Ikan Terubuk Goreng Masak Kicap


Ni menu malam semalam...
Antara Ikan Terubuk Masin dan Ikan Terubuk Goreng Masak Kicap...
Aku lebih 'layan' Ikan terubuk goreng masak kicap...
Perrgghh... memang sedap makan dgn nasi panas...
Tak perlu makan dengan lauk lain...
Ikan ni pun dah cukup...

Gorengkan ikan terubuk sampai masak

Kemudian masukkan kicap....

Nilah hasilnya... Simple jer...
Kalau minyak byk sangat... buangkan lebihan minyak tu...
Tapi jgn buang yg lebihan kicap dalam minyak...
Isi ikan terubuk ni nanti di cecah dgn lebihan kicap tu...
Memang sedap...

Previous
Next Post »

14 Komen

Write Komen
Jumaat, Mei 25, 2012 2:40:00 PTG delete

mudah sgt...kalo mkn panas2 mmg sdp..

Reply
avatar
Jumaat, Mei 25, 2012 2:42:00 PTG delete

NYUM2...TGH DIET..XLH MINYAK BYK2.:)

Reply
avatar
BERT
AUTHOR
Jumaat, Mei 25, 2012 2:55:00 PTG delete

terliurnyaaa! kalau bakar cicah air asam pon sedappp

Reply
avatar
Myra Jay
AUTHOR
Jumaat, Mei 25, 2012 3:30:00 PTG delete

Kalau MJ ikan terubuk suka buat masak sambal sumbat..

Mmg layan :)

Reply
avatar
Tinta Lana
AUTHOR
Jumaat, Mei 25, 2012 4:34:00 PTG delete

Salam..

Allah..sedapnya..lama sgt lana dah tak makan ikan ni..bnyk tulg kan? Masa kecik,duk kat kl lu, abh salu beli. Memg kitaorg skuarga suka makan, dulu abh n mak kata,jgn makan, tulg bnyk sgt, tkt tercekik..tpi,dah sedap, makan la jugak,heh3.

Salu cicah ngan air asam limau.hehe.

#oh..takda beza ea mas? lana ingt,nak cuba benda tu..tula, pk nak jimat space,hehe. tima kasih ya masz.. :)

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Jumaat, Mei 25, 2012 4:54:00 PTG delete

kalau buat dengan ikan kembung pun sodap mas..!

nur selalu buat mcm ni..hihihih.

ikan trubok ni byk tulang kan..?

Reply
avatar
Yana Libra
AUTHOR
Jumaat, Mei 25, 2012 9:22:00 PTG delete

tak pernah makan ikan terubuk rasenye..huhu~~~ tp nampak cam sedao je~~


p/s:terliur tgk..dahlah tgh lapar ni..huhu~

Reply
avatar
cha'e
AUTHOR
Sabtu, Mei 26, 2012 1:19:00 PG delete

PERGHH. . memang dasyat. tengok gmbr je dh taw sedap.

Reply
avatar
::CIK LYNN::
AUTHOR
Sabtu, Mei 26, 2012 3:42:00 PG delete

nmpk cm sedap...tp cik lynn xpenah mkn lg ni...=p

Reply
avatar
Isabel Diaz
AUTHOR
Isnin, Ogos 13, 2012 4:12:00 PTG delete

nyaman eh tp ikan terubok mhl glak :(

Reply
avatar
Isabel Diaz
AUTHOR
Isnin, Ogos 13, 2012 4:12:00 PTG delete

nyaman eh tp ikan terubok mhl glak :(

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon