Manusia... Oh... Manusia



Manusia.. oh... manusia...
Kita ni makhluk yang tak sempurna...
Sentiasa ada kekurangan...
Yang penting... berusaha sebaik mungkin...

Manusia... oh... manusia...
Kita tak lepas dari kesilapan...
Sentiasa membuat silap...
Tapi kesilapan itulah yg mematang diri...
Pengalaman lalu mendewasakan kita...

Manusia... oh... manusia...
Indahnya kalau diri ini sentiasa menjadi kanak-kanak...
Makan, tidur, bermain saje kerjanya...
Tak perlu memikirkan masalah bila dewasa...
Tapi bumi sentiasa berputar...
Seiring dengan berlalunya waktu...
Bersama meningkatkannya usia...

Manusia.. oh... manusia...
Bila tak kawin... dipersoalkan...
Bila dah kawin... pun dipersoalankan...
Dengan siapa nak kawin... biarlah...
Yang penting...  BUJANG... 
Tak rampas hak siapa...
Dan dengan restu kedua keluarga...

Manusia... oh... manusia..
Bila dah kawin...
Timbul pula persoalan... DAH ADA ISI ke???
Kawin baru 2 3 bulan...
Kalau cakap dah... fikiran jahat dulu yg timbul...
Tak pasal2 dapat DOSA KERING...
Ape salahnye fikir positif...
Bunting Pelamin kot... 
Dan bila cakap belum ada isi... yang jahat jugak di fikirkan...
Mandullah... Pentingkan kerjalah... apelah...
Tak de pasangan yang tak nak anak...
Semua nye nak anak, bukti kasih sayang suami isteri...
Fikirlah... anak tu rezeki dr Allah...
Dah Allah belum nak bagi rezeki.... nak buat macam mana..
Yang penting, usaha... usaha.. usaha...

Manusia... oh... manusia...
Bila anak meningkat dewasa...
Macam-macam karenah anak-anak yang terpaksa dihadapi...
Pelbagai masalah perlu di tangani..
Dalam usaha mencipta keluarga yang harmoni...

Manusia... oh... manusia...
Kita dok mengata org lain...
Bila org mengata kita, kita marah...
Tapi kita tak cermin diri sendiri...
Apa yg kita buat kat org...
Boleh berlaku kat diri jugak...
HUKUM KARMA...
Sekarang ni ALLAH bayar TUNAI...
Dalam sekelip mata jer... Allah boleh bayar...
Yang HUTANG tu... tunggulah HARI PEMBALASAN...

p/s : luahan hati dgn apa yg berlaku di sekeliling...

Previous
Next Post »

10 Komen

Write Komen
SheCinta
AUTHOR
Sabtu, Mei 19, 2012 9:52:00 PG delete

Lumrah hidup...reality disekeliling kita :D

Reply
avatar
Deru Ombak
AUTHOR
Sabtu, Mei 19, 2012 10:10:00 PG delete

Masz... Oh ...Masz

Hiduplah dengan sebaik mungkin...

Reply
avatar
iEdA
AUTHOR
Sabtu, Mei 19, 2012 10:43:00 PG delete

lumrah kehidupan...bkn semua org puas hati & dpt terima apa yg dowg tgk...

Reply
avatar
BERT
AUTHOR
Sabtu, Mei 19, 2012 12:17:00 PTG delete

inilah realiti kehidupan kita... semuanya tak sempurna... ada yang lebih ada yang kurang.. kadang2 memang memeningkan.. ada juga orang pening dengan kita hehe

Reply
avatar
Cik Nur
AUTHOR
Sabtu, Mei 19, 2012 12:53:00 PTG delete

Fitrah dunia mas, apa yang berlaku tak pernah puas di mata manusia..

entah apa yg dapat memuaskan hati mereka pun tak tahulah..

Reply
avatar
Selasa, Jun 12, 2012 12:36:00 PTG delete

memang entry terbaik.. cik suka sangat...

Reply
avatar
Deq's Qienz
AUTHOR
Selasa, Jun 12, 2012 2:30:00 PTG delete

lumrah dunia kan mas??suka n3 mas yg nihhh..

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
Jumaat, Jun 15, 2012 12:06:00 PTG delete

mmg best entry ni..manusia... :)

Reply
avatar
9n0L4
AUTHOR
Selasa, Jun 26, 2012 12:56:00 PTG delete

terjah entry terbaik orang. hehe. memang terbaikkkkk. ;)

http://farizafairuz.blogspot.com/2012/06/banyak-persoalan-yang-berada-di-minda.html

Reply
avatar
Deq's Qienz
AUTHOR
Rabu, Julai 11, 2012 8:32:00 PG delete

tahniahh berjaya menambat ati cik en :)

Reply
avatar

[PENAFIAN] : www.mreena.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
ConversionConversion EmoticonEmoticon