singa menyelamatkan anaknya....

Keempat2 ekor singa betina meninjau ke bawah tetapi tiga ekor singa betina itu berundur kerana bimbang dengan kecuraman lurah. 


 Akhirnya satu2nya faktor yang menentukan siapa di antara mereka yang sanggup menggadai nyawa untuk menyelamatkan anak singa yang malang itu adalah KASIH SAYANG IBU.


 Dengan perlahan dan penuh dengan kesukaran, si ibu menuruni bukit.. menuju ke arah si anak, menggunakan kuku yang kuat untuk mencengkam tebing yang curam. Andai kata tergelincir, si ibu dan si anak akan jatuh ke dalam gaung dan mati


 Ketika si anak yang keletihan hampir terjatuh, si ibu mengelilingi dari bawah dan menyambar dengan rahangnya. Si ibu kemudian memulakan pendakian yang sama mencabar. 


Beberapa minit kemudian, kedua2nya sampai di atas dan si ibu mententeramkan si anak yang kelihatan masih ketakutan dengan menjilat kepalanya.


***Gerakan penyelamat ini dirakam oleh juru kemera hidupan liar JEAN-FRANCOID LARGOT, di taman hidupan liar MASAI MARA, KENYA.***

 ***Binatang pun sayangkan anak... apatah lagi kita manusia yang di beri akal fikiran... yang boleh fikir baik dan buruk... Renung-renungkan***

Previous
Next Post »

2 Komen

Write Komen

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon