Novel # MAC 2012 - Ingat Janji Kita


Tajuk : Ingat Janji Kita
Karya : Murni Aqila
Terbitan : Alaf 21

Sinopsis :
Menggelabah Raimi apabila Tok Jalal mahu menjodohkan dia dengan gadis yang tidak dikenali. Kalau dibantah, mengamuk pula datuknya itu. Terpaksa dia mencipta helah untuk melepaskan diri. Idea gila datang tiba-tiba. Sahabatnya di suruh jadi perempuan. Nak tak nak, Adi turutkan jua pemintaan Raimi untuk menjadi 'makwe'nya.

Apabila sampai masanya..
"Eh... sesuai ke? Orang tak cam aku ke? Aku rasa kekok ni."

"Sesuai lagi secocok. Tak mungkin dia orang boleh cam kau ni jantan. Aku sendiri macam nak gugur jantung tengok rupa kau. Sebiji rupa perempuan. Siap ada payu dara pulak tu. Mantap gitu." Raimi menyentuh bahagian dada Adi dengan kedua-dua tangannya. Bagaikan terkena kejutan elektrik, spontan Adi menepis kasar hingga membuatkan Raimi terpinga-pinga.

Tanpa mengetahuan Raimi, Adi ada banyak rahsia yang disimpan. Dan Adi terpaksa berbohong kepada semua. Mungkinkah seumur hidupnya dia terpaksa memendam nalurinya?


***Salah sebuah novel novel yg aku beli Sabtu lepas...***
Previous
Next Post »

16 Komen

Write Komen
Cik Nur
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 1:18:00 PTG delete

waaaaa...! nur dah lama xbeli novel..huhuhu

Reply
avatar
Bui Junaidi
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 1:29:00 PTG delete

MACAM PELIK JAK JLN CERITA NYA MASZ...JENG..JENG..JENG..HAHAHA

Reply
avatar
Ms Velentine
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 1:43:00 PTG delete

adi perempuan juga kan???mcm best

Reply
avatar
fizafantagirO
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 2:18:00 PTG delete

dah lama tak beli & baca novel =( ..

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 2:47:00 PTG delete

dah habis baca belum?? best x? hehe..

'influenza cinta' best! (tetibe~ :p)

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 2:57:00 PTG delete

@Cik Nurhehehe... sy tiap2 bulan duit gaji mesti simpan sikit utk beli novel... ;P

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 2:58:00 PTG delete

@Ms Velentineha'ah... sy agak pun perempuan... sy baru mula baca...

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 2:59:00 PTG delete

@fizafantagirO sy tiap2 bulan beli kak... sampai kena tegur mak sbb selalu beli novel... hehehe

Reply
avatar
Masz Sidek
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 3:01:00 PTG delete

@Yana Librabelum habis... belum sampai setengah...

ni semangat nak cari ni... hehehe :P

Reply
avatar
Cikgu Ma
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 5:05:00 PTG delete

dah lama tak layan novel...x sempat dah sekarang ni...

Reply
avatar
Yumida
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 5:38:00 PTG delete

bestnya...lmk dh kmk x layan novel2 tok...mun dpt..sure kmk x layan tv...masak pn lupak kali

Reply
avatar
AmirFX
AUTHOR
Isnin, Mac 05, 2012 7:17:00 PTG delete

Lmak giler kmk sik baca novel...

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon